استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: به تمامی مردم در مناطق روستایی توصیه می شود که از تسهیلاتی که برای مقاوم سازی منازل مسکونی در نظر گرفته شده است استفاده کنند تا در مواقع حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل کم ترین خسارت ها را متحمل شوند.
کد خبر: ۴۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 23 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) اظهار داشت: وظیفه بسیار مهمی بر عهده همه ما است و باید براساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد مدیریت بحران استان، با یک حرکت جهادی دیگر تا ابتدای پاییز مناطقی که در زلزله اخیر استان دچار حادثه شده اند را بازسازی کنیم تا مردم به راحتی فصل سرما را پشت سر بگذارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در همین مناطقی که زلزله به قوع پیوست منازلی که بر اساس اصول مهندسی ساخته شده بودند کم ترین خسارت ها را دیدند.
 
رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش از تمامی اعضا خدمات سفر استان تقدیر و بیان کرد: در سال جاری هم مانند سال های گذشته جمعیت زیادی برای مسافرت نوروزی به خراسان رضوی و مشهد مقدس مشرف شدند.
 
وی ادامه داد: ما شاهد رشد چشم گیر حضور زائران و مسافران در استان بودیم که با توجه به ارائه خدمات شایسته از سوی دستگاه های خدماتی و اجرایی توانستیم رتبه اول را در حوزه خدمات سفر در کشور را کسب کنیم.
 
استاندار خراسان رضوی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال اشاره کرد وگفت: معظم له به درستی در ابتدای سال به مشکل اصلی کشور که موضوع اشتغال و تولید است آشاره کردند و ما اکنون این وظیفه را داریم که با تلاش و کوشش شبانه روزی، زمینه را برای تولید و اشتغال جوانان در کشور فراهم کنیم.
 
رشیدیان با مثبت ارزیابی کردن روند صعودی ایجاد شغل در کشور و استان؛ خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۱۵ هزار شغل جدید در استان ایجاد شد و اما باتوجه به حجم گسترده افراد جویای کار هنوز کافی نیست.
 
وی تصریح کرد: این حرکتی که در سال ۹۵ صورت گرفت، یک جهش بود اما هنوز در استان بیش از ۲۸۰ هزار جویای کار داریم که ۴۸ درصد از این تعداد تحصیلات بالای متوسطه دارند.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به سرمایه گذاری هایی که توسط دولت در سال جاری در تداوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی صورت گرفته، امیدواریم نتایج آن امسال و سال آینده به ثمر نشیند. ما در حوزه صنعت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم که بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند.
 
رشیدیان خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی نیز ۹۹۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه زیر بنای شده که جهش بزرگی در تامین زیر ساخت های کشاورزی به وجود خواهد آمد.
 
وی اظهار داشت: در سال ۹۵ علی رغم این که سطح زیر کشت استان کاهش داشت ولی در تولیدات کشاورزی در تمامی حوزه ها به ویژه گندم، زعفران و داروهای گیاهی شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم.
 
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی استان به گونه ای برنامه ریزی شده تا با کمک فارغ التحصیلان دانشگاهی، فرصت های جدید شغلی در استان فراهم کنیم.
 
وی به امضا تفاهم نامه ی اجرای طرح تکاپو در استان اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۲۲ شرکت فعال حوزه ی ICT ، برای اجرای فرصت های جدید اشتغال در استان در قالب این تفاهم نامه اقدام کرده اند که در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پرژه های صنعتی سرمایه گذاری شده که برخی در حال بهره برداری است.
 
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه گردشگری علاوه بر اجرای پروژه هایی که طی سه سال در استان رشد قابل توجهی داشته، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه دیگر در دست اقدام است که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی سرمایه های داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی، تصریح کرد: طی ۱۱ سال گذشته ۹۰۴ میلیون دلار جذب سرمایه داشته ایم که این در سه سال اخیر ۸۰۲ میلیون دلار بوده است.
 
رشیدیان ادامه داد: این مهم، نشان دهنده ظرفیت های جذب سرمایه استان است و در عین حال امر ورود کالاهای خارجی کاهش داده و تراز تجاری در خراسان رضوی مثبت شده که این روند همچنان باید ادامه یابد.
 
استاندار خراسان رضوی برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت تسهیلات طرح رونق، خود اشتغالی، مشاغل خانگی و طرح های اقتصادی مناطق محروم و جذب این اعتبارات را خاطر نشان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت بنیاد نخبگان و بهره مندی از دانش نخبگان همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.
 
وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت های صادراتی استان و حضور موثر در بازارهای پر رقابت منطقه ای و بین المللی تاکید کرد و گفت: در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، دو انتخابات بسیار مهم شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری را در پیش داریم، که باید برای حضور حداکثری مردم در این حماسه سیاسی، تلاش کنیم.
 
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، باید ملاک عمل دست اندر کاران باشد، افزود: زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، با شکوه را از جمله رسالت های مهم دانست.
 
رشیدیان با بیان اینکه این سیاست ها و قانون فراتر از هر سلیقه، جناح و مسئولیتی که داریم در حوزه انتخابات معیار و ملاک عمل همه ما است، عنوان کرد: در این میان باید به موضوع عدم استفاده از امکانات عمومی و دولتی له یا علیه کاندیداها و جناح توجه جدی شود و همه مدیران در این حوزه مسئول بوده و باید دقت و مراقبت لازم را انجام دهند تا انتخاباتی بدور از مداخلات نهادها و ارگان ها به صورت آزاد و مردمی داشته باشیم.
 
استاندار خراسان رضوی رعایت حق الناس در تمامی مراحل انتخابات اعم از ثبت نام ، بررسی صلاحیت ها، تبلیغات، اخذ رای، اعلام نتایج و بررسی شکایت ها را دارای اهمیت زیادی دانست و گفت: در این فرآیندها باید به موضوع حق الناس و رعایت قانون و عدالت توجه جدی شود.
 
وی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق گفت: از بیانات رهبر معظم انقلاب باید ها و نبایدهایی استخراج شده که همه باید به آن توجه کنند.
 
رشیدیان با بیان اینکه رقابت های انتخاباتی باید در چارچوب نظام باشد ، افزود: کسی نمی تواند بگوید نظام را قبول دارد اما قوه مجریه یا قضاییه را نه زیرا این قوا بهم پیوسته است و رقابت باید در چارچوب نظام باشد و به قانون اساسی و خط امام (رحمه الله علیه) پایبنده بوده و مرزهای با دشمن کمرنگ نشود .
 
وی تاکید کرد: باید در این رقابت ها با کرامت رفتار کرده و با مخالفات خود حرف زده و استدلال نموده و صادقانه رفتار کنیم و به امنیت ملی پایبند باشیم.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: انتخابات را باید وسیله ای برای نا امیدی دشمن قرار داده و بر سر خدمت رقابت کرده و بر سر آنچه که می توانید انجام داده به مردم قول دهید و انصاف را رعایت نموده و در حوزه نبایدها هم وجهه کشور و ذهنیت مردم را تخریب نکرده، اختلاف نظرها را به تنازع نرسانید و از وعده های غیر علمی و خلاف قانون پرهیز کنید.
 
رشیدیان با بیان اینکه همه دستگاه ها باید با ستاد انتخابات همکاری نزدیکی داشته باشند، تاکید کرد: نباید از بیت المال سوء استفاده شود و انتخابات ابزار قدرت طلبی گردد.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری این انتخابات با همه عظمت و گستردگی اش نیازمند همراهی همگانی و کمک همه دستگاه ها و بخش ها است، گفت:در عین حال ایجاد نشاط ، امید و ظرفیت سازی برای مشارکت حداکثری توسط رسانه ها را ضروری خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار