در جلسه ستاد انتخابات استان مطرح شد؛
پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان با حضور اعضای ستاد در تاریخ 6 اردیبهشت ماه برگزار گردید
کد خبر: ۴۱۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 27 April 2017
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در این جلسه که به منظور بررسی و گزارش پیگیری مصوبات جلسات گذشته تشکیل شد علی حسین حسین زاده رئیس ستاد انتخابات با ارزیابی مثبت از روند فعالیت اعضای ستاد استان و شهرستان ها گفت: فرایند انتخابات در استان به خوبی پیش می رود و برآیند این جلسات باعث می شود که بسیاری از مسائل و کاستی ها در حوزه انتخابات برطرف گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته ها در چارچوب وظایف خود بازدید میدانی به شهرستان ها را انجام داده اند، بیان کرد: این کار لازم است با اهتمام ویژه از سوی مسئولین کمیته ها استمرار یابد تا تمام زمینه های اخلال در کار انتخابات را رصد نموده و در این جلسات جهت مرتفع نمودن آن، انعکاس دهند.

فضل اله پور دبیر ستاد انتخابات استان در این جلسه با ارائه گزارش از بازدید های میدانی از شهرستان جهت رصد امکانات و اتخاذ تمهیدات لازم انتخاباتی در شهرستان ها گفت: در بازدید از شهرستان ها جلساتی را با ادارات و سازمان های آن شهرستان گذاشته شد که در این جلسات مسائل آسب شناسی گردید و کاستی ها آن شهرستان ها رصد و پیگیری شد.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: به منظور ارتقاء سطح معرفت عمومی نسبت به انتخابات الکترونیکی در هفته آینده مانور انتخابات الکترونیکی درشهرستان هایی که مقرر شد اخذ رای بصورت تمام مکانیزه انجام شود برگزار می گردد. بر این اساس مقرر گردید در 5 نقطه پر تردد آن شهرستان ها دستگاه های الکترونیکی گذاشته شود .

دبیر ستاد انتخابات در ادامه گفت: همچنین تعیین گردید در مراکزی که حضور اکثر مردم در آن نقاط بیشتر خواهد بود مانند آموزش و پرورش، نماز جمعه ها، تا یک روز قبل از انتخابات صندوق های مازاد گذاشته شود.

رئیس کمیته پشتیبانی نیز در ادامه جلسه با اشاره به تامین امکانات لازم برای شهرستان ها در جهت بسترسازی مناسب برگزاری انتخابات گفت: شهرها به دو بخش شهرهای برخوردار و غیر برخوردار تقسیم شده اند که در این زمینه بعضی از شهرستان های برخوردار معین شهرهای دیگر قرار گرفتند و تمام تمهیدات برای روز رای گیری اتخاذ شده است.

خسرو پیرهادی رئیس کمیته حراست و استعلامات انتخابات استان در این جلسه گفت: کمیته حراست، بازدیدهای میدانی خود را از 27 شهرستان استان انجام داده است و تمهیدات لازم در جهت بررسی مسائل شهرستان ها اتخاذ شد.

سید لطف اله هاشمی رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات نیز با ارائه گزارش از روند فعالیت کمیته تصریح کرد: در استان آمادگی لازم برای اجرای انتخابات وجو دارد و در این زمینه جلسات مستمر هم بصورت حضور و مکاتبات و هم بصورت ویدیو کنفرانس با بازرسین فرمانداری ها گذاشته شد.

وی در ادامه گفت: در خصوص جرایم انتخاباتی کمیته حقوقی حضوری مداوم در جلسات ستاد پیشگیری داشته است و مسائل و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سزاری مسئول فناوری ستاد انتخابات استان با اشاره اهمیت آموزش در جهت آشنایی مردم با انتخابات الکترونیکی، گفت: هدف از برگزاری این مانور در واقع ارزیابی فرآیند آموزش عمومی مردم در جهت استفاده از این شیوه اخذ رای است. آموزش اولیه امر بسیار مهم در برگزاری مناسب انتخابات است و در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد.

وی در ادامه گفت:  کمیته فناوری و فرمانداری ها از آمادگی لازم در این خصوص برخوردار هستند و تمام تجهیزات مرتبط با این موضوع تامین گشته است.

رستم عیدی پور مسئول آموزش ستاد انتخابات استان در گزارشی از فرآیند آموزشی گفت: در  هفته آینده آموزش نمایندگان فرمانداران آغاز می گردد. و در این زمینه مکاتبات با سازمان مدیریت و آموزش و پژوهش انجام شد. همچنین مقرر گردید حدود 30 نفر مربی از کل استان در این جلسه آموزشی که در هفته آینده تشکیل خواهد شد شرکت خواهند کرد آموزش های لازم را خواهند دید.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار