در اتفاقی عجیب، غیر منتظره و ابهام برانگیز:
‌در اتفاقی از پیش اعلام نشده و دور از انتظار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شکلی عجیب در آستانه برکناری قرار گرفت و پیش از استعفا یا پایان رسمی ماموریت وی با برکناری، فردی به سرپرستی این دانشگاه تعیین شد!
کد خبر: ۴۱۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 23 April 2017
‌در اتفاقی از پیش اعلام نشده و دور از انتظار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شکلی عجیب در آستانه برکناری قرار گرفت و پیش از استعفا یا پایان رسمی ماموریت وی با برکناری، فردی به سرپرستی این دانشگاه تعیین شد!

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نشست فوق العاده‌ای برگزار کرده و در تصمیمی عجیب، «حمید میرزاده» رئیس این دانشگاه را با اکثریت آرا به در خروج هدایت کرده و پیش از قطعی شدن برکناری وی، «علی‌محمد نوریان» را به عنوان «سرپرست موقت» دانشگاه آزاد برگزیدند.

میرزاده در ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ با رأی شش تن از هیات امنای دانشگاه آزاد از جمله آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، جعفر توفیقی، حمید میرزاده و بهمن یزدی،سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد و در ۲۸ آبان ۱۳۹۲ با رأی مثبت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسماً ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده گرفت.
به روایت تسنیم، ماجرا از این قرار بوده است که به درخواست چهار نفر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده 11 اساسنامه این دانشگاه، عصر امروز جلسه فوق‌العاده هیات امنای این دانشگاه به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد و در این نشست، اعضا پس از بحث و بررسی فراوان، در خصوص برکناری میرزاده رای‌گیری کرده و تصمیمی عجیب اتخاذ نمودند.

به این صورت که بنا به تصمیم اکثریت اعضای هیات امنا، مقرر شد حمید میرزاده، رئیس فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر اینصورت او خود بخود برکنار خواهد شد؛ تصمیمی عجیب که اتخاذ بی مقدمه آن و همچنین همزمانی با ایام انتخابات و ضرورت های این ایام، بر عجایب آن می‌افزاید.

از جمله اتفاقات ابهام برانگیز دیگر در این خصوص، حضور وزرای علوم و بهداشت، به عنوان دو تن از اعضای حقوقی هیات امنای دانشگاه آزاد در نشست فوق العاده امروز بوده که در نهایت به ترک نشست توسط ایشان برای حضورشان در نشست هیات دولت منجر شده و پس از آن، هیات امنا با حضور 7 تن جلسه را ادامه داده و رای گیری عجیب یاد شده را رقم زده‌اند.

موضوعی که نشان می‌دهد رای به برکناری میرزاده تنها با نظر موافق چهار تن از 9 تن حاضریت در ابتدای نشست امروز رقم خورده و رایی شکننده به حساب می‌آید. موضوعی که بر ابهامات نشست فوق العاده امروز می‌افزاید و سوالات فراوانی به اذهان متبادر می‌کند که می‌بایست پاسخ داده شوند.
 
گفتنی است ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بدین شکل تشکیل می‌شود: 

1- سه نفر از اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی

2- سه نفر از اعضای هیات موسس که حتما یک نفر از آنها روحانی باشد (در حال حاضر، دکتر علی‌اکبر ولایتی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و دکتر عبدالله جاسبی)

3- وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها

4- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا معاون وی

5- رئیس دانشگاه (دبیر هیات امنا) * نکته مهم: دبیر هیات امنا در انتخاب رئیس دانشگاه حق رای ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار