نمایشگاه مبلمان، فرش، صنایع، چوب و کالای خواب به همت بسیج اصناف خاتم گشایش یافت.
کد خبر: ۴۱۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 02 May 2017
به گزارش تابناک یزد،در راستای بالا بردن قدرت خرید مردم و استفاده از کالای ایرانی محصولات ارائه شده در این نمایشگاه با اقساط بلند مدت 15 ماهه و بدون بهره ارائه می شود.
اجناس ارائه شده در این نمایشگاه اجناس با کیفیت ایرانی است که تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه در محل حسینیه علی اکبر(ع) دایر است.
در این نمایشگاه جهت ارائه خدمات به کارکنان دولتی و همچنین بیسجیان شرایطی جهت خرید ارائه خواهد شد.
نمایشگاه مبلمان، فرش، صنایع، چوب و کالای خواب تا تاریخ 20 اردیبهشت دایر است.


***
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از اهدای جایزه به نوزادان متولد روزهای سوم تا پنجم شعبان امسال در یزد خبر داد.
سید حسن حسینی  افزود: به همه نوزادان یزدی که در روز سوم و چهارم و پنجم شعبان به دنیا بیایند و به نام قهرمانان کربلا نامگذاری شوند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: این اسامی می‌تواند شامل اسماء مقدس حسین، عباس ، علی‌اکبر ، علی‌اصغر ، قاسم ، زینب و رقیه باشد.
این مسئول اظهار داشت: به این نوزادان لوح افتخار و به قید قرعه جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.
حسینی خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت یزد، حسینیه ایران به نشانیyhi.ir از تاریخ 15 شعبان به مدت 10 روز نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.
در سال گذشته نیز توسط دبیرخانه بین المللی یزد ، حسینیه ایران به نوزادان متولد اعیاد شعبانیه لوح و هدایی تقدیم شده است .
استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار دارد.


***
رییس بنیادشهید وامور ایثارگران ابرکوه گفت: جانبازان عزیز که با جانشان مایه عزت وامنیت کشورمان شدند مایه اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان شده اند.
مصطفی کریمی  بمناسبت سالروز ولادت بزرگ جانباز دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز درحاشیه دیدار تعدادی ازجانبازان هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: جانبازان با تاسی از علمدار کربلا قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس جان خود را در راه دفاع از میهن و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.
وی بابیان اینکه باید قدردان این عزیزان باشیم افزود:در پرتو مجاهدت شهدا و جانبازان روز به روز بر اقتدار و عزت میهن اسلامیمان درجهان افزوده شده است .
این مسئول ادامه داد: افتخار ملت ایران و جانبازان این است که در راس نظام مقدس جمهوری اسلامی ، رهبری مجاهد و جانباز در راه اسلام و انقلاب قرار داشته و آنان را هدایت می کند.
رییس بنیادشهید وامور ایثارگران ابرکوه تصریح کرد: جانبازان و شهدای والامقام نماد ایثار و از خود گذشتگی دوران دفاع مقدس و انقلاب هستند و تکریم آنان تکریم از آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و ارزشهای انقلاب است.
وی خدمت به خانواده معظم شهدا و جانبازان را افتخاری ارزشمند دانست و افزود: امنیت، آرامش موجود حاصل جانفشانی شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس وانقلاب است.
کریمی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال یاد آور شد: جانبازان و ایثارگران برای تحقق اقتصاد مقاومتی بویژه درحوزه ترویج فرهنگ اقتصاد نقش تاثیر گذاری درجامعه دارند.
کریمی خاطرنشان کرد: این عزیزان می توانند با راهکارههای مناسب در زمینه های تحقق شعار امسال مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی را آگاه کنند.
ابرکوه بیش از 570 جانباز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

***
کتاب بازی ها و سرگرمی های شاد فکری به نویسندگی الیسون بارتل و مترجمی بانوی اشکذری  با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی رونمایی شد.
 سید خلف حوتی نژاد در این آیین اظهار کرد: حوزه کتاب یکی از حوزه های محروم فضای فرهنگی به شمار می آید و این به دلیل آن است که هنوز مطالعه و کتاب از دغدغه و نیاز مردم نیست، بنابراین جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی باید تلاش نمود که این امر نیاز به همت جمعی دارد.
وی افزود: سه سال متوالی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد فراخوانی تحت عنوان جشنواره پایتخت کتاب ایران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب ارائه می شود که دراین راستا فرهنگ و ارشاد یزد تلاش نموده در طول این سه سال استان یزد را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی نماید.
حوتی نژاد خاطر نشان نمود: فرهنگ و ارشاد استان در تلاش است تا با همت مولفان و مترجمان استان فضایی را ایجاد نماید تا در کنار ترویج کتابهایی با موضوع های متفاوت، یزد نویسی را در بین مولفان استان ترویج دهد که در این راستا جشنواره ای تحت عنوان جشنواره کتاب سال یزد با هدف پرداختن به فرهنگ استان برگزار نموده است .
وی خاطر تصریح نمود: حوزه کتاب کودک یکی از مهم ترین و سخت ترین حوزه های فرهنگی است چرا که جدا از اینکه باید دارای محتوای مناسب باشد باید جذابیت ها و مباحث روان شناسی و زیباشناسی نیز در آن رعایت شود.
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد یزد ضمن بیان اینکه روستای شمسی رستاق این شهرستان در دو سال متوالی توانسته به عنوان روستای نمونه و دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی شود گفت: شهرستان اشکذر یکی از شهرستان های موفق استان در حوزه کتاب است .
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.

***
رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: سعید علی نژاد کمک داور بین المللی فوتبال یزد مسابقه بین تیم های کیگ وان چا ژاپن و 25 آپریل کره شمالی را قضاوت می کند.
عبدالرضا دستا  افزود: این مسابقه در چارچوب مسابقات جام باشگاه های قهرمانی آسیا در روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار می شود.
وی ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا ، تیم داوری ایرانی قضاوت این دیدار را بر عهده دارند که علی نژادیان به عنوان کمک داور دوم ، پیام حیدری را در امر قضاوت همراهی می کند.
این مسئول اظهار داشت: محمدرضا ابوالفضلی دیگر داور ایرانی و لی ژانگ از چین نیز کمک داوران اول و چهارم این مسابقه هستند.
دستا گفت: علی نژادیان تاکنون به عنوان کمک داور ، مسابقات مختلفی از جام باشگاههای قهرمانی آسیا را قضاوت کرده است.
استان یزد دارای 150 داور فوتبال است که 30 نفر در قضاوت مسابقات لیگ های کشوری فعالیت دارند.


***
در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولان و هنرمندان ، نفرات برتر جشنواره استانی عکس یزد شناسی معرفی و تجلیل شدند.
این آیین  در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برگزار شد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: توجه به فرهنگ و هنر و برگزاری جشنواره های مختلف استانی در مناطق و شهرستان موثر و جزو برنامه های مهم دولت است.
علی غیاثی ندوشن خاطر نشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری بومی در یزد و مناطق با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ، فرهنگی و تبلیغی باید بصورت مستمر اجرا و مورد عنایت همگان قرار گیرد.
همچنین فرماندار مهریز اظهار داشت: برگزاری جشنواره های مختلف در شناسایی ظرفیت ها برای شکوفایی و گسترش آن از برنامه های مهمی است که در سال های اخیر انجام گرفته است.
سید محمد رستگاری افزود: برگزاری جشنواره استانی عکس یزد شناسی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز بسیار مناسب و مورد اسقبال هنرمندان و عکاسان قرار گرفته است.
همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: جشنواره استانی عکس یزد شناسی با ٧٠٠ اثر به مرحله داوری رسید وتعداد ٤٠ عکس به نمایشگاه راه یافت.
سید رضا آقایی افزود: داوران این مسابقه سید ناصر مهین طاهری، عباسعلی نکوکار و حسام چاووش بودند که پس از برگزاری جلسه داوری سه عکاس را به عنوان نفرات برتر و پنج نفر را به عنوان قابل تقدیر معرفی نموده اند.
این مسئول گفت: موضوع این جشنواره جاذبه های فرهنگی تاریخی و زیست محیطی بکر و نادر استان یزد بود و علاقمندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند.
آقایی افزود: همچنین نمایشگاهی از آثار منتخب عکاسان و هنرمندان نیز از دهم اردیبهشت ماه به مدت ده روز در نگارخانه آفرینش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز دایر می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: توسط هیات داوران ، علی یزدانیان ، محمد رضا دهقانی و محمد دهقانی به عنوان عکاسان برتر جشنواره عکس یزد شناسی انتخاب و تجلیل شدند.
آقایی از همکاری بخش های مختلف در برگزاری جشنواره استانی عکس یزد شناسی قدردانی کرد.
جشنواره عکس یزد شناسی در مهریز قبلا سابقه نداشته است .
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
.......
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: فعالیت تبلیغاتی کانال‌ها و گروه‌های حامی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا با هر نامی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
ابوالفضل توکلی  اظهار کرد: فعالیت تبلیغاتی زودهنگام کانال‌ها و گروه‌های حامی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا با هر نامی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا هنوز آغاز نشده است، تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا در فضای مجازی به هر شکل چه از طریق تشکیل گروه های طرفداری و چه از طریق ایجاد کانال تخلف انتخاباتی می‌باشد.
توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به تذکرات داده شده در این زمینه تبلیغات در فضای مجازی موجب احضار کاندیدای مربوطه به دادسرا و تشکیل پرونده قضایی رسیدگی لازم خواهد شد.
در شهرستان خاتم 47 شعبه اخذ رای تعیین شده است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار