بررسی روزنامه های اصفهان در روز یکشنبه
تابناک: امروز به نوعی روز آخری است که سقائیان نژاد در کسوت شهردار اصفهان در صفحه نخست روزنامه های اصفهان قرار دارد حالا باید دید که آیا شهردار برکنار شده به عنوان نماینده مجلس به صفحه اول روزنامه ها باز می گردد؟!
کد خبر: ۴۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 31 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، امروز به نوعی روز آخری است که سقائیان نژاد در کسوت شهردار اصفهان در صفحه نخست روزنامه های اصفهان قرار دارد حالا باید دید که آیا شهردار برکنار شده به عنوان نماینده مجلس به صفحه اول روزنامه ها باز می گردد؟!

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg

واکنش روزنامه نصف جهان که به حمایت از شهرداری محکوم بود، به برکناری سقائیان با مطلبی تحت عنوان" خداحافظی سقائیان‌نژاد باشهرداری اصفهان/پایان دراماتیک" بود.نصف جهان نوشت: سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان در جلسه علنی دیروز شورا نتوانست رأی اعتماد دوباره شورای اسلامی شهر اصفهان را برای شهرداری اصفهان کسب کند.

صبح دیروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور سیدمرتضی سقائیان ‌نژاد شهردار اصفهان و معاونان وی آغاز شد و جلسه این شورا به موضوع استیضاح شهردار اصفهان پس از 12 سال فعالیت اختصاص یافت.

این جلسه در ساعت 9 صبح دیروز با صحبت موافقان و مخالفان استیضاح آغاز شده و شهردار اصفهان در مقام پاسخ به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بر آمد و توضیحاتی را ارائه کرد.

در نهایت پس از انجام رأی گیری 14 نفر از اعضای شورای شهر موافق استیضاح شهردار و هفت نفر مخالف استیضاح شهردار اصفهان بودند که با توجه به اینکه دو سوم اعضا یعنی 14 نفر رأی به استیضاح شهردار اصفهان دادند، شهردار اصفهان از سمت خود خداحافظی کرد.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد که ابتدا در سال 82 و با رأی اصولگرایان به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شده بود، برای تداوم حضور خود در مسئولیت مذکور، تنها به یک رأی بیشتر نیاز داشت.


روزنامه نسل فردا نیز در خبری از ادغام سازمان ملی جوانان با اداره تربیت بدنی انتقاد کرد و نوشت: بیش از سه سال و نیم از اجرای طرح پرطمطراق ادغام تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان گذشت.طرحی که پس از ۱۸ سال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقض کرد و باعث شد وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود.از همان ابتدای امر بسیاری از کارشناسان این طرح را شکست خورده نامیدند و گفتند کلاه ورزش بر سر جوانان گشاد است.حالا خود مسئولین وزارت خانه هم قبول دارند که بخش جوانان در وزارتخانه تحت تاثیر حاشیه های بی شمار ورزشی ها قرار گرفته و تا حدودی به فراموشی سپرده شده است.براساس اعلام کمیسیون فرهنگی مسایل مربوط به جوانان مسائلی فرابخشی است که هیچ یک از سازمان ها و وزارتخانه ها به تنهایی از عهده انجام آن بر نمی آیند و منحصر کردن مسائل جوانان در یک وزارتخانه لطمه ای جدی به تحقق اهداف وحل مشکلات آنان وارد می کند.حالا به نظر می رسد جوانان که 30درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند قربانی یک طرح شتابزده در دولت قبل شده اند و دود اجرای آن در چشم آینده سازان مملکت رفته است.


   سال ۹۴ سازمان ملی جوانان
احیا می شود!
در این میان خود وزارت ورزش و جوانان هم عزم خود را جزم کرده تا به هر نحوی شده بتواند بخش جوانان را از وزارت ورزش جدا کرده و دوباره سازمان ملی جوانان را احیا کنند.
بر اساس این گزارش، پس از ۴ سال محمود گلزاری، معاون امور جوانان وزارت ورزش دولت یازدهم گفته است: اقدام عجولانه مجلس موجب ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی شد. این کار در ظاهر قضیه خوب بود و همه چیز مناسب پیش می رفت اما کم کم نواقص کار خود را نشان داد و امروز، هم نمایندگان منصف مجلس که در این طرح ایده دادند و هم بسیاری از صاحب نظران حوزه جوانان بر این عقیده‌اند که این ادغام عجولانه و شتاب زده بود. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در همین باره تصریح کرد: معاونت سازمان ملی جوانان اقتدار خاصی در حوزه جوانان داشت و دارای اعتبارات خوبی بود؛ اما با این ادغام در کنار هفت معاونت دیگر در یک وزارتخانه قرار گرفت و جالب تر اینکه در وزارت ورزش و جوانان کل بودجه ای که به این حوزه و معاونت اختصاص یافته ۱۲ درصد کل بودجه وزارتخانه است.گلزاری با بیان اینکه پس از این ادغام در برخی استان ها ساختمان هایی که متعلق به سازمان ملی جوانان بود در اختیار استانداری‌ها قرار گرفت، تاکید کرد: نواقص این ادغام هر روز خود را نشان می دهد و من امیدوارم هرچه سریعتر کار تفکیک این دو حوزه صورت پذیرد.معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان بارها اعلام کرده که علاقمند به فعالیت این دو حوزه در یک وزراتخانه نیست و تاکید گودرزی بر این است که کار تفکیک هرچه سریعتر انجام شود.  احتمالا در سال ۹۴ این تفکیک انجام خواهد شد.
   احیای سازمان ملی جوانان دوای درد است؟
در حالی که مسئولین می خواهند سازمان ملی جوانان را احیا کنند تا مشکلات چند سال اخیر حوزه جوانان به نوعی برطرف شود ،عده ای از کارشناسان و حتی خود جوانان می گویند این امر نمی تواند تاثیر چشمگیری در حل مشکل جوانان داشته باشد.یکی از جوانان تحصیلکرده در اینباره به نسل فردا می گوید:مگر آن زمان که وزارتخانه ادغام نشده بود و سازمان ملی جوانان با قدرت و اختیارات کامل فعالیت می کرد چه عملکردی از خود به جای گذاشت؟در دانشگاه ما که اتفاقا دانشگاه سراسری و دولتی در پایتخت کشور بود عملکرد این سازمان به پخش چند بروشور خلاصه گردید؟آیا مشکلات جوانان در حال حاضر چنین چیزهایی است؟ بذر پاش،رییس سابق سازمان ملی جوانان در اینباره  با بیان اینکه بهانه نبودن سازمان مستقلی برای جوانان دردی را دوا نمی کند، گفت: البته وجود چنین سازمانی تحرک بخشی خوبی دارد اما مشکل الان ما این نیست چرا که ما یک وزرتخانه در این خصوص داریم و اگر وزیر بخواهد دستش باز است حالا اینکه اتفاقی نمی افتد موضوع دیگری است.





http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2397-L-1.jpg
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/3/10/1/1.jpg
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/03/09/image/1.jpg?itok=kRDeKfbh
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
ما دوست داریم شما حرف بزنید و از پشت پرده بیاید بیرون و روی صحنه بیایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار