معاون استاندار اصفهان:
معاون استاندار اصفهان با اشاره به تحول عظیم در روند ساخت متروی اصفهان در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بزرگی در ساخت قطارشهری اصفهان صورت گرفته و بدون شک امسال کل خط یک قطارشهری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۱۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 23 April 2017
تابناک اصفهان، محمدعلی طرفه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ساخت قطارشهری اصفهان و حومه و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: به‌نظر من تحول صورت گرفته در عملیات اجرایی و آماده شدن متروی اصفهان برای بهره‌برداری به عوامل مختلفی بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: در درجه نخست، بازنگری صورت گرفته در سازمان مدیریت پروژه سبب شد که به صورت فعال و هماهنگ، کار ساخت این پروژه مدیریت شود؛ این اتفاق در هیئت مدیره سازمان قطارشهری و نیروهای حاضر در آن صورت گرفت و تغییرات باعث شد که از نظر تخصصی و مدیریتی، هماهنگی لازم صورت گرفته و فعال شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: موضوع دوم، بحث‌های مالی بود که در این زمینه با مکانیزم‌های تعریف شده، از چند منبع مالی اعتبارات به خوبی تأمین شده و کار به خوبی پیگیری شد.

تمجید از اختصاص اعتبارات لازم به ساخت قطارشهری اصفهان

وی با بیان اینکه شهرداری در مقاطع مختلف تعهدات خود را عملیاتی کرد، ادامه داد: این موضوع در بخش تملک و اعتبارات زیرساخت‌ها و همچنین در بخش پرداخت صورت وضعیت‌ها و همچنین خرید تجهیزاتی نظیر واگن که جزو گلوگاه‌های پروژه بود، مورد توجه قرار گرفته و با ورود شهرداری تأمین اعتبار لازم صورت گرفت.

طرفه با بیان اینکه در کنار تأمین اعتبار شهرداری، اعتبارات دولتی از اهمیت بسیاری برخوردار بود، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تخصیص‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت و قول‌های بسیاری در این زمینه داده شد و خوشبختانه، تخصیص اعتبارات عمرانی در حد حداکثری خود تا 100 درصد پرداخت شد.

وی گفت: اوراق مشارکت، وام‌های بانک‌ها به کار بسیار کمک کرد و در سال 95 اسناد خزانه و اوراق مشارکت به میزان قابل توجهی به تأمین اعتبار کمک کرد.

بهبود شرایط ساخت قطارشهری

معاون عمرانی استاندار اصفهان به سومین دلیل بهبود شرایط ساخت قطارشهری اصفهان اشاره کرد و گفت: در بخش سوم، نیروهای اجرایی کارگاه‌ها عملکرد خوبی داشتند و پیمانکاران بخش تجهیزات فعالیت خوبی صورت دادند.

وی ادامه داد: تجهیزات مترو به گونه‌ای است که میزان قابل توجهی از تجهیزات آن در بخش فرمان، اجرایی و حمل و نقل آن باید از خارج کشور تأمین شود و خوشبختانه پیمانکاران اجرایی این کار، از جمله پیمانکارانی به شمار می‌رفتند که توانایی خرید، انتقال و نصب آن را به خوبی داشتند.

طرفه درباره همسویی مدیریت استان با مدیریت شهری اصفهان در زمینه ساخت این پروژه گفت: همین مسئله تا کنون باعث بهره‌برداری حدود 12 کیلومتر از خط شده و امروز تعدادی از ایستگاه‌های خط یک آن راه افتاده و با پیگیری ساعت به ساعت پروژه، شرایط همه‌روزه بهتر می‌شود که بدون شک در چند ماه آینده خط یک به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق می‌توانیم تعداد مسافران قابل توجهی را روانه قطارشهری کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر چالش اصلی ما چالش زیست‌محیطی در حمل و نقل شهری بوده و با توجه به این مسئله، نیاز به بهره‌برداری از خط یک متروی اصفهان به میزان قابل توجهی احساس می‌شود.

آخرین وضعیت ساخت خط دو و سه

معاون عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر فعالیت‌های خوبی در خط دو و سه نیز صورت گرفته و باید گفت که این دو خط نیز از الزامات اساسی کار به شمار می‌روند. در واقع برای ما اهمیت بسیاری دارد که عملیات اجرایی خط دو نیز به سرعت شروع شده و به بهره‌برداری برسد.

وی پیرامون توجه مدیریت استان به موضوع رفع آلودگی هوای کلانشهر اصفهان و برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه گفت: در برنامه جامع کنترل آلودگی هوای اصفهان، فصل‌ها، بخش‌ها و پروژه‌های مشخصی دیده شده که در زمان تعیین شده اجرا شود تا بتوانیم زمینه رفع آلودگی را فراهم کنیم.

طرفه افزود: مترو و تقویت حمل و نقل عمومی در این برنامه دیده شده و تحولات انجام شده در شهر اصفهان در بخش‌های مختلف، یکی از نتایج اجرای این برنامه به شمار می‌رفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی به طور جدی پیگیری می‌شود و با بهبود شرایط، در سال‌های آینده زمینه توسعه مترو در مرکز شهر را فراهم می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار