‌گزارش لحظه به لحظه از آخرین اخبار حادثه معدن یورت
در پی انفجار در معدن زغال‌سنگ آزادشهر ‌اجساد ۲۲ تن از معدنچیان محبوس‌شده در این معدن توسط نیروهای امدادی شناسایی و از معدن خارج شده است.
کد خبر: ۴۱۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 04 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، ساعت 12:05 دقیقه ظهر چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و باعث تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که تا کنون جسد 22 معدن‌چی شناسایی و خارج شده است.‌

‌آخرین خبرها و امدادرسانی مسئولان در این حادثه به‌شرح ذیل است:

فاجعه معدن آزادشهر 72 مصدوم و 22 کشته داشته است

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آزادشهر در محل حادثه معدن آزادشهر درباره تعداد مصدومان و کشته های این حادثه اظهار داشت: تاکنون 72 نفر بر اثر این حادثه مصدوم و مسموم شدند که به بیمارستان های شهرهای اطراف منتقل شدند.

وی افزود: این تعداد مصدوم به 3 بیمارستان شهرستان گنبدکاووس و یک بیمارستان شهرستان آزادشهر منتقل شدند که بیشتر این مصدومان مرخص شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: 72 نفر از مصدومان که داخل معدن بودند نجات پیدا کردند که تنها 2 نفر از این مصدمان تحت نظر مراقبت‌های ویژه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه مصدوم با وضعیت بدخیم دیگری در بیمارستان‎ها نداریم، یادآور شد: مهم‌ترین کار در حال حاضر انجام می‎شود آواربرداری است که این کار به صورت تخصصی و با همکاری نیروهای تخصص امدادی از چندین استان دیگر کشور در حال انجام است.

احمدی اظهار کرد: تاکنون نیز اجساد 22 نفر از معدنکاران از معدن خارج شده و براساس گمانه زنی ها گفته میشود که 14 کارگر دیگر در معدن محبوس هستند.

کمبود‌ تجهیزات امدادی در معدن نداریم

 صادقعلی مقدم ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ریزش‎های مکرر کار امدادرسانی را با سختی رو به رو کرده است، اظهار داشت: ایمن‎سازی در تونل به منزله این است که حادثه دلخراش دیگری رخ ندهد.

وی تصریح کرد: درصدد این هستیم که امنیت را برای عوامل اجرایی در تونل ایجاد کنیم و با توجه به اینکه کارگاه استخراج در انتهای مسیر قرار دارد این موضوع سبب زمان‎بر شدن امدادرسانی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه کمبودی از نظر تجهیزات  امدادی در معدن نداریم، افزود: علاوه بر تمامی معادن استان گلستان  از پنج استان دیگر و از استان‎های  سمنان، مازندران، کرمان، طبس و خراسان شمالی برای امدادرسانی وارد استان گلستان شدند.

مقدم اظهار داشت: امدادرسانی در تونل وضعیت خاص خود را دارد و این معدن‎چیان امدادگر به صورت شیفتی وارد تونل می‎شوند.

وی گفت: ریزش‎های نامتعارف در تونل پیشرفت کار امدادرسانی را با مشکل رو به رو کرده و این موضوع زمان امدادرسانی را بیشتر کرده است.

بررسی تخلفات احتمالی مدیران معدن و دستگاه‎های اجرایی در حادثه معدن آزادشهر‌

 هادی هاشمیان از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر خبر داد و اظهار داشت: سوابق بازرسی‎های معدن زمستان یورت غربی آزادشهر از اداره کار استان گلستان بررسی می‌شود.

وی افزود: این سوابق به منظور بررسی تخلفات احتمالی مدیران معدن و یا دستگاه‌های اجرایی، از اداره کار استان مطالبه شده است‌.

هاشمیان که برای بازدید از روند اجرای کار به شهرستان آزادشهر رفته است، گفت: تیم قضایی کار تحقیقات میدانی از محل حادثه و جمع‌آوری اسناد و مدارک را بدون این که خللی به کار امداد و نجات معدنچیان گرفتار در معدن، وارد کنند، آغاز کرده‌اند.

هاشمیان همچنین از استقرار بازپرس ویژه در پزشکی قانونی آزادشهر خبر داد و گفت: این بازپرس به همراه تیم پزشکی قانونی کار تعیین هویت و صدور جواز دفن‌، جان باختگان را انجام می‌دهد.

دیواره‎های تونل امدادرسانی در معدن زمستان یورت ریزش کرد

رضا مروتی لحظاتی پیش با حضور در محل حادثه معدن زمستان‎یورت آزادشهر از ریزش دیواره و تونل مورد نظر برای امدادرسانی خبر داد و اظهار داشت: تونل ریزش یافته است و مشکل اصلی را در بحث امدادرسانی و آوراربرداری به‌وجود آورده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های امداری انجام شده تصریح کرد: در تلاش هستیم با وسیله الوار از ریزش شدید تونل جلوگیری کنیم.

معاون عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: درصدد هستیم که  با استفاده از گالری یا حفر تونل  جدید به صورت پوششی  شکافی را ایجاد کنیم و به تونل اصلی برسیم و به انتهای تونل دسترسی پیدا کنیم.

مروتی افزود:  خوشبختانه مسئله در امداد و نجات و تاسیسات نداریم و همه تجهیزات در محل مستقر است.

وی با بیان اینکه تامین اکسیژن موجود است و با هوادهی درصدد کاهش گاز منوکسیدکربن و متان در تونل هستیم.

معاون عمرانی استانداری گلستان  تاکید کرد: معدن‌کاران دیگر استان‎ها به کمک ما آمدن و در محل شاهد آن هستیم که از استان‎های کرمان، شهرستان طبس و استان‎های شرقی کشور معدن‌کاران خبره در محل حضور دارند که جای تقدیر دارد.

مروتی گفت: امید داریم با زدن گالری و یا شکاف در تونل بتوانیم حاوی خبرهای خوشی باشیم و اخبار خوشی را برای مردم استان گلستان داشته باشیم.

امدادگران به عمق 1500 ‌متری معدن رسیدند

حسین احمدی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه از شب گذشته عملیات امدادرسانی با سرعت خوبی دنبال می‎شود.

وی تصریح کرد:  71 نفر از مصدومان که داخل معدن بودند نجات پیدا کردند که تنها 2 نفر از این مصدمان تحت نظر مراقبت‌های ویژه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه مصدوم با وضعیت بدخیم دیگری در بیمارستان‎ها نداریم، یادآور شد: مهم‌ترین کار در حال حاضر انجام می‎شود آواربرداری است که این کار به صورت تخصصی و با همکاری نیروهای تخصص امدادی از چندین استان دیگر کشور در حال انجام است.

 احمدی اظهار داشت: تا این ساعت نیروهای تلاشگر توانستند تا عمق یک‌هزار و 500 متری معدن پیش‎ بروند.

وی افزود: غلظت بالای گاز منوکسیدکربن و گاز متان عملیات امدادرسانی و آوار برداری را تا حدود زیادی با کندی رو به رو کرده و در حال حاضر غلظت گاز در تونل  به درجه 60 رسیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: اگر این غلظت به 30 درجه برسد شرایط به گونه‎ای خواهد بود که با استفاده از سگ‎های نجات عملیات جستجو را انجام خواهیم داد.

احمدی افزود: در تلاش هستیم تا عصر امروز این عملیات انجام شود اما وضعیت آواربرداری به گونه‎ای است که نمی‌توان پیش‌بینی کنیم چه زمان به پایان می‎رسد.

وی با بیان اینکه در استان گلستان مشابه این‌گونه حادثه اتفاق نیفتاده بود، افزود: غلظت گاز منوکسید کربن در داخل تونل معدن زمستان‎یورت بالا است اما نسبت به ساختمان پلاسکو سرعت آواربرداری از شب گذشته با سرعت بیشتری انجام می‎شود.

تشکیل پرونده قضائی برای حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر خبر داد.

هادی هاشمیان از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر خبر داد و اظهار داشت:پس از نجات معدنچیان حبس شده در معدن، علت دقیق حادثه بررسی  می‎شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که در حال حاضر اولویت، تلاش برای نجات کارگران گرفتار در معدن و بهبودی مصدمان این حادثه است، گفت: تحقیقات میدانی بدون این که خللی به کار امداد و نجات معدنچیان گرفتار در معدن، ایجاد کند، آغاز شده است.

وی افزود‌: پرونده در دادسرای آزادشهر باز است و پس از تحقیقات، کار رسیدگی به پرونده آغاز می‌‏شود‌.

اقدامات گروه‌های تخصصی سپاه و بسیج برای نجات کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر

سرهنگ محمود علیخانی فرمانده سپاه آزادشهر در حاشیه حادثه انفجار ریزش معدن زمستان یورت در شهرستان آزادشهر اظهار  داشت: سپاه آزادشهر به محض دریافت خبر مبنی بر انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر سریع با آماده‎باش همه نیرهای سپاه و بسیج و امکانات خودرویی و آمبولانس در منطقه حاضر شده و اقدام به کمک‎رسانی به آسیب دیدگان شدند.

وی افزود: تعدادی از نیروهای سپاه و سربازان سپاه ناحیه آزادشهر به بیمارستان حضرت معصومه(س) این شهرستان اعزام و به مصدومان کمک رسانی کردند.

فرمانده سپاه آزادشهر بیان داشت: تعداد 8 دستگاه آمبولانس از سپاه نواحی شهرستان‌های استان گلستان و یک دستگاه مینی بوس اعزام شده است.

نیروهای ارتش در محل فاجعه زمستان یورت امدادرسانی می‎کنند

رضا سلطانی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در آزادشهر در محل وقوع حادثه معدن اظهار داشت: روزگذشته به محض اطلاع از وقوع فاجعه زمستان یورت آزادشهر با تعیین تکلیف از رده‎های بالادستی ارتش در صحنه حاضر شدیم.

وی تصریح کرد: در ساعت اولیه حادثه 50 نیرو سرباز و پایور ارتش جمهوری اسلامی از تیپ 230 شهید محتاجی ارتش در محل مستقر شدند و در ایجاد امنیت و کمک به مصدومان با عوامل امدادی همکاری داشتند.

جانشین تیپ 230 شهید متاجی ارتش با بیان اینکه یک دستگاه خودروی آمبولانس ارتش جمهوری اسلامی در صحنه مستقر است، افزود:  نیروهای ارتش از شهرهای نوده خاندوز و گنبدکاووس، پزشکیار، راننده در محل حادثه از روزگذشته مستقر هستند.

سلطانی تاکید کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در زمینه انتقال مجروحان و مصدومان به بیمارستان شهرستان‎های آزادشهر مشارکت و همکاری داشتند.

وی افزود: در حال حاضر حجت الاسلام عبدی، رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی تیپ 230 شهید محتاجی ارتش برای دلجویی معدنچیان و نظارت از صحنه در منطقه معدن زمستان یورت حضور دارند.

جانشین تیپ 230 شهید متاجی  ارتش ضمن عرض تسلیت  به مردم شریف ایران گفت: تا پایان رسمی عملیات و اعلام رسمی مسئولان همه نیروهای تیپ در محل حادثه مستقر خواهند بود.

71 نفر در حادثه معدن آزادشهر مصدوم شدند/ 15 نفر بستری هستند

 محسن ربی‌زاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از محل وقوع حادثه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر انفجار و ریزش معدن آزادشهر تاکنون 71 نفر مصدوم شده و به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند که از این تعداد 2 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و 13 نفر در بیمارستان‎های شهرهای اطراف بستری شدند.

وی افزود: بقیه مصدومان به صورت سرپائی درمان و یا از بیمارستان مرخص شدند.

مشاور رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: در محل حادثه 65 تکنسین اورژانس و پزشک به همراه یک تیم حمایت روانی از وزارت بهداشت و درمان حضور دارند.

ربی‌زاده اظهار کرد: در مجموع 100 نیروی اورژانس اکنون در منطقه حاضر هستند و 15 آمبولانس وظیفه انتقال مجروحان و مصدمان را عهده‌دار هستند.

وی اظهار داشت: در داخل معدن از دستگاهی به نام "co" استفاده می شود که این دستگاه به نیروهای امدادی برای تشخیص مسمومیت امدادگران در داخل تونل متصل شده و میزان مسمومیت را مشخص می‌کند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: این دستگاه میزان مسمومیت را از نظر بستری شدن مصدوم یا درمان سرپایی آن تشخیص می‌دهد.

اجساد جان باختگان امروز تحویل داده می‎شود

سرهنگ محمود علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آزادشهر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر اظهار داشت: آواربرداری مرحله دوم معدن زمستان یورت آزادشهر برای کشف اجساد 13 قربانی این حادثه ادامه دارد.

به گفته فرمانده سپاه آزادشهر نیروهای امدادی به همراه نیروهای بسیجی و دیگر نهادهای کمک‌رسان بی وقفه در حال جستجوی اجساد محبوس شده در معدن هستند.

وی افزود: به احتمال فراوان اجساد 22 جان باخته معدن‌چی امروز تحویل خانواده‎های داغدار می‎شود.

فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر تصریح کرد: به‌محض اطلاع از وقوع حادثه به‌همراه تیم‌های امدادی و همه نیروهای بسیج و  سپاه شهرستان به‌همراه کپسول‌های اکسیژن موجود به محل حادثه رفتیم.

سرهنگ علیخانی افزود: همه بسیجیان حوزه شهرستان جهت کمک و امداد‌رسانی فراخوان شدند و تاکنون هر یک از بسیجیانی که آمادگی کمک و امدادرسانی داشتند، به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: همه نیروهای سپاه قبل از ورود مسئولان شهرستان در محل حادثه حضور داشتند و در مدیریت صحنه و امدادرسانی نقش فعال و مؤثری را ایفا کردند.

فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر با اشاره به حضور همه اکیپ‌های امدادی سپاه در محل حادثه افزود: همه آمبولانس‌های امدادی سپاه نیز از سراسر استان به محل حادثه برای انتقال مصدومان اعزام شده است.

غلظت بالای گاز امدادرسانی را طولانی کرده است

صادقعلی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه امدادرسانی در محل معدن آزادشهر اظهار داشت: مشکل اصلی ما گاز موجود در تونل است و با توجه به اینکه معدن گازسوز است و  تولید گاز می‎کند دارای دو گاز خطرناک متان و مونوکسید کربن است.

وی افزود: نیروهای امدادی از استان سمنان، طبس، مازندران، کرمان و خراسان شمالی و همه تیم‌های امدادی استان گلستان با همه ظرفیت‌های خود در جهت آواربرداری و امدادرسانی تلاش می‎کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: به علت غلظت بالای گاز، معدن‎کاران متخصص باید به صورت شیفتی وارد تونل شوند که این امر روند آواربرداری و امدادرسانی را تا حدودی کند کرده است.

مقدم گفت: 22 نفر در این حادثه فوت کردند و مصدومان نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند که این مصدومان مربوط به حادثه انفجار نبوده و افرادی بودند که برای امداد و نجات به داخل تونل رفته و به علت وجود آلاینده‎های گازی دچار آسیب و گازگرفتگی شدید شده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین درباره حجم آوار داخل تونل معدن اظهار داشت: طول حجم آوار 8 متر است که بخش عمده آن جابه‌جا شده و مشکل اصلی ما در بخش آواربرداری ریزش سنگ از سقف تونل است که به همین علت الوارهایی برای نصب داربست در سقف داخل تونل در حال انتقال است تا از ریزش سنگ جلوگیری کرده و کار پیشروی با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از دیشب تاکنون عملیات امدادرسانی حتی یک ثانیه هم تعطیل نشده و تا پایان عملیات به صورت رسمی این کار ادامه دارد.

110 امدادگر هلال‌احمر در حال امدادسانی به محبوس‌شدگان معدن آزادشهر هستند

حسن پاک‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه امدادرسانی در محل معدن آزادشهر اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه همه تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان در آماده‌باش هستند و با توجه به ضرورت حادثه بالگرد هلال احمر نیز عازم منطقه شده است.

وی افزود: توسط تیم واکنش سریع، مصدومان حادثه به نزدیک‌ترین بیمارستان‌های محل حادثه اعزام شدند و سگ‌های تجسس‌یاب نیز  در منطقه حاضر هستند.

رئیس عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: از دیروز تاکنون 110 نیروی نجات‌گر و واکنش سریع، خودروهای ست نجات و آمبولانس با همه امکانات و تجهیزات در محل حادثه حاضر هستند تا بتوانندعملیات را به خوبی انجام دهند.

پاک‌نیا گفت: ما تابع مدیریت واحد هستیم و با توجه به شرایط خاص منطقه، افراد متخصص باید وارد تونل شوند.

وی اظهار کرد: امکاناتی مانند دستگاه سیستم اکسیژن و امداد و نجات و رهاسازی در محل حادثه وجود دارد و در صورت نیاز از آن بکارگیری می‎شود.

وزرای کار و صنعت دستورات ویژه برای برطرف شدن مشکل گارگران معدن آزادشهر صادر کردند

حسن صادقلو صبح امروز در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر به همراه نمایندگان هیئت دولت در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: از شب گذشته 2 وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل حادثه معدن حضور داشتند و در جریان مراحل کمک‎رسانی قرار گرفتند و دستورات ویژه صادر کردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت از حالت خاص خارج شده و برخی از اجساد جان‎باختگان از داخل تونل معدن خارج شده و برخی هم دربیمارستان‌ها در حال درمان هستند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در این دیدار کارگران از مشکلات بیمه‎ای، سختی کار و شرایط حقوقی خود با وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صحبت کردند که وزیر برای بحث تفاوت بیمه‌ای دستوراتی صادر کرد.

وی تاکید کرد: در بخش معدن هم کارگران بحث امنیت را مطرح کردند که وزیر  صنعت، معدن و تجارت دستور ویژه‎ای برای این بخش صادر کرد.

استاندار گلستان همچنین افزود: همه مسئولان و دست‎اندرکارن به دنبال منافع کارگران و برطرف کردن مشکلات آنها هستند و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

معدن زمستان یورت تعطیل می‌شود

 محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در بیمارستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این حادثه غم‌انگیزی بود که رخ داد اما علت واقعی این حادثه را پس از بررسی دقیق مشخص می‎شود و معدن تا بررسی دقیق تعطیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تیم ویژه‎ای برای بررسی علت حادثه تشکیل شده و پس از اتمام کار جستجو محبوسین و کمک‎های پزشکی به مجروحان حادثه بررسی علت دقیق این حادثه در دستور کار قرار می‎گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در معادن ذغال سنگ در برخی مواقع در حفره‎های گاز متان جمع می‎شود و ما برای برطرف کردن این مشکل دستگاه‎های جدیدی خریداری کردیم و 6 دستگاه هم برای سنجش میزان گاز به این معدن داده شده اما چرا آلارم‎ها کار نکرده باید بررسی شود.

نعمت‌زاده همچنین درباره عیادت از کارگران مصدوم و درخواست‎های آنها هم اظهار کرد: این کارگران مشکلات خود از جمله بیمه و حقوق و سختی کار خود را مطرح کردند که شرایط همه را بررسی می‎کنیم و حتما رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شرکت خصوصی بوده وام‎های مختلفی از جمله بازنشستگان و چند ارگان دیگر در آن سهیم بودند که آنچه مشخص است به این معدن کمتر رسیدگی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما تا صبح امروز بیشتر تلاشمان رسیدگی به مصدومان و نجات محبوسان بود والبته این تلاش همچنان ادامه دارد و تیم‎ها همچنان جستجو را ادامه می‎دهند اما تیم بررسی هم به دنبال علت دقیق این حادثه خواهد بود.

20 قربانی انفجار معدن ذغال سنگ آزادشهر شناسایی شد

حسین زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تاکنون جسد 21 متوفی به پزشکی قانونی گنبدکاووس منتقل شده که از 21 جسد ارجاعی 20 جسد شناسایی شد.

وی افزود: در پی وقوع انفجار حوالی ساعت 12 ظهر روز چهار شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر واقع در 90 کیلومتری مرکز استان تاکنون پیکر 21 آن از معدن کاران برای معاینه و تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شده است.

زارعی تصریح کرد: از 21 جسد ار جاعی به پزشکی قانونی هویت 20 نفر از این افراد (که برای کمک به زیر آوارماندگان درون معدن رفته بودند) شناسایی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان افزود: بررسی‌ها و معاینات تکمیلی بر روی یک پیکر شناسایی نشده نیز در حال انجام است.

جداره‌سازی دیواره تونل اصلی معدن برای امدادرسانی در حال انجام است

رضا مروتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل حادثه معدن آزادشهر اظهار داشت: براثر انفجار، دیواره جداره تونل تخریب و ریزش پیدا کرده و برای دسترسی به محبوس‏‌شدگان با ایمنی بالا جداره‌‏سازی دیواره تونل اصلی با استفاده از الوار در حال انجام است.

وی افزود: یک جسد جدیدی هم که در ساعت 9 صبح امروز کشف شده به علت آواربرداری خارج کردن آن به طول خواهد انجامید.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: حادثه انفجار و انتشار بسیار زیاد گاز مونوکسید کربن سبب از دست رفتن کارگران در داخل تونل شده و امیدواریم افرادی که در کارگاه استخراج شماره 2 مشغول به فعالیت بودند و از دیروز ارتباط و دسترسی ما به آن‎ها قطع شده زنده باشند و نیروهای امدادی آنها را به سلامت خارج کنند.

مروتی گفت: این تونل 1800 متر عمق دارد و انفجار در عمق 1400 متری تونل رخ داد و این امر سبب ریزش دیواره تونل شده و کارگاه دوم را به صورت کامل مسدود کرده و ارتباطی با این کارگاه نداریم.

معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‎های امداد و انتظامی کار آواربرداری را به سرانجام برسانیم و کار هوادهی هم در داخل تونل در حال انجام است.

69 نفر در حادثه معدن آزادشهر زخمی شدند

علی‌رضا کمال غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در محل وقوع حادثه در آزادشهر اظهار داشت: از ظهر دیروز تاکنون 69 نفر بر اثر حادثه انفجار و ریزش معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر بستری شدند که 20 نفر تاکنون ترخیص شده‎اند.

وی افزود: پیش‎بینی می‎شود تعداد افرادی که به صورت سرپایی درمان شدند بیش از این تعداد باشد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان تصریح کرد: از این تعداد 46 نفر در بیمارستان آزادشهر بستری هستند که 17 نفر تاکنون مرخص شده‎اند.

کمال غریبی گفت: همچنین از این تعداد 12 نفر در بیمارستان خاتم الانبیا گنبدکاووس و 7 نفر در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس بستری شدند که از این تعداد 2 نفر به علت وخامت آسیب در بخش آی‌سی یو بستری هستند.

کمال غریبی اظهار کرد: 4 نفر هم در بیمارستان شهدای 12 دی گنبدکاووس بستری هستند که تاکنون 3 نفر از آنان ترخیص شدند.

وزرای کار و صنعت از مجروحان حادثه معدن آزادشهر عیادت کردند

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌همراه استاندار گلستان و شماری از دیگر مسئولان استانی صبح امروز با حضور در بیمارستان تأمین اجتماعی گنبدکاووس با مجروحان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر عیادت کردند.

وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به‌نمایندگی از هیئت دولت برای بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی و روند رسیدگی به مجروحان از دیشب وارد استان گلستان شدند.

وزرای تعاون و صنعت تا بامداد امروز در صحنه وقوع حادثه حضور داشتند و قرار است جلسه شورای تأمین نیز با حضور آنان در آزادشهر برگزار شود.

بیست و دومین جسد معدنچیان حادثه‌دیده در معدن آزادشهر از تونل خارج شد

رضا مروتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل حادثه معدن آزادشهر اظهار داشت: تا ساعت 2 بامداد امروز اجساد 21 نفر فوت شده از داخل تونل به خارج منتقل شده بود که دقایقی قبل نیز جسد یکی دیگر از معدنچیان کشف و از تونل خارج شد.

وی افزود: جسد این کارگر نیز به یکی از بیمارستان‌های شهرهای اطراف منتقل شد.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: یک نفر دیگر از تونل خارج شد و به یکی از بیمارستان‌های شهرهای اطرف منتقل شد.

مروتی اظهار کرد: این تونل 1800 متر عمق دارد و انفجار در عمق 1400 متری تونل رخ داد و این امر سبب ریزش دیواره تونل شده و کارگاه دوم را به صورت کامل مسدود کرده و ارتباطی با این کارگاه نداریم.

معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‎های امداد و انتظامی کار آواردبرداری را به سرانجام برسانیم و کار هوادهی هم در داخل تونل در حال انجام است.

غلظت گاز امدادرسانی را سخت کرده است‌

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: غلظت گاز مونوکسید کربن در تونل معدن امدادرسانی را برای نیروها سخت کرده و قدرت و شعاع دید نیروها را کاهش داده است.

رضا مروتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل حادثه معدن آزادشهر اظهار داشت: تا ساعت 2 بامداد امروز اجساد 21 نفر فوت شده از داخل تونل به خارج منتقل شده که این کار سبب شده فرایند امداد و نجات راحت‏‌تر انجام شده و بی‌‏وقفه این کار در حال انجام است.

وی افزود: جنس و نوغ کار سخت است و انفجار داخل تونل سبب شده که یک بخش از محوطه تونل مسدود شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: غلظت گاز مونوکسید کربن در داخل تونل معدن فرایند کار را سخت کرده و قدرت و شعاع دید نیروهای امدادی کمتر شده است.

مروتی گفت: براساس آمار شیفت‌‏ها و آنچه که پیش‌‏بینی شده مجموع کل محبوس‌شدگان 35 نفر است که تاکنون اجساد 21 نفر آنها خارج شده و احتمال می‏رود 14 نفر در آن محوطه گرفتار باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر و دیگر ادارات مربوط از استان گلستان و دیگر استان‌‏ها و متخصصان معدن در محل حضور دارند و امیدواریم که در انتهای تونل با افراد زنده روبه‌رو شویم.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: عملیات امدادرسانی تا مرحله نهایی رسیدن به آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

تجمع گاز متان و خطای انسانی علت انفجار معدن آزادشهر بود‌

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تجمع گاز متان و خطای انسانی سبب جرقه زدن و انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر بوده است.

صادقعلی مقدم دقایقی قبل در گفت‏‌وگو با خبرنگار تسنیم در محل وقوع حادثه ریزش معدن در آزادشهر، اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی از زمان آغاز عملیات تاکنون 21 نفر فوت شده از محل حادثه خارج شدند و با توجه به آخرین گمانه‎زنی‏‌ها و جمع‌‏بندی‎ها احتمال می‌‏دهیم آمار تعداد فوت‎شدگان 35 نفر باشد.

وی افزود: براساس این آمار و گمانه‎زنی‏‌ها همچنان 14 کارگر در کارگاه محبوس هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: آواربرداری بی‎وقفه توسط نیروهای امدادی ادامه دارد و نیروهای امدادی از طبس، مازندران و کرمان نیز در حال اعزام و کمک هستند.

مقدم گفت: با توجه به وجود گاز متان و مونوکسید کرین در داخل تونل و ایجاد شرایط خاص کار آواربرداری به کندی پیش می‎رود و احتمال انفجار دوباره در معدن نیز وجود دارد.

وی همچنین درباره علت وقوع این حادثه نیز اظهار کرد: علت حادثه تجمع گاز متان بوده و به علت تجمع گاز متان و خطای انسانی سبب جرقه زدن و انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان همچنین درباره زمان پایان امدادرسانی هم گفت: شرایط متفاوت است و پیش‌بینی ممکن نیست اما حداکثر تا بعدازظهر به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

تراکم گاز در تونل معدن زمستان یورت عملیات امدادرسانی را کند کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در محل ریزش تونل هستند گفت: تراکم بالای گاز در تونل معدن زمستان یورت عملیات امدادرسانی را کند کرده است.

حسینقلی قوانلو لحظاتی پیش در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در محل وقوع حادثه در آزادشهر اظهار داشت: هم اکنون نیروهای امدادی در محل ریزش تونل هستند که در این محل یک کارگاه استخراج قرار دارد که کاگرانی در آن مشغول کار بودند.

وی افزود: نیروهای امدادی هم اکنون در حال تخلیه گاز هستند و تراکم گاز در این محل بسیار زیاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: نیروها همزمان با تخلیه گاز در تونل معدن سعی می‎کنند که این ریزش تونل را هم توسط واگن‌هایی تخلیه کنند.

قوانلو گفت: پس از برداشته شدن آوارها حدود 70 تا 80 متر تا انتهای تونل معدن فاصله وجود دارد و پس از آن نیروهای محبوس در آن نقطه را خارج خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود به جز 21 نفری که اجساد آنها از معدن خارج شده کارگران دیگری نیز در این مکان گرفتار باشند اما آمار دقیقی از افراد باقی مانده در دست نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: حجم ریزش آوار زیاد است و تراکم گاز بالاست و همزمان که نیروهای امدادی آوارها را وارد واگن می‎کنند دوباره گاز متساعد می‎شود که این موضوع سبب شده که کار به کندی پیش برود.

قوانلو افزود: با این سرعت امدادرسانی و وجود متراکم گاز احتمال دارد کار امدادرسانی تا غروب امروز نیز به طول انجامد اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.

نیروهای امدادی به عمق 1200 متری تونل معدن آزادشهر رسیدند

معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: هم‌‏اکنون نیروهای امدادی به عمق 1200 متری تونل معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر رسیده‌اند و ما همه تلاش خود را برای رسیدن به کارگران محبوس در تونل انجام می‌دهیم.

علیرضا صیاد لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در محل وقوع حادثه در آزادشهر اظهار داشت: هم‌‏اکنون نیروهای امدادی به عمق 1200 متری تونل معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر و محلی که تونل به 2 قسمت تقسیم شده است رسیده‌اند.

وی افزود: به احتمال فراوان عملیات آواربرداری تا ظهر امروز زمان می‌برد تا به دیگر افراد محبوس در تونل برسیم.

معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: نیروهای امدادی همه تلاش خود را می‌کنند که محل حضور دیگر کارگران در معدن برسند.

صیاد اظهار کرد: انفجار تونل را به دو بخش تقسیم کرده و تا مشخص شدن وضعیت آخرین معدنچی عملیات امداد ادامه خواهد داشت.

معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان تاکید کرد: 2 کارگاه در این تونل فعال بوده و تعداد افرادی هم در این کارگاه‎ها مشغول به‌کار بودند.

آواربرداری در تونل معدن زمستان یورت آغاز شد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آواربرداری در تونل معدن زمستان یورت آغاز شده و نیروها در تلاش برای باز کردن مسیر برای رسیدن به بقیه کارگران محبوس در معدن هستند.

صادقعلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آزادشهر اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی 21 نفر از معدنچیان که قبل از آوار بودند و به علت نشست گاز جان خود را از دست داده بودند از تونل خارج شدند.

وی افزود: اکنون نیروهای امدادی در تلاش برای آواربرداری و باز کردن مسیر برای رسیدن به بخش دیگر تونل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: نیروهای کمکی برای آواربرداری از طلس و سوادکوه نیز به محل حادثه رسیده اند و در تلاش برای باز کردن مسیر هستند تا به بخش کارگاهی و معدن کاران محبوس برسند.

مقدم اظهار کرد: از مجموع 35 نفر محبوس شده در معدن زمستان یورت، 21 نفر به علت انفجار گاز متان و نشست گاز منوکسید کربن در داخل تونل و کم اکسیژنگی، دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند.

وی افزود: آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس در معدن در دست نیست و همه آمارها گمانه زنی و شنیده ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره زنده بودن کارگران محبوس در بخش دوم گفت: اگر اکسیژنی در آن بخش وارد شده  باشد احتمال این است که کارگران زنده باشند اما هنوز مشخص نیست.

مقدم اظهار کرد: پس از انفجار معدن به 2 بخش تقسیم شده و تاکنون 21 نفر کارگر جان باخته قبل از آوار خارج شدن و باید منتظر باشیم تا عملیات آواربرداری به پایان برسد.

معدنچیان همچنان محبوس هستند

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پس از 14 ساعت از انجام عملیات امداد و نجات بر روی معدن زمستان یورت، پیکر 21 معدنچی از درون تونل به بیرون انتقال داده شدند.

صادقعلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آزادشهر اظهار داشت: از مجموع 35 نفر محبوس شده در معدن زمستان یورت، 21 نفر به علت انفجار گاز متان و نشست گاز منوکسید کربن در داخل تونل و کم اکسیژنگی، دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: 11 نفر دیگر از معدن‎چیان در داخل  2 کارگاه معدن زغال سنگ فعالیت داشتند که هنوز از وضعیتشان خبری نیست.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان افزود: تا مشخص شدن وضعیت آخرین معدنچی عملیات امداد ادامه خواهد داشت.

پیام تسلیت محمدباقر قالیباف در پی حادثه ‌معدن آزادشهر

محمدباقر قالیباف در پیامی با ابراز تاسف از وقوع انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر، ضایعه فوت کارگران این معدن را تسلیت گفت.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران اسلامی، در پی فوت 21 کارگر شریف معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در استان گلستان، در پیامی این حادثه تلخ را به مردم و بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

در بخشی از متن  قالیباف آمده است: جان باختن تعدادی از کارگران زحمت‌کش که در حادثه غم‌بار معدن ذغال سنگ زمستان یورت شمال غربی در استان گلستان جان خود را از دست دادند همه ملت ایران را عزادار کرد.

بنده با شنیدن خبر این حادثه عظیم معدن آزادشهر بسیار متاثر شدم جان باختن و مصدوم شدن کارگران سخت‌کوش که با حداقل درآمد در این شرایط سخت کار می‌کنند و دچار چنین حوادثی می‌شوند قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

اینجانب ضمن اعلام همدردی با حادثه‌دیدگان و خانواده‌های آنان امیدوارم مسئولان با همه توان و با استفاده از همه امکانات برای امدادرسانی و کاستن از آلام حادثه دیدگان اقدام کنند.

در پایان برای مصدومان این حادثه شفای عاجل از درگاه خداوند متعال طلب می‌کنم و آرزو می‌کنم کارگران محبوس در کمال سلامت از محیطی که در آن گرفتار شدند نجات پیدا کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی فوت کارگران آزادشهری را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان مقدس رضوی در پیامی ضایعه فوت کارگران معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان مقدس رضوی و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از جان باختن تعدادی از کارگران پرتلاش معدن زمستان یورت آزادشهر در پیامی مراتب تسلیت خود را به مردم شریف این شهرستان، استان گلستان و ایران اسلامی اعلام کرد.

در بخشی از پیام وی آمده است: حادثه دردناک و تأسف‌بار ریزش معدن در آزادشهر گلستان، ساعات و لحظات سخت و نگران‌کننده‌ای را برای خانواده‌های جان‌باختگان و مفقودان و یکایک هموطنان‌مان ایجاد کرده است.

جمعی از سخت‌کوش‌ترین فرزندان ملت جان خود را در راه کار و خدمت از دست دادند و جمعی دیگر در اعماق زمین حبس شده‌اند و سرنوشت آنان نامعلوم است.

کار در معدن از سویی سخت‌‌ترین شغل، و از سوی دیگر، از مفیدترین مشاغل برای کشور و ملت است؛ اگر نبودند این فداکاران سخت‌کوش و صبور، منابع معدنی در زیر زمین می‌ماند و نفع این ثروت عظیم و خدادی به کشور و مردم نمی‌رسید.

اینجانب با تأثر فراوان از جان‌باختن جمعی از فرزندان برومند ملت و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار این عزیزان و همه مردم ایران، و همچنین آرزوی بهبودی و عافیت برای مصدومان، امیدوارم با تلاش بی‌وقفه دستگاههای مسئول، به زودی سرنوشت مفقودان حادثه معلوم شود.

حضور سپاه و ارتش از لحظه نخست در محل حادثه

مدیر کل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه تاکنون 16 جسد از معدن‌کاران جا‌ن‌باخته از معدن خارج شدند، گفت: 5 جسد معدن‌کار دیگر شناسایی و هم اکنون از معدن خارج شد و منتظر آمبولانس ها برای انتقال اجساد هستیم.

صادقعلی مقدم لحظاتس پیش در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیکر 16 نفر از معدن‌کاران جان باخته به سردخانه‎های استان گلستان و به شهرهای گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت منتقل شدند.

وی از شناسایی 5 جسد دیگر از معدن‌کاران خبر داد و افزود: عملیات امداد تا شناسایی آخرین معدن‎کار ادامه خواهد داشت.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان افزود: معدن‌کاران در دو منطقه از تونل که مشغول به فعالیت بودند گرفتار شدند و عملیات امداد و نجات با حضور نیروهای انتظامی، سپاه و ارتش، آتشنشانی شهرداری‎ها، اورژانس و هلال احمر ادامه خواهد داشت.

مقدم افزود: دستگاه جدید برای پیشروی نصب می‎شود و قطعا روند امداد ادامه خواهد داشت تا به عمق بیشتری از تونل دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: بخش عمده از کارگران بر اثر نشست گاز منوکسید کربن جان باختند و قابل شناسایی هستند و پزشک قانونی موضوع شناسایی را در کنترل خود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه بخش اصلی معدنچیان فوت شده مشکلی برای شناسایی ندارند، افزود: از لحظه نخست نیروی انتظامی ارتش و سپاه در محل حضور داشتند و ما شاهد زحماتشان بی‎شاعبه این عزیزان بودیم.

وزرای کار و صنعت وارد محل حادثه معدن آزادشهر شدند

وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت برای بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی و علت وقوع حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر وارد محل حادثه شدند.

علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت  به همراه شماری دیگری از مدیران وزارت صنعت و معدن به منطقه حادثه‌دیده معدن زمستان یورت آزادشهر وارد شدند.

نهاوندیان و جهانگیری نیز به صورت تلفنی با استاندار گلستان پیگیر روند امدادرسانی و مشکلات و کمبودها بودند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه استاندار گلستان و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی هم‌اکنون برای بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی جلسه ای را در چادر برگزار کردند.

3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و استاندار گلستان در پیامی مشترک در پی حادثه معدن آزادشهر و جان باختن شماری از معدنچیان، 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام کردند.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و حسن صادقلو استاندار گلستان در پیامی به مناسبت جان باختن مظلومانه شماری از هم استانی‌ها در حادثه تلخ معدن آزادشهر 3 روز عزای عمومی در استان اعلام کردند.

در بخشی از این پیام آمده است، حادثه تأسف برانگیز در معدن آزادشهر و خبر جان باختن  و مجروح شدن شماری از کارگران شریف آن خطّه، مایه تأسف و تألم شدید همگان و اینجانبان شد.

این ضایعه جانگداز را به حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دامت برکاته العالیه) و مردم استان گلستان به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم و سلامت همه مجروحان را از خداوند متعال خواستاریم.

 بدین علت از روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ‌ماه، سه روز در استان گلستان، عزای عمومی اعلام می‌کنیم.

16 جسد کارگران از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شد

معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: 16 جسد از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده و از طریق آموبلانس‎ها به 2 بیمارستان گنبدکاووس و آزادشهر منتقل شدند.

علیرضا صیار لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: 16 نفر از 21 نفر معدنچی فوت شده پیکرشان از معدن بیرون آورده شده است.

وی تصریح کرد: 16 جسد از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده و از طریق آموبلانس‎ها به 2بیمارستان گنبد کاووس و آزادشهر منتقل شدند.

معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان ادامه داد: عملیات امداد کماکان ادامه دارد و احتمالا این عملیات تا فردا به طول بینجامد.

وی یادآور شد: وضعیت امداد ما تا شناسایی کامل معدن چیان ادامه خواهد داشت.

معاون امداد جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه پس از انفجار معدن به 2 بخش تقسیم شده است، افزود:هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و پیشروی داخل تونل با هواسازهایی که جدید نصب می‎شود  ادامه خواهد داشت.

16 جسد معدنچیان به عمق 200 متری معدن انتقال داده شد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: 16 جسد از معدنکاران به عمق 200 متری از معدن انتقال داده شده است.

صادقعلی مقدم لحظاتی پیش با بیان اینکه 16 جسد از معدنکاران به عمق 200 متری از معدن انتقال داده شده است، افزود: عملیات امدادی ما تا عمق یک هزار و 200 متری رسیده است.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه  21 نفر از معدنکاران جان خود را از دست دادند و عزیزان در حال انتقال آنها به بیرون هستند، افزود: میزان گاز منوکسید کربن در تونل بالا است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان  یادآور شد: وضعیت امداد ما تا شناسایی کامل معدن چیان ادامه خواهد داشت.

مقدم با بیان اینکه پس از انفجار معدن به 2 بخش تقسیم شده است، افزود:هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و پیشروی داخل تونل با هواسازهایی که جدید نصب می‎شود  ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امید داریم به زودی به محلی که معدنکاران مشغول به فعالیت بودند برسیم، برخی خبرهایی مبنی بر اینکه بخشی از اجساد پیدا شده مربوط به نیروهای امدادی بودند را تکذیب می‎کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار