شورای عالی سیاست گذاری، مرجع اصلی انتخاب کاندیداها خواهد بود و همان گونه که در انتخابات قبلی توانست آرا را سازماندهی کند، این بار نیز انجام خواهد شد؛ اما اینکه گفته می شود، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با این قضیه مخالف است، موضوع درستی نیست؛ هرچند برخی اختلاف نظرها وجود دارد، در پایان شورای عالی تصمیم گیرنده خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 04 April 2017
شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات به این نتیجه رسیده است که برای حضور در انتخابات و جلوگیری از هر گونه رخدادی، در کنار آقای روحانی، از گزینه دیگری نیز استفاده کند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، محمدرضا عارف پیرامون احتمال وجود گزینه پوششی در کنار گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با اشاره به اینکه اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی تواند در یک رویداد مهم مثل انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نداشته باشد، اظهار داشت: اصلاحات باید در کنار روحانی، از گزینه دیگری هم حمایت کند که اگر کاندیدای اصلی آنها به هر دلیل در میان نامزدها حضور نداشت، آنها گزینه دومی هم داشته باشند؛ به همین منظور صحبت هایی انجام و در نهایت یز تصمیماتی گرفته شد که نتیجه نهایی در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

وی گفت: در آغاز لزومی بر وجود کاندیدای دیگر در کنار نامزد اصلی اصلاح طلبان احساس نمی شد و قرار بر آن بود که تنها کاندیدای نهایی حمایت شود؛ شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در جلسات اخیر، آقای روحانی را کاندیدای اصلی خود معرفی کرد.

عارف همچنین تصریح کرد: شورای هماهنگی اصلاحات، بخشی از شورای عالی سیاست گذاری است و تصمیمات شورای عالی سیاست گذاری برای کل جریان اصلاحات لازم الاجراست.

بهرام پاسایی، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: برخی دوستان بر این باورند که برای حضور در انتخابات و پیشگیری از احتمال هر گونه اتفاق در آینده، نیاز به این وجود دارد که یک کاندیدای پوششی در کنار آقای روحانی باشد.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: البته برخی دیگر از دوستان هم هستند که اعتقادی به کاندیدای احتیاطی ندارند و روحانی می تواند به تنهایی از عهده رقبای خود برآید. با این حال، اگر شورای عالی سیاست گذاری به این جمع بندی برسد که در کنار روحانی باید فرد دیگری نیز باشد، حتما و بدون شک یک نفر دیگر را معرفی خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: اما انتخاب فرد دیگر در کنار روحانی، قطعا مربوط به روزهای اول خواهد بود و در نهایت اصلاح طلبان با یک کاندیدای واحد در این انتخابات حضور خواهند داشت.

این نماینده مجلس در خصوص احتمال ایجاد انشقاق در بین نیروهای اصلاح طلب در صورت معرفی کاندیدای پوششی نیز گفت: احتمال انشقاق و یا درگیری گروهی بسیار پایین است، چون اگر تصمیمی بر حضور فرد دیگری در کنار روحانی باشد، حتما با هماهنگی جریان اصلاحات خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: به هر حال، شورای عالی سیاست گذاری، مرجع اصلی انتخاب کاندیداها خواهد بود و همان گونه که در انتخابات قبلی توانست آرا را سازماندهی کند، این بار نیز انجام خواهد شد؛ اما اینکه گفته می شود، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با این قضیه مخالف است، موضوع درستی نیست؛ هرچند برخی اختلاف نظرها وجود دارد، در پایان شورای عالی تصمیم گیرنده خواهد بود.

وی گفت: اینکه گفته می شود ممکن است با وجود کاندیدای پوششی بین گروهای مختلف جریان اصلاحات تشنج ایجاد شود و گروه ها به تخریب همدیگر بپردازند، بسیار بعید است. این گروه ها در کل، همه یک جریان سیاسی هستند و دلیلی هم ندارد با یکدیگر درگیر شوند و حتی برنامه ای برای حمله به گروه های دیگر هم ندارند، چه برسد به نیروهای خودی.

این نماینده خاطرنشان کرد: ماجرای سال 84 دیگر تکرار نخواهد شد. در آن زمان، معین و مهرعلیزاده بودند و به دلیل آنکه شورایی نبود تا اوضاع را سیاست گذاری کند، جریان اصلاحات شکست خورد، ولی اکنون ما مرجعی برای سیاست گذاری داریم و همه کسانی که ادعای اصلاح طلبی دارند، با این شورا هماهنگ هستند.

وی در پایان گفت: اینکه در میان افراد اختلاف نظر وجود دارد، حرف درستی است؛ اما به هر حال، همه تابع نظر جمع هستند و هر تصمیمی که در شورای عالی گرفته شود، لازم الاجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :