معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی به شکسته شدن مقاومت‌های تکنیکالی قیمت سهام در گروه‌های پر بیننده‌ای همچون خودرویی‌ها دل خوش کرده بودند که نبود نقدینگی پرقدرت در بازار مانع از عبور سطوح روانی در این گروه شد هر چند که ابلاغیه جدید برای بازار پایه توافقی نیز بر عقب‌گرد خریداران سهام بی‌تأثیر نبود.
کد خبر: ۴۱۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 23 April 2017

به گزارش تابناک : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه 95 با افزایش 87 واحدی به رقم  79 هزار و 390 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 30 واحدی عدد 27 هزار و 560 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 24  واحدی به رقم  87 هزار و 558  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 89 واحدی به رقم  55 هزار و 141  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1033  واحدی عدد  175 هزار و 703  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی به عدد 912  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت  تاپیکو با 57 واحد، مخابرات ایران با 51  واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 49  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت معدنی و ضنعتی گل گهر با 33 واحد ، ملی صنایع مس ایران با 28  واحد و فولاد مبارکه با 21 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 320 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 270  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 93 هزار و 948  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان، ارتباطات سیار ایران،  از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان فارس خوزستان، سرمایه‌گذاری ملت، توسعه صنایع بهشهر، ذرین معدن آسیا، صنعتی بهپاک، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، بازگشایی شدند.

به گزارش فارس،‌ امروز در بازار 2 بورس تهران 137 میلیون سهم سرمایه‌گذاری بهمن به ارزش بیش از 14.5 میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده منتقل شد.

امروز همچنین اندکی بیش از 23 میلیون حق تقدم خرید سهام ایران‌ترانسفو به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی انتظار شکسته شدن سطوح مقاومتی قیمت سهام در نمودارهای تکنیکالی گروه خودرویی‌ها را انتظار می‌کشید که عدم وجود پول پرقدرت در بازار مانع از عبور سطوح روانی قیمت‌ها در این گروه شد.

امروز همزمان اقدام فرابورس در زمینه اجباری شدن امضای بیانیه پذیرش ریسک برای تمامی معامله‌گران بازار پایه نیز در عقب‌گرد خریداران سهام بی‌تأثیر نبود با این حال در بازار سهام امروز شرکت‌های کوچک گمنام همچنان با اقبال برخی خریداران کم تعداد و برخوردار از رانت خبر است. 

امروز علاوه بر گروه خودرویی‌ها، گروه پتروشیمی‌ها نیز با درجا زدن قیمت سهام روبه‌رو بود. همزمان در گروه پالایشی‌ها اما برخی تک‌سهم‌های این گروه با پیش‌رانی پالایش نفت اصفهان به بهانه برگشت  هزینه حمل و نقل به حساب‌های این شرکت‌ها در آینده نزدیک همچنان با اقبال خریداران روبه‌رو شد هر چند که تداوم عرضه‌های هدفمند حقوقی‌ها مانع از شکل‌گیری صف خرید و یا رنج شدن قیمت‌ها در سقف کامل قیمت‌ها شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجم بود که لزوم اصلاح قیمتی و عدم عبور از سطوح مقاومتی الگوهای تکنیکالی مانع از تحرک قیمت سهام در گروه‌ها و نمادهای پربیننده و شاخص‌ساز بازار شد هر چند که حقوقی‌های سنتی و شاخص‌ساز بازار همچنان با هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو و مخابرات ایران حامی‌های سرسخت نماگرهای بورس در حال و هوای انتخاباتی اردیبهشت‌ماه هستند.



منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار