دبیر انجمن صنایع لبنی استان اصفهان:
دبیر انجمن صنایع لبنی استان اصفهان گفت: به دلیل مشکلاتی چون رکود اکثر کارخانه‌های لبنی تنها با نیمی از ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند اما امیدواریم مشکلات این تولیدکنندگان هر چه زودتر کاهش یابد.
کد خبر: ۴۱۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 26 April 2017
تابناک اصفهان، هومان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کارخانه‌های لبنی اصفهان افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته‌اند و با همان قیمت‌های قبلی مشغول فروش محصولات هستند.

وی با بیان اینکه مدت‌هاست قیمت لبنیات افزایش نیافته عنوان کرد: در مقاطعی این مبحث مطرح شد که کارخانه‌ها شیرخام را با قیمت بالاتری از دامداران خریداری کنند در حالی که این کار می‌تواند باعث افزایش قیمت لبنیات و کاهش قدرت خرید مردم شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی استان اصفهان اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی چون رکود اکثر کارخانه‌های لبنی تنها با نیمی از ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند اما امیدواریم مشکلات این تولیدکنندگان هر چه زودتر کاهش یابد.

وی در ارتباط با مباحث صادراتی نیز گفت: در ارتباط با صادرات باید بگویم، تعدادی از کارخانه‌ها، صادراتی به کشورهای منطقه همچون عراق و افغانستان و... داشتند اما با مباحثی که در ارتباط با پالم به اشتباه مطرح شد، به مقوله صادرات آسیب وارد شد، البته هنوز هم صادرات داریم و کارخانه‌های بزرگ در این بخش فعال هستند و امیدواریم میزان صادرات افزایش یابد.

امیری تصریح کرد: کارخانه‌های لبنی در تأمین سرمایه در گردش نیز با مشکلاتی روبرو بوده و توان نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات خود را ندارند، از طرفی قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته و مسائلی را برای کارخانه‌ها ایجاد کرده است.

وی در خصوص راهکارهای خروج از مشکلات اظهار کرد:  نیاز است با فرهنگ‌سازی میزان مصرف لبنیات را افزایش داد، این موضوع هم به سلامت جامعه کمک می‌کند و هم به افزایش میزان تولیدات می‌انجامد و زمانی که تولید افزایش یابد، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، رقابت ایجاد شده و آمار اشتغال گسترش می‌یابد.

دبیر انجمن صنایع لبنی استان اصفهان  در پایان بیان داشت: نکته مهم دیگر اینجاست که افزایش رقابت می‌تواند زمینه گسترش صادرات را فراهم آورد و این موضوع نیز مهم است، از طرفی دولت می‌تواند با پرداخت یارانه در این بخش، کمک زیادی به بهبود اوضاع داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار