شهردار اصفهان با اشاره به اينكه كلانشهر ها و حتي روستا هاي دنيا مورد تهديد مشكلات زيست محيطي هستند و شهر اصفهان هم از اين قائده مستثنا نيست گفت: برگزاري نشست هاي همفكري در راستاي بهبود اوضاع پسماند شهري موجب مي شود تا با همفكري افراد با تجربه در اين حوزه اقدامات خوبي در اين راستا صورت گيرد.
کد خبر: ۴۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 18 April 2017
مهدي جمالي نژاد در حاشيه دومين نشست مديران عامل سازمان ها و شركت هاي مديريت پسماند سراسر كشور در گفت و گو با ایمنا اظهار كرد: یکی از چالش های اخیر برای کلانشهرهای دنیا مسائل زیست محیطی است که در صورت عدم توجه به این موضوع، کلانشهرها، شهرهای میانی و حتی روستاها با مشکل روبرو می شوند.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، برگزاری چنین جلساتی برای هم اندیشی بهتر در موضوعات پسماند، ترافیک، آب و هوا و سایر موضوعات الزامی به نظر می رسد.
جمالی نژاد حضور مدیران عامل سازمانهای پسماند شهرداری را باعث گسترش همفکری در حوزه مدیریت پسماند دانست و گفت: طی این جلسات قرار است تا تجارب هر شهری در این حوزه ارائه شود.
وی حرکت شهر اصفهان را به سمت شهر دوستدار محيط زيست دانست که اصفهان در این مسیر پیشتاز است و گفت: البته این حرکت دشواری است و دلیل آن به خاطر افزایش سرعت تغییرات و توسعه ها در شهر است.
شهردار اصفهان افزود: از طرفی خواستار حرکت به سمت شهرهای دوستدار کودک هستیم و از طرفی هم شهرها با رشد و توسعه چشمگیری رو به پیشرفت هستند که باید بین این دو عامل متناقض با همفکری، هماهنگی ایجاد کرد.
وی دستاوردهای شهر اصفهان در حوزه مسائل زیست محیطی را بر شمرد و گفت: تلاش برای تهیه دستگاه هاضم و راه اندازی پویش های ترافیکی از جمله برنامه های در دست کار است.
شهردار اصفهان یکی از دغدغه های شهرداری اصفهان را مدیریت هر چه بهتر حوزه پسماند شهر دانست و گفت: در این راستا سازمان پسماند شهرداری اصفهان درصدد تهیه کارخانه هاضم برآمده تا علاوه بر مديريت صحيح پسماند شهري از برق حاصل از گازهاي پسماند هم استفاده كند.
وی افزود: در جلسات تخصصی بعدی از توان اساتید این حوزه هم استفاده می شود تا مباحث اجرایی و آکادمیک با هم تلفیق و در نهایت مورد عمل شهرداری قرار گیرد.
جمالي نژاد با اشاره به نقش کلیدی مردم در رابطه با بهبود وضعیت پسماند گفت: از قدیم همگی با شعار شهر ما خانه ما آشنا هستیم و مردم باید در این مسیر مدیران شهری را با تفکیک زباله از مبدا یاری کنند.
شهردار اصفهان فرهنگ سازی در این رابطه را بسیار مهم و نقش رسانه ها را براي فرهنگ سازي اساسی ارزیابی کرد.
وي، اصفهان را یکی از برند های پاکی در کشور و دنیا دانست که این مهم به دلیل اهمیت دهی به مسائل خدمات شهری است و گفت: البته بخش عمده ای از این موضوع بستگی به فرهنگ دینی و پاکیزگی مردم دارد كه با توجه به آن شهر پاكيزه اي را شاهد هستيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار