تحولات این روز از بازارهای مالی شهر با معاملات آرام و به‌ دور از هیجان بازار بورس، افزایش 2 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی در زمان استراحت بازارهای جهانی و توقف دلار در قیمت 3 هزار و 749 تومان همراه شد.
کد خبر: ۴۱۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 24 April 2017
تابناک اصفهان، به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تحولات این روز از بازارهای مالی شهر با معاملات آرام و به‌ دور از هیجان بازار بورس، افزایش 2 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی در زمان استراحت بازارهای جهانی و توقف دلار در قیمت 3 هزار و 749 تومان همراه شد.

نوسانات بازارهای مالی در حالی صورت گرفت که مهم‌ترین اخبار اقتصادی به الزام معامله‌گران بازار پایه به امضای بیانیه ریسک در کارگزاری‌ها، خروج صنعت آب و برق از رکود، افزایش 215 هزار نفری جمعیت بیکار جوان 15 تا 29 سال، چرخش 3 هزار میلیارد تومان پول خارجی در بازار سهام ایران، ابلاغ بخشنامه جدید کسر مالیات بر ارزش‌ افزوده از بیمه‌نامه‌های عمر، انتشار اوراق مشارکت ارزی معطل دستور بانک مرکزی و مشکلات هما در تأمین مالی بوئینگ 777 و احتمال لغو قرارداد خرید اختصاص داشت.

*عقب گرد تقاضا پس از روزهای مثبت

معاملات بازار بورس با رشد 87 واحدی شاخص این بازار همراه شد، در حالی‌ که بازار روز گذشته سراسر سبز شده بود و اکثر نمادهای بازار با رشد تقاضا همراه شده بودند؛ این روند مثبت در بازار امروز چندان پایدار نبود و در نهایت افت ارزش سهام در برخی نمادهای پر تقاضای روز کاری قبل مشاهده شد.

معاملات گروه بانکی با افت ارزش در اکثر نمادهای بانکی همراه شد و سهامداران این حوزه با افزایش عرضه سهام، بار دیگر کاهش ارزندگی سهام بانک‌ها به دلیل اوضاع نامناسب حکم‌فرما بر این حوزه از بازارهای مالی را به فعالان این حوزه نشان دادند؛ وبملت، وتجارت، وکار و وخاور مهم‌ترین نمادهای منفی این گروه به شمار رفتند.

در گروه خودرویی نیز از صفوف خرید روز گذشته خبری نبود و عرضه‌ها کم‌ و بیش در تمام نمادهای خودروساز مشاهده شد؛ خساپا، خودرو، خپارس و خزامیا از جمله این نمادها بودند.

گروه محصولات شیمیایی نیز از دیگر گروه‌های پر عرضه بازار امروز بود که در اکثر نمادهای خود افت ارزش را به‌ واسطه بالا رفتن حجم عرضه مشاهده کرد.

علی‌رغم تلاش سهامداران پلی اکریل برای مثبت نگه‌داشتن این سهم، عرضه‌های سنگین این نماد مانع رشد ارزش سهام این شرکت شد و بار دیگر در درصدهای منفی به نوسان خود ادامه داد.

همچنین در این روز کاری بیش از 9 میلیون سهم از سهام شرکت فولاد مبارکه در دست فعالان این حوزه به گردش درآمد و به دلیل پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، با اندکی افت ارزش همراه شد.

لازم به ذکر است در بازار امروز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملات به ترتیب در نمادهای خساپا، شپلی، خپارس و خکاوه به ثبت رسید.

در این میان تاپیکو، اخابر و فارس نیز به دلیل معاملات مثبتی که در این روز به ثبت رساندند بیشترین افزایش ارزش بازار را موجب شدند.

*سردرگمی دلار در تعطیلی بازارهای جهانی

با توجه به اینکه بازارهای جهانی در استراحت کاری به سر می‌برند، دلار این بار هم واکنش متفاوتی را نداشت و همین امر باعث شد تا کمای ارزی دلار بیش‌ از پیش احساس شود.

دلار از ابتدای سال جاری هیچ واکنشی به متغیرهای بیرونی نداده است و در محدوده 3 هزار و 749 تومان تا 3 هزار و 756 تومان نوسان می‌کند.

بر اساس داد و ستدهایی که در این روز کاری صورت گرفت ارزش دلار بار دیگر ثابت ماند و معاملات این روز در قیمت 3 هزار و 749 تومان به ثبت رسید.

یورو و پوند اما شرایط متفاوت‌تری را تجربه کردند و هر دو با رشد تقاضا همراه شدند؛ بر همین اساس ارزش هر یورو با 16 تومان افزایش به 4 هزار و 85 تومان برای این روز رسید.

پوند انگلیس نیز با رشد تقاضا همراه شد و با نوسان مثبت 49 تومانی در قیمت 4 هزار و 829 تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

*رشد 3 هزار تومانی قیمت سکه

بازار سکه و طلای شهر بار دیگر با رشد تقاضا همراه شد، هر چند میزان تقاضا نسبت به‌ روز کاری قبل اندکی کاهش یافت اما باز هم حجم تقاضا از حجم عرضه پیشی گرفت و همین امر منجر به نوسان مثبت سکه تمام بهار آزادی شد.

بر همین اساس هر سکه تمام بهار آزادی با 3 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به‌ روز گذشته، به ارزش یک‌میلیون و 227 هزار تومان رسید و روز سبزی را پشت سر گذاشت.

معاملات نیم‌سکه بدون تغییر قیمت نسبت به‌ روز کاری قبل به ثبت رسید و متقاضیان این بخش از بازار سکه و طلا، نیم‌سکه را در قیمت 692 هزار تومان خریداری کردند.

همچنین ربع‌سکه نیز با هزار تومان افزایش قیمت، به ارزش 382 هزار تومان برای این روز کاری رسید.

در بخش دیگر بازار سکه، معاملات آتی سکه مشاهده شد که تغییر چندانی در ارزش قراردادهای آتی سکه دیده نشد و هر یک از این قراردادها از 500 تومان تا هزار تومان نوسان را در این روز تجربه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار