کارخانه پلی اکریل از سال گذشته در حالی به تعطیلی کامل رسیده است که مسئولان این شرکت هنوز به این باور نرسیدند و تنها عملکردش در اعتراض کارگران خود به دریافت حقوق معوقه خود، معرفی آنها را به بیمه بیکاری معرفی می‌کند.
کد خبر: ۴۰۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 16 April 2017
به گزارش تابناک، دبیر شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل در ارتباط با وضعیت پلی اکریل با اشاره به اینکه  کارخانه پلی اکریل صددرصد به تعطیلی کشانده شده است،تصریح کرد: براساس شنیده‌ها، قرار شد هیئتی خطوط کارخانه را راه اندازی کند و مشکل بدهی و طلب پرسنل را برطرف سازد و کارگران سرکار رفته و سپس بعد از مدتی خطوط کارخانه به سهامدار تحویل داده شود.
علی خرمی  ادامه داد: در حال حاضر پرسنل پلی اکریل را به بیمه بیکاری ارجاع دادند، از این رو ما به عنوان شورا جلوی متضرر شدن پرسنل را گرفتیم ولی بنا به درخواست شورا قراردادی 6 ماهه با پرسنل بسته شد که 6 ماه نخست را بیمه بیکاری بگیرند و سپس 6 ماه دوم را قراردادی داشته باشند.
خرمی گفت: قرارداد 6 ماهه دوم پرسنل از یکم مهرماه لغایت 29 اسفندماه سال جاری است که پرسنل پس از 6 ماه بیمه بیکاری به کارخانه برگردند و در این مدت مسئولان کارخانه مواد لازم را برای راه اندازی مجدد کارخانه خریداری کنند.
وی اظهار داشت: در این مدت که پرسنل بیمه بیکاری دریافت می‌‌کنند مابه التفاوت حقوق را کارخانه تقبل کرده و بیمه تکمیلی هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد و عیدی و سنوات هم دارند، همچنین قرار شد کارگران پس از این مدت به پست قبلی خود بازگردند.
دبیر شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل اصفهان با بیان اینکه هنوز وضعیت کارگران پلی اکریل به صورت قطعی مشخص نیست، افزود: کارگران در این خصوص نگران هستند که آیا با روی کار آمدن دولت جدید مواردی که اکنون برای آن‌ها در نظر گرفته شده لازم الاجرا است؟ سرنوشت آن‌ها در دولت جدید به کجا می‌رسد؟
وی تصریح کرد: کارگران پلی اکریل به شدت شوکه شدند و انتظار نداشتند در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند، به جای پرداخت عیدی به کارگران آن‌ها را از تاریخ یکم فروردین لغایت 31 شهریور ماه سال جاری به بیمه بیکاری معرفی کنند.
خرمی با اشاره به وعده 40 میلیاردی دولت گفت: 20 میلیارد تومان نخست را دولت به کارخانه پلی اکریل پرداخت کرد که حدود 7 میلیارد آن به صورت حقوق به حساب کارگران واریز شد و مابقی آن در بخش تولید خرج شد که با این مقدار هم در بخش تولید موفق نبودند، همچنین 20 میلیارد دوم هنوز توسط دولت پرداخت نشده است.
دبیر شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل اصفهان با بیان اینکه پرسنل پلی اکریل ۶ ماه نخست سال جاری را بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: برای ۶ ماه دوم امسال با کارگران پلی اکریل قرارداد بسته می‌شود.
خرمی اظهار داشت: از اواخر شهریورماه سال گذشته هیئت اجرایی حمایت از صنایع در کارخانه پلی اکریل مستقر شدند و متاسفانه کارخانه را به تعطیلی کشاندند.
وی افزود: بنده سوال دارم که آیا وظیفه حمایت از صنایع، تعطیلی کارخانه است و سود سهامدار باید در نظر گرفته شود یا اینکه بحران اجتماعی را برطرف کرده و خطوط تولید را مجددا راه اندازی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار