مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اختتامیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان گفت : زیباترین جلوه سخاوت بذل مال در امر مقدس مدرسه سازی است که دانایی و توانایی جامعه منجر می شود .
کد خبر: ۴۱۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 27 April 2017
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اختتامیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان گفت : زیباترین جلوه سخاوت بذل مال در امر مقدس مدرسه سازی است که دانایی و توانایی جامعه منجر می شود . 

خدانظر دریکوند از خدمات 823خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوفی استان تجلیل کرد و گفت : آموزش و پرورش از نظر فضاهای مناسب آموزشی و تجهیزو بهسازی مدارس نیازمند دستان سخاوتمند خیری است که عدالت آموزشی را به فرزندان این مرز و بوم هدیه کنند .

 وی در این مراسم که صبح امروز پنجشنبه 7اردیبهشت ماه با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد ، خاطر نشان کرد: از ابتدای تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان  256پروژه آموزشی و فرهنگی در قالب یک هزارو 32 کلاس  در زمینی به مساحت 102 هزارو 817  متر مربع احداث  و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته ولی با این حال  435  مدرسه در قالب یک هزارو 315 کلاس در استان وجود دارد که نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارد . 

دریکوند در ادامه به وجود 117  مدرسه  کانکسی ، 24 مدرسه شبه کپری  و50مدرسه خشتی و گلی  اشاره کرد و افزود :  توسعه و استقرار عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار استان نیاز به همت والای خیرین مدرسه ساز دارد . 


 وی به  مواهب زیبای طبیعی استان در بهار اشاره کرد و گفت : گرچه لرستان سرزمین چشمه های جوشان ، آبشارهای خروشان،  دریاچه ها و تالاب های چشم نواز و گل های رنگارنگ است ولی زیباتر از این مواهب سخاوت مردان و زنان بزرگی است که نام و یاد خود را ماندگار کرده اند . 

دریکوند به شعری از سعدی یرین سخن استناد کرد و گفت : سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز / مرده آن است که نامش به نکویی نبرند .  

دریکوند تاکید کرد: مال و جان دو سرمایه ای است که نزد انسان عزیز و شریف است و عزیز تر این است که انسان به خاطر خدمت به هم نوعان خود از این دو گوهر ارزشمند چشم پوشی کند .  

وی ادامه داد: انسان حاضر نیست از این دو گوهر ارزشمند چشم پوشی کند، مگر اینکه به یک باور درونی رسیده باشد و پشتوانه ای اعتقادی داشته باشد که بذل مال و جان را برای آن هدف کوچک و حقیر بشمارد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به حضور سخاوتمندانه خیرین مدرسه ساز در کنار دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود:  اگر این حضور نبود شاید آموزش و پرورش نمی توانست در مناطق محروم و کم برخوردار لبخند رضایت را بر لبان دانش آموزان محروم بنشاند و طعم شیرین عدالت آموزشی را به آن بچشاند .  

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که قطره های ایثار و سخاوت خیرین می تواند دریایی از مهر و عاطفه را به وجود آورد که در رفع محرومیت ها تاثیر بسزایی داشته باشد و افزود: اگر کارکنان دولت  ماهانه مبلغ اندکی از حقوق خود را به این امر مقدس اختصاص دهند، این قطره های اندک دریایی می شود و چهره زشت محرومیت را از سیمای مدارس  رفع می کند.


منبع: روابط عمومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار