مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: پس از گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز برای سنددار شدن منازل در30 شهرزیر 25 هزار نفر جمعیت استان اصفهان هیچ اتفاقی نیفتاده و این نشان می دهد در برخی مناطق استان، هنوز اهمیت تثبیت هویت ملک برای افراد مشخص نشده است.
کد خبر: ۴۱۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 22 April 2017
به گزارش تابناک، علی بهبهانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در پی اجرای قوانین متعددی که در طول 20 سال گذشته برای تعیین تکلیف املاک روستایی و شهری زیر
بالغ بر 30 شهر زیر 25 هزار نفر دیگر در استان اصفهان وجود دارد که هنوز متاسفانه برای سند دارد شدن املاک آنها اقدامی انجام نشده و رفع این مهم نیازمند فرهنگسازی است
25 هزار نفر صورت گرفته، تاکنون اقدامات زیادی انجام شده است.
وی اضافه کرد: از زمان اجرای قانون سند دار کردن خانه ها در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر (از 20 سال پیش تا پایان سال 95) بالغ بر 200 هزار واحد مسکونی در قالب 220 هزار سند مالکیت در 560 روستا و 59 شهر زیر 25 هزار نفر تعیین تکلیف شده و برای آنها سند مالکیت صادر شده است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان افزود: نحوه اجرای قانون سند دار کردن خانه ها در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر به این صورت است که مردم باید به بنیاد مسکن مراجعه و مدارک ابتدایی را ارایه کنند تا پرونده ها از دریچه بنیاد مسکن به ادارات ثبت ارجاع شود.
وی خاطرنشان کرد: این قانون ظرفیت های بسیار خوبی برای مردم دارد و تشریفات آن راحت تر از قوانین دیگر از جمله قانون تعیین تکلیف است
بهبهانی ادامه داد: بالغ بر 30 شهر زیر 25 هزار نفر دیگر در استان اصفهان وجود دارد که هنوز
در برخی مناطق استان، هنوز اهمیت تثبیت هویت ملک برای افراد مشخص نشده است
متاسفانه برای سند دارد شدن املاک آنها اقدامی انجام نشده و رفع این مهم نیازمند فرهنگسازی است.
وی تصریح کرد: این نشان می دهد در برخی مناطق استان، هنوز اهمیت تثبیت هویت ملک برای افراد مشخص نشده است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به مزایای سند دار شدن املاک مردم اشاره کرد و گفت: سنددار شدن املاک باعث افزایش 30 درصدی ارزش افزوده ملک، پیشگیری از مهاجرت های بی رویه و شکل گیری سکونت گاههای غیر رسمی می شود.
بهبهانی اظهارکرد: امسال
عمده زمانبر بودن روند صدور سند این است که متقاضی مدارک مورد نیاز را با تاخیر ارایه می کند یا معارضاتی که برخی از مالکین دارند
بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام جهادی در صدد برآمدیم با تغییر رویکرد، ما به سمت مردم برویم لذا از کلیه فرمانداران و بخشداران، دهیاران و شهرداریان و متولیان محلی و امامان جماعت می خواهیم که به کمک اداره ثبت بیایند، تا اهمیت موضوع تعیین هویت ملک برای همگان آشکار شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان برخوار بالغ بر 5 هزار سند مالکیت صادر شده است، گفت: البته در برخی موارد پرونده ها بنا به دلایلی از جمله اعتراض، روند صدور سند مالکیت زمانبر می شود.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تصریح کرد: عمده زمانبر بودن روند صدور سند این است که متقاضی مدارک مورد نیاز را با تاخیر ارایه می کند یا معارضاتی که برخی از مالکین دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار