رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا در استان اصفهان:
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا در اصفهان با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته چهار مورد تخلف از سوی کاندیداهای شورا گزارش شد، گفت: سه مورد از این تخلفات در شهرستان اصفهان رخ داد.
کد خبر: ۴۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 22 April 2017
تابناک اصفهان:  حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی پیش از ظهر پنجشنبه، در حاشیه نشست آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه محور هدف استکبار جهانی نابودی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: از این رو با استفاده از ابزارهایی همچون ابزارهای به روز تکنولوژی، فشارهای اقتصادی و ... سعی در نابودی نظام دارند.

وی با بیان اینکه عوامل داخلی و  خارجی نیز  دشمن را برای تحقق اهدافش یاری می‌کنند، ابراز داشت: نتایج این همراهی‌ها را  به وضوح در فتنه ۷۸، جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس و فتنه ۸۸ دیدیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در استان اصفهان با اشاره به اینکه  دشمن فعالیت خود را برای اختلال در انتخابات ۲۹ اردیبهشت نیز افزایش داده است، تصریح کرد: همه تلاش دولت در ایجاد بی میلی در مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای است که مطمئناً با توجه به بصیرت و هوشیاری که مردم ایران دارند، موفق نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های  درون تشکیلاتی که در کشور راه‌اندازی شده‌اند، به دست گرفتن شورای اسلامی شهر و روستا و در نهایت مدیریت شهرها را در دستور کار دارند، اضافه کرد: از این رو مسئولان  فعال در هیات‌ای نظارت استان باید به این مهم توجه داشته باشند و مُرَ قانون را اجرا کنند.

حجت‌الاسلام سالک با تاکید بر اینکه هیات‌های نظارت می‌توانند بر اساس قانون از چهار دستگاه اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ثبت احوال اطلاعات مورد نیاز خود برای رد و یا تایید صلاحیت افراد را دریافت کنند، ابراز داشت: البته قانون تبصره دارد و می‌توان در موارد ضروری از سپاه و بسیج نیز استعلامات مورد نیاز را انجام داد.

کاندیداهای برتر را باید با اطلاع رسانی درست به مردم معرفی کنیم

وی با بیان اینکه باید با توجه به اطلاع رسانی درست به مردم کاندیداهای  برتر را معرفی کنیم، افزود: نباید اجازه دهیم افراد غیر اصلح انتخاب شوند بلکه باید این امانت به اهلش سپرده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان اصفهان برخی تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: این افراد با توزیع تقویم با عکس‌های خاص، برگزاری جلسات، سور دادن و مواردی از این قبیل اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده قانون ۶۲ انتخابات هر گونه تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است، ابراز داشت: هیات‌های نظارت باید بر اساس قانون با این انتخابات برخورد کنند.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به اینکه در کمیسیون امنیت فضای مجازی نیز تبلیغات زودهنگام در این فضا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: بر اساس مصوبات این کمیسیون چنانچه خارج از زمان تبلیغات قانونی تبلیغاتی در فضای مجازی صورت گیرد مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

رشد سایت‌های قارچ گونه غیر مجاز در ایام نزدیک به انتخابات

وی همچنین به رشد سایت‌های قارچ گونه در ایام نزدیک به انتخابات اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که سایت‌هایی برای تبلیغات در هفته قانونی امکان فعالیت دارند که به گفته معاون امنیت وزارت کشور دارای مجوز باشند و در غیر این صورت مورد پیگرد  قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در استان اصفهان با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته چهار مورد تخلف از سوی کاندیداهای شورای اسلامی در استان اصفهان گزارش شده است، گفت: سه مورد از این تخلفات در شهرستان اصفهان رخ داده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها برخورد با متخلفان در بخش انتخابات زودهنگام عدم تایید صلاحیت نیست، اضافه کرد: موارد دیگر برخورد نیز در قانون پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار