رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تمام بیمارستان‌های قم فرسوده است، به‌عنوان نمونه زیرساخت‌های بیمارستان شهید بهشتی فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد.
کد خبر: ۴۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵ 23 April 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی خواه در دیدار آیت‌الله سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: دولت یازدهم اقداماتی را با عنوان طرح تحول نظام سلامت انجام داده‌اند که مورد رضایت مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته سلامت با شعار جهانی "زندگی سالم بانشاط و امید" نامگذاری شده است، افزود: سازمان بهداشت جهانی مسائل روحی و روانی را مورد توجه قرار داده و امسال را با این محوریت نامگذاری کرده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه زایمان غیرطبیعی کار صحیحی نیست، وزارت بهداشت و درمان این مسئله را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت وضعیت بد زایمان طبیعی حل‌ شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت کشور در زمینهٔ زایمان طبیعی بسیار بد بود که با اجرای طرح تحول و با همکاری بخش زنان و زایمان این مسئله تا حدودی حل‌شده است.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه یک هزار و 200 تخت فرسوده دولتی قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در قم داشته‌ایم، بیان کرد: قرار است 800 تخت در طرح تحول نظام سلامت به بخش درمان استان قم اضافه شود.

وی تصریح کرد: قبل از نیمه اول سال بیمارستان 220 تختخوابی و بیمارستان 200 تختخوابی منطقه نیروگاه که بنای آن گذاشته‌ شده به بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان‌های قم فرسوده است، به‌عنوان نمونه زیرساخت‌های بیمارستان شهید بهشتی فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد.

وی توجه به هتلینگ بیمارستان‌ها در طرح نظام سلامت را مدنظر قرار داد و تأکید کرد: یکی از کارها در این طرح بازسازی بیمارستان‌هایی مانند نکویی و شهید بهشتی بود که تحت عنوان هتلینگ صورت گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار