مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان ایلام:
حداقل زمان رسیدگی به درخواست ها و دادخواست ها در مراجع بدوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام هشت روز و تجدید نظر 16 روز است که این زمان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر است و ایلام در جایگاه نخست قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ 23 April 2017
مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی گفت :شعب بدوی و تجدید نظر دادگاه های رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی استان از نظر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و نیز کمیت و کیفیت این کار در میان استان های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش تابناک ایلام ،علیرضا زرگوشی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد:حداقل زمان رسیدگی به درخواست ها و دادخواست ها در مراجع بدوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام هشت روز و تجدید نظر 16 روز است که این زمان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر است و ایلام در جایگاه نخست قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خاطر نشان کرد :سال گذشته تعداد 1960 دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در مراجع بدوی و تجدید استان رسیدگی و منجر به صدور حکم شد ضمن اینکه در این مدت با همکاری و هم افزایی هیات سازشی 17.6 درصد دعاوی در هیات های بدوی منجر به سازش بین طرفین دعوا شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: 78 تعاونی جدید در بخش های گوناگون با یک هزار و 57 عضو سال 95 در استان راه اندازی و فعال شد که با احتساب آنها، تعداد تعاونی های موجود به نزدیک به دو هزار مورد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: یک هزار و 500 تعاونی در حوزه های گوناگون تولیدی، خدماتی و توزیعی اکنون در استان ایلام فعال است که خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می کند.
زرگوش ادامه داد: افزون بر این، هشت تعاونی مرزنشین که در کار صادرات و واردات کالا به داخل و خارج کشور فعال است، با 200 هزار عضو در ایلام مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مرزنشینان است، ضمن اینکه تعاونی سهام عدالت 470 هزار عضو در استان دارد.
وی یادآور شد: نظارت بر اجرای طرح ها، پایش مالی، رسیدگی به شکایت ها و برگزاری مجامع تعاونی از جمله وظایف و تکالیف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سوی کارشناسان این دستگاه اعمال و انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سال گذشته همچنین نزدیک به هشت هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی و تخصصی به اعضای تعاونی های این استان ارائه شده است. 
 
زرگوش در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک ایلام درخصوص وضعیت مسکن مهر تاکسیرانی  گفت: وظیفه این اداره کل در حوزه مسکن ،همراهی با هیاتهای موسس تشکیل تعاونی ،برگزاری کمیسیون ماده 5و صدور اعتبار نامه وهچنین پیگیری ثبت شرکتهای تعاونی مسکن در مراجع ثبتی است.
وی ادامه داد: سال گذشته بدلیل بروز مشکلاتی نظیر برخی سوء مدیریت ها ،عدم همراهی اعضای تعاونی در تشکیل مجمع واگذاری به اعضای غیر ،برگزاری قانونی  مجمع عملا غیر ممکن شد .
 
زرگوش افزود: همچنین بدلیل برخی اختلافات مالی بین پیمانکار واعضای هیات مدیره ،موضوع به مرجع قضایی واگذار شد ،ضمن اینکه بمنظور جلوگیری از استهلاک تاسیسات و ممانعت از توقف کار ،پیمانکار قبلی خلع ید و ادامه کار به دوپیمانکار جدید واگذار شد.درحال حاضر غیر از 44 واحد ،بخش عمده ای از مشکلات واحدهای مسکن  مرتفع و مشکل تامین زمین مابقی نیز از سوی سازمان مسکن حل شده است .
 
مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تابناک ایلام در زمینه بازگشت  به کار تعدادی از کارگران اخراجی شرکت گاز (تنگ بیجار) بیان داشت: طبق  قانون ،بازگشت به کار کارگران اخراجی ،تابع قوانین خاصی است .برهمین اساس پایان قرارداد معین ،مانع از بازگشت به کار می شود .
زرگوش ادامه داد: از آنجاییکه قرارداد کاری نیروههای از کار بیکار شده حوزه نفتی تنگ بیجار با پیمانکار پروژه به اتمام رسیده است ،لذا موضوع بازگشت به کار آنها تابع قوانین خاصی بود امابااین حال بعد از جلسات متعدد با حضور استاندار ،نمایندگان مجلس ومدیران شرکت نفت این موضوع بطور جدی در دستور رسیدگی و پیگیری قرار گرفت.
 
وی افزود: براساس آخرین اخبار از وضعیت این نیروها ،بجز 60 نفز ،مابقی آنها در پروژه های نفت وگاز استان بکارگیری شده اند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار