رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با تاکید بر استمرار طرح تست سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی در طرح نوروز 1396 گفت:از شروع اجرای این طرح تا کنون 15 نفربه مرجع قضایی معرفی شده اند.
کد خبر: ۳۹۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 25 March 2017
به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ محسن ناصری اظهارکرد :با توجه به اثرات مصرف الکل بر ایمنی ترافیک بسیاری کشورها استفاده از الکل ، برای رانندگان جرم تعریف شده و مجرم رامشمول مجازات می دارند .

وی افزود: علاوه بر اینکه مصرف الکل از نگاه اسلام حرام می باشد ،به علت ایجاد تغییر در رفتار بر اثر مصرف الکل و کاهش هوشیاری و خطر پذیری رانندگان، مصرف این ماده برای رانندگان نهی شده است .

سرهنگ ناصری به بند ب ماده 10 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: رانندگانی که با مصرف الکل موجبات نا امنی رانندگان دیگر را فراهم می آورد برابر مقررات برخورد می شود.  

وی گفت: یک راننده که از الکل استفاده کرده نمی تواند سرعت خودرو خود و رعایت فاصله ایمنی را با خودرو های دیگر کنترل کند.

وی ادامه داد: طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و جدول جرایم تخلفات ، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی مبلغ 000/000/ 4ریال جریمه با 10 نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و 20 نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی و همچنین توقیف خودرو و ضبط گواهینامه به مدت 6 ماه و ارجاع به مراجع قضایی پیش بینی شده است.

سرهنگ ناصری اضافه کرد:ازشروع طرح نوروزی تاکنون تعداد15نفر از رانندگانی که استعمال موادمخدرداشته اند شناسایی وبه مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی در پایان گفت: برخورداري از ايمن و امنيت از نيازهاي اساسي انسانهاست كه نبايد توسط عده اندك رانندگان قانون شكن مورد تهديد قرار گيرد بر همين اساس راهنمايي و رانندگي مصمم است جهت جلوگيري از حوادث دلخراش و جبران ناپذير و تأمين خواسته اكثريت مردم با اينگونه رانندگان قانون شكن برخورد قانوني نمايد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار