رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای تسهیلات به شرکت‌های نوپای داخل پارک‌های علم و فناوری تا سقف ۴۵ میلیون تومان از طریق یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی شورای عالی در صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: تاکنون هزار و ۸۶۹ طرح از شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شده است که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این طرح‌ها  اختصاص یافته است؛ نیمی از این تسهیلات پرداخت و مابقی در نوبت پرداخت هستند.
وی اظهار داشت: این پارک‌ها و مراکز رشد در ۱۵ سال اخیر به عنوان ابزار توسعه کشور ایجاد شدند ولی به هر دلیلی وزارت علوم نتوانست از آنها به خوبی استفاده کند. به همین دلیل به صورت مستقیم به شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در پارک‌های علم و فناوری اعتباراتی اختصاص دادیم.
وی ادامه داد: طبق اساسنامه اجرایی دولت، باید ۳۰ درصد منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به پارک‌ها، مراکز رشد، مناطق ویژه علم و فناوری اختصاص یابد که این موضوع در دولت قبل تحقق نیافت اما در این دولت ۲۷ درصد اعتبارات صندوق به آنها اختصاص یافته است.
به گفته وی، در نظر داریم امسال ۳۵ درصد از منابع خود را به پارک‌ها، مراکز رشد و مناطق ویژه علم و فناوری اختصاص دهیم.
سلطانی با اشاره به اقدام جدید صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای پارک‌های علم و فناوری خدمات دیگری در نظر داریم که آن هم ارائه تسهیلات از یک بانک قرض‌الحسنه (مهر ایران) است که به شرکت‌های نوپای داخل پارک‌های علم و فناوری تسهیلات اعطا می‌کند.
به گفته وی، این تسهیلات تا سقف ۴۵ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است که بنا داریم با مذاکراتی این نرخ کارمزد را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه تاکنون در صندوق ۴ صندوق خطرپذیر مصوب شده است، گفت: فضای اقتصادی کشور آمادگی ندارد که طرح‌های مشارکتی به مرحله اجرایی برسد. ضمن آنکه تاکنون ۵ طرح مشارکتی در صندوق به تصویب رسیده است.
وی در خصوص شرکت‌های دانشگاهی اظهار داشت: شرکت‌های دانشگاهی می‌توانند توسط استاد یا دانشجویانی که پایان نامه یا تحقیقات کاربردی دارند تشکیل شوند و با دریافت تسهیلات از صندوق پروژه خود را به مرحله اجرایی برسانند.
دفتر نمایندگی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در صندوق نوآوری و شکوفایی یا مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان پیش از ظهر امروز با حضور دکتر وحید احمدی دبیر کل شورای عالی عتف و معاون پژوهشی وزیر علوم و همچنین دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار