به موازات فعالیتهای سیاسی و جنب وجوش احزب سیاسی مختلف کشور ،دراستان ایلام نیز فعالیت هایی در راستای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کلید خورده است که دراین بین می توان به اولین همایش اصلاح طلبان استان با سخنرانی تنها نماینده اصلاح طلب استان در شهرستان دهلران اشاره کرد.
کد خبر: ۳۹۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴ 23 March 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::استان ایلام یکی از استانهای کوچک اما پر تحرک کشور در حوزه فعالیتهای سیاسی و مشارکت در انتخابات محسوب می شود.استانی با جمعیت حدود 600هزار نفر،امابراساس شواهدموجود در ادوار مختلف ،بیشترین مشارکت ها در انتخابات متعدد اعم از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

اگرچه به باور عده ای ، سیطره باورها واعتقادات قومی وقبیله ای بر روند انتخابات این استان، خصوصا انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وشوراهای اسلامی شهر ورستا یکی از عمده ترین دلایل اختصاص نرخ بالای مشارکت در انتخابات به حساب می آید،اما انتخاب نمایندگان حزبی دریکی دو انتخابات اخیر و رای بالای مردم به کاندیداهای ریاست جمهوری ، می تواند دلیلی بر مشارکت آگاهانه وسیاسی مردم استان و همچنین مهرتاییدی بر سیاسی بودن شهرستانهای مختلف آن باشد.

هرچند در سطح کشور نیز به موازات فعالیت جناح حامی دولت ،جناح اصولگرایان نیز فعالیتهای سیاسی خود را با فعال شدن «شورای انتخابات» حزب موتلفه اسلامی و انتخاب «بادامچیان» به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری آغاز نمودند ،اما برخی اختلاف نظرها در رسیدن به کاندیدای واحد ، تاکنون فعالیت های انتخاباتی جناح رقیب دولت رادر حاله ای از ابهام قرار داده وباید تا 17فروردین ورسیدن به انتخاب گزینه نهایی مورد حمایت جمنا صبر کرد.

اما انتظار می رود که در روزهای آینده ، فعالیتهای سیاسی وتحرکات انتخاباتی هر دوجناح ،تشدید شده و جناحهای سیاسی کشور واستان ایلام به شکل جدی تری به انتخابات ورود نمایند که  در این میان به نظر می رسد جناح اصلاحات تصمیم خود را درباره کاندیداهای ریاست جمهوری گرفته و گزینه نهایی آنها حسن روحانی خواهد بود.

به هر تقدیر ، آنچه که این روزهاو در یکی دوماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی وحقیقی استان بصورت پررنگ در حال وقوع است ،افزایش فعالیتها وتکاپوی طیف های مختلف از هردو جناح سیاسی بزرگ کشور واستارت فعالیتهای انتخاباتی زود هنگام ریاست جمهوری دراستان ایلام است.

به موازات فعالیتهای سیاسی و جنب وجوش احزب سیاسی مختلف کشور ،دراستان ایلام نیز فعالیت هایی در راستای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کلید خورده است که دراین بین می توان به اولین همایش اصلاح طلبان استان با سخنرانی تنها نماینده اصلاح طلب استان در شهرستان دهلران اشاره کرد.

برگزاری اولین همایش انتخاباتی اصلاح طلبان استان در شهرستان دهلران با حضور جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیانگر عزم جزم اصلاح طلبان سراسر کشور وبه تبع آن شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام از تنها کاندیدای ریاست جمهوری مورد حمایت این طیف یعنی حسن روحانی رییس دولت تدبیر وامید حکایت دارد.

هرچندبا وجود تعدد کاندیداهای مدعی اصولگرایی ، بزرگان جناح اصولگرا معتقدند که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشانیده خواهد شد و در دور دوم تمام پتانسیل وتوان خود را بر روی کاندیدایی که از اقبال بیشتری برخوردار شده متمرکز خواهند کرد ،اما جناح اصلاح طلب با معرفی وحمایت از تنها کاندیدای خود یعنی حسن روحانی ،از انتخابات ریاست جمهوری بعنوان انتخاباتی تک مرحله ای با برد قدرتمندانه رییس دولت یازدهم یاد می کنند.

بدون شک جناح اصلاح طلب با بهره مندی از ظرفیت مهم واثرگذاری همچون حسن روحانی به عنوان تنها چهره شناخته شده انتخابات ریاست جمهوری واز طریق تمرکز دولت بر برنامه های اقتصادی و پای فشردن بر خواست ومطالبات مردمی می تواند از شانس بیشتری برای تصاحب صندلی ریاست جمهوری این دوره نیز برخوردار باشد.اما قضاوت در این باره هنوز زود است وباید صبر کرد...


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار