عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان خبر داد
عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان گفت: از کل 10 هزار و 883 نفری که برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان ثبت‌نام کرده بودند، 933 نفر صلاحیت‌شان احراز نشد که از این میان، صلاحیت 524 نفر توسط هیأت‌های اجرایی و 409 نفر توسط هیأت‌های نظارت تائید نشده است.
کد خبر: ۴۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 23 April 2017
تابناک اصفهان ، به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر ترکی امروز  با اشاره به پایان یافتن بررسی تائید صلاحیت‌های انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان اظهارکرد: صبح روز دوم اردیبهشت نتایج به داوطلبان به‌صورت محرمانه اعلام شد که داوطلبان در صورتی‌ که عدم احراز صلاحیت شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به هیأت‌های نظارت بالادستی شکایت خود را مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احراز صلاحیت افرادی در بخش‌ها دچار مشکل شده است، افزود: این افراد می‌توانند به هیأت نظارت شهرستان مربوطه مراجعه کرده و کسانی که صلاحیتشان در شهرها احراز نشده است، می‌توانند به هیأت نظارت استان مراجعه کنند؛ هیأت نظارت استان هم مدتی را فرصت دارد تا صلاحیت‌ها را بررسی کند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان گفت: هیأت‌های نظارت استان تا 16 اردیبهشت مهلت‌ دارند تا پس از انجام بررسی‌های لازم، اگر افراد رد صلاحیت شده در شهرها اعتراضی دارند، اعتراضات آنان را به هیأت نظارت مرکزی تهران ارجاع دهند.

وی تصریح کرد: زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراها از 20 اردیبهشت آغاز و تا 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، تبلیغات در روز 28 اردیبهشت ممنوع بوده و 29 اردیبهشت هم انتخابات برگزار خواهد شد.

ترکی با اشاره به شرایط تبلیغات در انتخابات عنوان داشت: تبلیغات آیین‌نامه به خصوصی دارد و تا قبل از اعلام نهایی هرگونه تبلیغ ممنوع است، اگر تخلفی در این زمینه گزارش شود در نحوه ادامه صلاحیت افراد دخالت خواهد داشت؛ در فضای مجازی هم کاندیداها  باید رعایت شئونات اخلاقی و انصاف را داشته باشند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

وی اذعان کرد: توصیه ما به داوطلبان و طرفداران آن‌ها این است که فضای انتخابات را به فضایی آرام و سالم تبدیل کنند و به‌ خصوص در فضای مجازی از قانون عدول نکنند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داوطلبان مسائل قانونی درباره تبلیغات را می‌دانند و اگر در این زمینه اطلاعی ندارند باید اطلاعات لازم را کسب کنند چراکه خودشان قرار است در یک مسند قانونی قرار بگیرند و نباید بنا به تخلف بگذارند.

وی یادآور شد: به دلیل همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در شهر اصفهان، باید فضایی آرام حاکم باشد چراکه در فضایی آرام است که مردم می‌توانند دست به انتخابی شایسته بزنند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که در صورت تخلف امکان رد صلاحیت افراد وجود دارد یا خیر متذکر شد: قانون در این زمینه محدودیت‌هایی در کل تائید صلاحیت‌ها داشته و اشکالات زیادی دارد؛ قطعاً این اشکالات باید در انتخابات آینده تغییر کند تا موانع آن برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: این‌طور نیست که افراد بتوانند آزادانه به تبلیغات پیش از موعد بپردازند و اگر افرادی اقدام به این کار کنند طبق قانون هیأت‌های نظارت می‌توان آن‌ها را به دادستانی معرفی کرد چراکه شعبه‌های مخصوصی برای انتخابات تعیین شده و در آنجا برحسب تخلف مرتکب شده، حکم لازم توسط دادستان صادر خواهد شد.

ترکی در پایان با اشاره به آمار تعداد افراد رد صلاحیت شده در کل استان اصفهان اضافه کرد: در مجموع از کل 10 هزار و 883 نفری که برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان ثبت‌نام کرده بودند، 933 نفر صلاحیت‌شان احراز نشد که از این میان، صلاحیت 524 نفر توسط هیأت‌های اجرایی و 409 نفر توسط هیأت‌های نظارت تائید نشده است؛ این در حالی است که هجمه‌ها علیه هیأت‌های نظارت در این موضوع زیاد است ولی حقیقت این است که تعداد بیشتری در هیأت‌های اجرایی عدم احراز صلاحیت شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار