رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور از فعالیت 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در ایران خبر داد و گفت:۳۷ درصد از کل مدارس کشور به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌ شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 27 April 2017

امروز سنت نیکوی مدرسه سازی و ایجاد بستر برای افزایش آگاهی بشر از دنیای پیرامون به امری پسندیده در کنار دیگر امور خیر مانند مسجد سازی قرار گرفته است. امر نکویی که بسیاری از علمای دینی همت فراوانی بر ایجاد و گسترش آن داشته اند. 

در راستای این امر امروز در خرم آباد جشنواره خیر مدرسه ساز بر پا گردید که در آن محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور  ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهر خرم‌آباد، اظهار کرد: در طی ۲۰ سال گذشته که مدارس چهار نوبته بود، خیرین مدرسه‌ساز وارد کار شدند تا فرزندان آینده‌ساز در امکانات و شرایط بهتری بتوانند، علم کسب کنند.


وی افزود: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز را در کل کشور داریم و این در حالی است که هزاران هزار خیر در سراسر جهان پرچم پرافتخاری را برافراشته و در این زمینه به ما کمک می‌کنند.


رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور ادامه داد: تعداد خیرین مدرسه‌ساز هر سال بیشتر می‌شود و با توجه به اینکه ۳۷ درصد مدارس کشور با همت آن‌ها ساخته شده نقش پررنگ آن‌ها در این زمینه روشن است.


حافظی با بیان اینکه ۱۰ درصد ملت ایران در سایر کشورهای جهان زندگی می‌کنند، گفت: فرزندان این افراد در مدارس خارجی تحصیل کرده و زبان مادری خود را فراموش می‌کنند‌.


وی اضافه کرد: دولت برای حل این موضوع نمی‌تواند اقدام به عمل خاصی بکند، لذا خیرین ما در این راه نیز قدم برداشته‌اند.


وی در ادامه با یادآوری نتیجه خوب کار خیر به ۱۳ اختراع یک دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموز در یک مدرسه خیرساز تحصیل می‌کند و این امر نشان‌دهنده تاثیر و نتیجه این کار خیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار