مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از سفر ۳۲۰هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان در طی سال ۱۳۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 02 May 2017
تابناک اصفهان، فریدون اله یاری در حاشیه افتتاح اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان اظهار داشت: با توجه به تجزیه و تحلیل آمار موجود در معاونت گردشگری استان، چنین نتیجه گیری به عمل آمد که از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۵ لغایت اسفند همان سال ۳۲۰ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید به عمل آورده و در این استان پهناور تاریخی اقامت گریده اند.

وی افزود: افزایش اقامتگاه های بومگردی و همچنین افزایش واحدهای اقامتی و تنوع جاذبه های تاریخی در پهنه استان در کنار امنیت وصف ناپذیر کشورمان و همچنین سیاست تنش زدائی دولت جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در توسعه گردشگری استان ایفا نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان به تنوع خدمات ارائه شده به گردشگران نیز در پهنه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: افزایش هتلهای ۵ ستاره اصفهان به ۲ عدد در سال ۱۳۹۵ و افزایش ظرفیت اقامت استان به ۱۸هزار تخت و همچنین افزایش کیفی ارائه خدمات به گردشگران و هماهنگی تمامی اعضای ستاد اجرائی سفر استان اصفهان در خدمات رسانی به گردشگران در کنار سایر عوامل ذکر شده نقش مهمی در توسعه گردشگری خارجی استان داشته است.

اله یاری تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، انگلستان و سپس چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا و در نهایت کشورهای مسلمان حوزه جنوب غرب آسیا به استان اصفهان سفر کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به ورود ۲۸۰هزار گردشگر به استان اصفهان در سال ۱۳۹۴، در سال ۱۳۹۵ شاهد رشدی در حدود ۳۰درصد در ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان نسبت به ۱۳۹۴ بوده ایم.

وی گفت: سیاست سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۶ ضمن جذب گردشگر از کشورهای اروپائی بر مبنای جذب هر چه بیشتر گردشگران آسیائی به ویژه گردشگران چینی به عنوان کشور هدف که دارای بیش از دویست میلیون نفر گردشگر فرهنگی در سال است، متمرکز شده است./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار