رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که امسال با حمایت و تدبیر دولت یازدهم به بیش از 10هزار و 500 واحد تولیدی وصنعتی این استان بسته های حمایتی رونق اقتصادی پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲ 01 May 2017
ایرنا ، محمد محمدپور عمران شامگاه یکشنبه در نشست مشترک اعضاء هیات مدیره انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با مدیران واحدهای صنایع غذایی شهرستان های آمل، محمودآباد و نور در آمل افزود :
 
دولت این حمایت را در قالب 6 بسته حمایتی برای مازندران در سال جاری تعریف کرده تا مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی رفع شود.
وی ادامه داد : پرداخت تسهیلات به مدیران واحدهای تولیدی استان بر اساس اولویت بندی ها تعریف شده ای است که از سال گذشته در مازندران و از سوی فرمانداری ها تایید شده بود و بانک ها نیز بر همین اساس عمل خواهند کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته به هفت هزار و 500 واحد تولیدی استان در قالب بسته رونق تولید تسهیلات پرداخت شد ، گفت : امیدواریم که امسال با توجه به تعهد دولت یازدهم برای پرداخت تسهیلات رونق اقتصادی به بیش از 10 هزار و500واحد اقتصادی مازندران، مشکلات تامین مواد اولیه، نقدینگی و فروش و نیز جرایم دیرکرد وبدهی های بانکی این واحدهای برطرف شود.
** صنایع غذایی چشم چراغ تولید مازندران
محمدپور عمران همچنین از واحدهای تولیدی صنایع غذایی مازندران به عنوان چشم چراغ تولید استان یاد کرد و گفت : در سال های اخیر صادرات محصولات غذایی مازندران به خارج از کشور رو به افزایش شده و از سال گذشته برای نخستین بار از سوی شرکت کاله آمل، فرآورده های لبنی این شرکت به کشور روسیه صادر شده است.
وی افزود : البته هم اکنون برخی از مواد غذایی تولید شرکت های مازندران به کشور های هند، عمان، سوریه و عراق صادرات می شود.
** ضرورت توجه دولت به توازن در زنجیره توزیع سبدغذایی
رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران هم دراین نشست به جایگاه مهم استان در بخش صنعت غذایی اشاره کرد و گفت : هم اکنون سرانه تولید صنایع غذایی در مازندران به ازای هر یک نفر یک تن در سال است، که 40 درصد از واحد های صنایع غذایی در شهرک های صنعتی مستقر هستند وسهم 17 درصدی در تولید استان دارند.
اسماعیل خاتمی مقدم افزود : دو هدف مهمی که انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران به دنبال تحقق و پیگیری حل مشکلات آنان است ، منافع قانونی اعضاء و پیگیری وظایف و تعهدات قانونی اعضاء انجمن است.
وی ادامه داد : در زمان حاضر و شرایط فعلی نگاهها به صنایع تبدیلی است که زنجیره توزیع به مصرف کننده و تولید کننده برسد.
خاتمی مقدم با بیان این مطلب که اکنون یکی از گلایه های فعالان صنایع غدایی اختلاف زیاد در نرخ سود تسهیلات بازپرداختی به بانک هاست، گفت : اکنون نرخ سود بازپرداخت واحدهای تولیدی اکنون فقط چهار درصد و سود بخش توزیع تا حداقل 50 درصد هم وجود داشته که این امر ناراحت کننده است، در شرایط که باید نگاه ها به صنایع تبدیلی در زنجیره توزیع به مصرف کننده و تولید کننده برسد.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 30 درصد مواد اولیه صنایع غذایی مازندران دراستان تولید می شود افزود : اکنون حدود 42 درصد از شرکت های صنایع غذایی مازندران دروضعیت سود آوری واحدهای خود راضی هستند ودرمقابل 17 درصد دیگر تولید کنندگان اعلام کردند معوقات بانکی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار