با حضور ابتکار
تابناک: پروژه واحد تصفیه پساب صنعتی شرکت نفت سپاهان با حضور رییس سازمان محیط زیست افتتاح شد.
کد خبر: ۳۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه افتتاح واحد تصفیه پساب صنعتی شرکت نفت سپاهان با تقدیر از زحمات متخصصان داخلی کشور و تلاشگران عرصه صنعت اظهارکرد: افتتاح این پروژه چه از نظر نوع فناوری و چه از نظر روش و شیوه‌های بکار گرفته شده در آن قابل قبول و ارزشمند است.

وی درباره افتتاح این پروژه افزود: بدون شک پروژه تصفیه پساب صنعتی شرکت نفت سپاهان باعث تصفیه پساب آلوده و تبدیل آن به پساب قابل باز چرخ آبی به منظور استفاده برای آبیاری فضای سبز، می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های مرتبط با بهبود سطح آلایندگی محیط زیست باید در دستورکار همه استان‌های کشور قرار گیرد، گفت: مدیران عرصه صنعت نفت کشور باید در کنار ارتقا فعالیت‌های خود کیفیت اقدامات محیط زیستی را نیز مورد توجه قرار دهند .

وی ادامه داد: مشکلات ناشی ار آلودگی هوا، پساب‌های صنعتی و پسماندهای ویژه با اجرای این طرح برطرف می‌شود بنابراین می‌توان گفت که فناوری‌های نوین و ارتقا مدیریت زیست محیطی به شکل قابل توجهی در رفع معضلات طبیعی کشور موثر هستند.

وی با اعلام اینکه تغییر رویکرد زیست محیطی در برخی صنایع رخ داده و بعضی صنایع دیگر نیز باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که حمایت از محیط زیست توسط مدیران صنایع یک وظیفه و رسالت شهروندی در جهت توسعه پایدار کشور است که باید مبتنی بر همکاری و همگامی با مجموعه محیط زست و نه به قیمت آن تمام شود.

وی ادامه داد: نحوه کارایی پروژه تصفیه پساب صنعتی شرکت نفت سپاهان از این پس توسط اداره کل محیط زیست استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت ونتایج آن به طور مستمر به سازمان مربوطه ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا 12 میلیارد تومان برای ساخت پروژه تصفیه پساب صنعتی شرکت نفت سپاهان هزینه شده و این مجموعه قرار است در قطع انتقال فاضلاب صنعتی (OLAP) به استخرهای پالایشگاه اصفهان، کاهش مصرف آب، آبیاری و توسعه فضای سبز، نصب سیستم های آنالایزر آنلاین جهت پایش لحظه‌ای خروجی پساب مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار