مسئول باستان ‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان:
مسئول باستان ‌شناسی میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: دیواره کوتاهی که هنگام کف‌سازی چهارباغ کشف شده تا زمان خارج کردن کامل از زیرخاک مشخص نیست و خبر کشف حوضچه تاریخی در این مکان درست نیست.
کد خبر: ۴۱۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 04 May 2017
اصفهان - علمدار علیان در ارتباط با انعکاس خبری مبنی بر کشف حوضچه تاریخی در محوطه چهارباغ عباسی اصفهان اظهار داشت: در هنگام کف‌سازی چهارباغ ساختار تاریخی شامل دیواره کوتاهی پیدا شده است اما هنوز مشخص نیست که این ساختار حوضچه، دیواره جوی، حوضچه یا ساختار دیگری است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه برای کاوش نیاز به مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی داریم در حال حاضر اقدام‌هایی به منظور حفاظت از این دیواره انجام شده است، افزود: پس از دریافت مجوز باید کل ساختار را از زیر خاک بیرون آورده و بررسی‌های کارشناسی برای تعیین نوع ساختار انجام شود.

مسئول باستان ‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان تاکید کرد: درج خبر کشف حوضچه تاریخی در محوطه چهارباغ عباسی اشتباه بوده است و تا زمان بررسی‌های کارشناسی لازم هر صحبتی در این ارتباط خارج از حیطه کارشناسی است.

وی ادامه داد: کاوش‌های باستان‌شناسی در مسیر مترو و  در میدان امام حسین (ع) پیش از عید  به پایان رسیده  و کارگاه میراث‌فرهنگی جمع‌آوری شده است به شکل موقت نیز در این مکان پایه‌های کاخ جهان‌نما در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است چند روز پیش خبری مبنی بر کشف حوضچه‌ای تاریخی در رسانه‌ها انتشار یافت که با توجه به حساسیت‌های چند سال اخیر در ارتباط با کشف آثاری در مسیر مترو و در خیابان تاریخی چهارباغ عباسی حساسیت دوستداران میراث‌فرهنگی را برانگیخته بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار