به راستی که اگر فرهنگ حفاظت و نه به ریختن زباله در طبیعت توسعه یابد و همه گیر شود دیگر طبیعت خانه ما می شود و همیشه زیبایی و پاکیزگی آن حفظ می شود.
کد خبر: ۳۹۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵ 27 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ این روزها بسیاری از شهروندان و گردشگران در استان ایلام لذت حضور در یک روز بهاری را با حضور در دامن طبیعت سپری می کنند، برای یافتن سوژه 'نه به ریختن زباله در طبیعت' هر لحظه را غنیمت می شماری تا در دامن طبیعت بدنبال اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باشی و از زباله های رها شده در دل طبیعت عکس بگیرید!
 
اما خوشبختانه بدنبال هجمه اطلاع رسانی و تبلیغات برای فرهنگ سازی و حفظ طبیعت به ندرت می توانی زباله های رها شده را در طبیعت شاهد باشید.
 
منطقه تفریحی ایلام در مسیر شهرستان ملکشاهی و در مسیر رفت و برگشت از منطقه زیبای آبشار اما و روستای دیدنی اما و سد مخزنی شهدا همگی عاری از زباله و دارای طبیعتی بسیار زیبا و بکر بود که به ندرت می توانستی زباله های پلاستیکی کوچک را در این مناطق ببینید.
 
مردم ایلام و بسیاری از شهروندان که برای تفرج به دامن طبیعت می روند معمولا با همراه داشتن کیسه های نایلونی و دستکش یکبار مصرف علاوه بر جمع آوری زباله های خود، به جمع آوری زباله ها در طبیعت نیز می پردازند.
 
به راستی که اگر این فرهنگ حفاظت و نه به ریختن زباله در طبیعت توسعه یابد و همه گیر شود دیگر طبیعت خانه ما می شود و همیشه زیبایی و پاکیزگی آن حفظ می شود.
 
با امید به اینکه ترویج فرهنگ صیانت و حفاظت از محیط زیست و مسئولیت پذیری مردم در قابل طبیعت روز به روز بیشتر شود و همه ما طبیعت را به مامن آرامش و اسایش و محلی پاک و عاری از هر گونه آلایندگی برای نسل آینده حفظ کنیم.
 
استان ایلام با دارای بودن 87 درصد مساحت عرصه جنگلی و مرتعی و وجود کوه های بلند و آبشارها و چشمه های آب یکی از مناطق زیبا و بکر در ایام فصل بهار بشمار می رود.
منبع: ايرنا
برچسب ها: طبیعت ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار