سردار جلالی؛
استان در همه شاخص های اقتصاد ملی رتبه اول تا سوم کشوری را دارد بنابراین باید آمادگی خود را برای پیشگیری و تقویت مولفه های مهم پدافند غیرعامل ارتقا دهیم
کد خبر: ۴۰۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 10 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ،  استان در همه شاخص های اقتصاد ملی رتبه اول تا سوم کشوری را دارد بنابراین باید آمادگی خود را برای پیشگیری و تقویت مولفه های مهم پدافند غیرعامل ارتقا دهیم. 


وی به بروز پدیده گرد و غبار در بهمن پارسال که منجر به قطع شریان های اقتصادی و اجتماعی اهواز و 13شهرستان استان خوزستان شد اشاره کرد و افزود: باید آمادگی دستگاههای اجرایی در سه حوزه پدافند زیستی ، آلودگی های شیمیایی و گرد و خاک را تقویت کرد.
 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در حادثه گرد و خاک بهمن ماه سال گذشته خوزستان از وضعیت زرد وارد فاز نارنجی شد گفت:این حادثه باید به عنوان پایلوت مورد توجه دستگاه‌‌های مرتبط با پدافند غیرعامل قرار گیرد و این دستگاهها خود را برای پیشگیری و مقابله با چنین شرایطی که می تواند بخش های مختلف این استان را تحت تاثیر قرار دهد، آماده کنند. 


جلالی با تاکید بر لزوم تقویت ابزارهای کنترلی و نظارتی در خوزستان با هدف کاهش تاثیرات عوامل مخرب، اظهار کرد: در نیمه دوم خرداد ماه امسال تمرین آمادگی مجموعه برق در استان با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزار می شود. 


رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در این تمرین، قطع برق با منشاء سایبری که از اهداف دشمنان برای مختل کردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران است نیز مورد بازبینی قرار می گیرد. 


وی گفت: باید سطح آمادگی را به گونه ای ارتقا دهیم تا با مسایل جدید و حاد درگیر نشویم ،لازمه حفظ آمادگی و ارتقای آن نیز در گرو پیوستگی و هماهنگی عوامل زیرساختی استان است. 

جلالی با بیان اینکه استان خوزستان در ایام اربعین حسینی در سه مرز زمینی و دریایی پذیرای زائران است گفت: در این ارتباط نیز موضوع پدافند غیرعامل باید بیش از پیش برای پیشگیری از خطرات و سوانح احتمالی، مد نظر مسئولان اجرایی استان قرار گیرد. 


وی با اشاره به آمادگی این سازمان برای تهیه طرح جامع در ایام اربعین حسینی در استان یاد آور شد: در این ارتباط اقدام های خوبی در گذشته انجام شده ولی با توجه به افزایش جمعیت زائر و احتمال بروز بیماری های خاص و برخی مسایل دیگر باید آمادگی خود را افزایش دهیم. 


در این نشست مدیران شرکت های برق و آب و فاصلاب و دانشگاه علوم پزشگی اهواز گزارشی از پیامدهای پدیده گرد و خاک بهمن ماه گذشته و بیماران تنفسی پائیز استان ارائه کردند. 


اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با تقویت عناصر تاثیرگذار در پیشگیری از ابتلا به بیماری تنفسی و اطلاع رسانی عمومی، تعداد بیماران تنفسی در پائیز سال گذشته در استان در مقایسه با سال ماقبل آن 83درصد کاهش داشته است. 
منبع: تابناک
برچسب ها: سردار جلالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار