معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از عرصه هایی که صنایع سنگین اصفهان می تواند در پیشبرد و توسعه اهداف و برنامه های آن موثر واقع شود، عرصه گردشگری است.
کد خبر: ۴۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 31 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حمید امینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون سئوالی مبنی بر اینکه صنایع سنگین چگونه می توانند به کمک صنعت گردشگری بیایند، اظهار داشت: اصفهان یکی از صنعتی ترین استان های کشور بوده و کارخانجات عظیم و تولیدگری هم چون فولادمبارکه، ذوب آهن،سیمان، پالایشگاه، پلی اکریل و نیروگاه ها با تولیدات انبوه خود اعتبار و رونقی مثال زدنی به اقتصاد و صنعت کشور و اصفهان بخشیده و نیروی کار عظیمی را مشغول به کار کرده است.

وی با بیان اینکه بعضی از این کارخانجات و صنایع در حوزه های دیگر از جمله ورزش یا امور اجتماعی نیز سرمایه گذاری، مشارکت و فعالیت می‌کنند، افزود: ‌به باور بنده این، همه توان و ظرفیت این صنایع نیست و یکی از عرصه هایی که صنایع سنگین اصفهان می تواند در پیشبرد و توسعه اهداف و برنامه های آن موثر واقع شود، عرصه گردشگری است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به عنوان یک مسئول و صاحب نظر عرصه گردشگری، معتقد هستم ورود صنایع سنگین اصفهان به عرصه گردشگری می تواند تداوم بخش موفقیت ها و درخشش صنایع بزرگ استان باشد.

وی پیرامون نحوه حضور و مشارکت صنایع سنگین اصفهان در عرصه گردشگری تصریح کرد: هم اکنون ما در استان پهناور اصفهان که از تعدد و تنوع ظرفیت های گردشگری برخوردار است، به شدت نیازمند سرمایه گذاری در حوزه هایی نظیر ساخت اقامتگاه در کلاس ها و درجات محتلف، مراکز پذیرایی، مراکز تعطیلات و سرگرمی و سایر تاسیسات گردشگری هستیم.

امینی با بیان اینکه استان اصفهان دارای 98 منطقه نمونه گردشگری مصوب بوده که تنها برای 20 منطقه ازاین مناطق مجوزتاسیس صادرشده و سرمایه گذار دارند، افزود: استان اصفهان دارای صدها مرکز و بنای تاریخی ارزشمند هم چون حمام، کاروانسرا، خانه ، رباط و دژ و قلعه است که قابل تغییر کاربری به منظور استفاده اقامتی، پذیرایی و هرنوع سرویس دهی به گردشگران درقالب تاسیسات گردشگری است.

وی بیان کرد: این موارد نیاز به جذب سرمایه گذار توانمند دارد که ‌بتواند بدون چشم داشت به تسهیلات بانک ها، پروژه ای را راه اندازی کند، البته ما قائل به جذب و حمایت سرمایه گذاری های خرد و کلان، هردو باهم هستیم.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: درحال حاضر،  کاروانسراهای مرنجاب، گز، گبرآباد و قلعه هایی نظیر نهچیر مبارکه، مورچه خورت و قورتان، به دلیل حجم و زیربنای عظیم سازه ها و نیاز به مرمت های بنیادین و تاسیسات و تجهیزات فراوان، نمونه های مشخصی هستند که صاحبان صنایع سنگین اصفهان می توانند در آن‌ها سرمایه گذاری کرده و به بهره برداری برسانند.

وی پیرامون نحوه درآمدزایی صاحبان این صنایع در گردشگری اظهار داشت: به سبب ماده ٢٣ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های اجرایی از اداره و تصدی گری مکان های اقامتی منع شده که منظور مراکزی است که بسیاری از ادارات و نهادها هم اکنون در اقصی نقاط کشور به ویژه در سواحل، مشهدمقدس و شهرهای خوش آب وهوا ساخته اند و صرفا کارکنان خود را پذیرش می کنند.

امینی افزود: تفاوت تاسیسات گردشگری با این مراکز، که براساس ماده قانونی اشاره شده غیرقانونی هستند، در این است که تاسیسات گردشگری به عموم مردم خدمات ارائه می دهند و ما براساس رسالت و وظیفه خود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وظیفه داریم امکان دسترسی آسان آحاد گردشگران و عموم مردم را به مراکز ارائه دهنده خدمات اقامتی و پذیرایی فراهم ساخته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار