مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان:
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود ۳۵۰ پروژه ناتمام در استان اصفهان وجود داشت، گفت: نزدیک به ۱۰۰ پروژه را خیران و بخش‌های خصوصی در سطح استان به عهده گرفتند تا تکمیل شود و به بهره‌برداری برسند.
کد خبر: ۴۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 26 April 2017
تابناک اصفهان، به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمینی‌شهر، مجموعه فرهنگی ورزشی و زورخانه ذوالفقار محله آدریان خمینی‌شهر سه‌شنبه شب همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور استاندار اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان شهرستان و جمعی از ورزشکاران بهره برداری رسید.

رسول زرگرپور با بیان اینکه ورزش یکی از راه‌های موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه نخست ایثارگری را داشته و جایگاه خاصی در ولایتمداری و دینداری دارد که این ویژگی‌ها باعث شده از متوسط کشور در بحث آسیب‌های اجتماعی پایین‌تر باشد.

وی با اعلام اینکه حدود 18 آسیب اجتماعی مهم در کشور شناسایی شده است، افزود: سیاستی که دولت در رابطه با آسیب‌های اجتماعی پیش گرفته اجتماعی کردن مبارزه و برخورد با این آسیب‌ها و مشارکت همه مردم در این عرصه است و دومین سیاست نیز رویکرد پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی و ورزشی برای کشور مهم است و می‌تواند جلوی گسترش آسیب‌های اجتماعی را بگیرد، تصریح کرد: هر مدرسه‌ای که در استان اصفهان افتتاح شود درب یک سلول زندان بسته می‌شود و اگر یک مرکز ورزشی افتتاح شود درب یک بند زندان بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه در ورزش باستانی و پهلوانی پرورش جسمی و روحی انجام می‌شود، اضافه کرد: جوانان دارای شور و نشاط هستند که باید این هیجان در مکان‌هایی تخلیه شود و اگر بسترهای فرهنگی، هنری، ورزشی را برای جوانان فراهم کنیم سبب می‌شود از آسیب های اجتماعی دور شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه از جمله ظرفیت‌های شهرستان خمینی‌شهر وجود خیران ورزشی است، گفت: در شهرستان خمینی‌شهر خیران بسیار زیادی فعالیت دارند که در این 3 سال کمک بسیاری در حوزه ورزش داشتند.

‌محمد سلطان حسینی با اعلام اینکه در سه سال گذشته حدود 350 پروژه ناتمام در استان اصفهان وجود داشت، افزود: نزدیک به 100پروژه را خیران و بخش‌های خصوصی در سطح استان به عهده گرفتند تا تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه نقش جهان اصفهان از بزرگترین پروژه‌هایی بود که سال‌های بسیاری ناتمام مانده بود، اضافه کرد: از لحاظ بودجه‌ای با بسیاری از استان‌های کوچک برابری داریم اما با مدیریت مسوولان پرتلاش استان و کمک خیران، باعث شده که بهترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته باشیم، برای توسعه و ادامه راه نیاز به کمک بیشتر مسئولان و یاری خیران حوزه ورزش استان اصفهان هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه این مجموعه ورزشی از مطالبات مردم و ورزشکاران این محله بود، گفت: در شهرستان خمینی‌شهر 55 هیئت ورزشی فعالیت دارند و نزدیک به 40 باشگاه خصوصی در رشته‌های مختلف ورزشی ایجاد شده که بر اساس بیمه ورزشی 15هزار ورزشکار در شهرستان سازمان یافته‌اند.

مجتبی راعی با اشاره به اینکه ورزشکاران این خطه در رشته‌های مختلف ورزشی مدال آور بوده و همچنین داوران، اساتید و مربیان ورزشی از این شهرستان در سطح استان و کشور فعالیت دارند، افزود: ورزش پهلوانی با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که دارد و از ابعاد معنوی برخوردار است، در بین مردم مذهبی خمینی‌شهر نیز جایگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه باید در بین ورزشکاران منش پهلوانی را آموزش دهیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه از آموزه‌های دینی و انسانی در ورزش باستانی و زورخانه‌ای موج می‌زند و ایثار، امانتداری، خیرخواهی و... به ورزشکاران این رشته آموزش داده می‌شود.

به گزارش تسنیم، مجموعه ورزشی ذوالفقار خمینی‌شهر در زمینی 300 متری با 500 مترمربع زیربنا در 2طبقه و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون تومانی ساخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار