بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تشكيل ستاد انتخاباتی محسن رضایی یک دروغ بزرگ است»،«وقتی علیرضا منصوریان تلویزیون دفتر فتح‌الله زاده را برد!»،«تنها امیداصولگرایان برای انتخابات»،«رقیب ضرغامی در انتخابات ریاست جمهوری کیست؟!»،«نامزد جدید انتخابات ریاست جمهوری» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 17 March 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمدی نژاد می تواند فعالیت انتخاباتی داشته باشد?

سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در مورد حضور غیرمستقیم احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات بعد از اینکه مقام معظم رهبری وی را از این کار منع فرموده بودند افزود: ورود غیرمستقیم به انتخابات عیبی ندارد به هر حال هر فردی برای خودش آزاد است و اینکه مقام معظم رهبری توصیه فرمودند که وی به عرصه انتخابات ورود پیدا نکند منظور این بوده است که خود آقای احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای انتخاباتی به صحنه ورود پیدا نکند اما به این معنا نیست که از انجام هر گونه فعالیت سیاسی برحذر شده باشد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در اظهارنظر نسبت به متن بیانیه‌هایی که احمدی‌نژاد صادر کرده است تاکید کرد: بنده کاری به آقای احمدی‌نژاد ندارم، بیانیه‌هایی که داده است را هم ندیده‌ام و نه فرصت دارم که ببینم اما هر فردی که بخواهد انتخابات را دوقطبی کند و در این مسیر گام بردارد به نظام، انقلاب و وحدت ملی لطمه می‌زند و اگر ایشان هم از این قماش باشد که اقدام ناپسندی انجام داده است با این حال نمی‌توانم به این دلیل که از این موضوع خبری ندارم در مورد آن اظهارنظر کنم. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


تشكيل ستاد انتخاباتی محسن رضایی یک دروغ بزرگ است

اميدوار رضايي گفت: تشكيل ستاد انتخاباتی محسن رضایی یک دروغ بزرگ است. احتمال می دهم اين فضاسازي ها به دليل موضع گیری های اخير ایشان باشد، چرا كه چندي قبل نامه ای استدلالی ودلسوزانه به آقای رییس جمهور نوشتند. نباید جواب منطق را با شایعه سازی داد. نظر ایشان درباره انتخابات تغییر نکرده و بارها ازایشان شنیده‌ام که گفته اند دعا کنید به برادران شهیدم ملحق شوم. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


۶ وزیر روحانی ثروتی از ۳۰۰ تا هزار میلیارد دارند‌!

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: وقتی 11 امام معصوم ما شهید شده اند این به معنای آنست که دین از سیاست جدا نیست. امام(ره) فرمودند بترسید از عمامه به سری که زندگی اشرافی داشته باشد، حال وای به حال روزی که همین عمامه به سر اشرافگرا مسؤل هم بشود. حمید رسایی گفت: اگر مردم مراقب نباشند و به افرادی در مجلس یا ریاست جمهوری رأی دهند که به فکر محرومان و مردم نباشند، خودشان ضرر می کنند. نعمت زاده غیر از 4 سال دولت دهم تاکنون یا وزیر و معاون وزیر و یا مدیر شرکت های بزرگ نفتی بوده و طبق قانون در دورانی که وزیر بوده ‏حق حضور در شرکت های خصوصی را نداشته در حالی که عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل 19 شرکت خصوصی بوده است، همین آقا ثروتی معادل با یک‌هزارمیلیارد تومان دارد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


وقتی علیرضا منصوریان تلویزیون دفتر فتح‌الله زاده را برد!

فتح الله زاده در خاطره ای از علی منصوریان گفت: یک بارعلیرضا به دفتر من آمد. از این تلویزیون های جدید و بزرگ تازه آمده بود. من هم یکی خریدم و در دفترم گذاشتم. علیرضا رویش نمی شد به من بگوید پول می خواهم، هی به این تلویزیون نگاه می کرد، به ما نگاه می کرد. گفتم علیرضا برویم شام بخوریم، گفت آره حتما ولی چه تلویزیون خوشگلی. بعد گفت حاج آقا امشب خوشتیپ شده ای ولی چقدر تلویزیون خوشگلی خریدی. خلاصه هر چی می گفت آخرش می گفت چه تلویزیون خوشگلی. گفتم آقا جان، چشمت تلویزیون را گرفته؟ گفت آره. گفتم خب ببر. 4 تا کارمند دفتر آمدند و تلویزیون را به داخل ماشین او بردند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


آمریکا خواهد فهمید که تحریم ایران هیچ فایده‌ای ندارد

ظریف وزیر امور خارجه ایران به المیادین گفت: ترکیه یک همسایه مهم برای کشور ماست و ما با آنان روابط دوستانه داریم اما باید از تروریست‌ها حمایت نکنند و نگذارند به سلاح و مهمات دست یابند. ترکیه یک کشور مهم و اساسی در منطقه است. دولت جدید آمریکا خواهد فهمید که تحریم ایران هیچ فایده‌ای ندارد و اجرایی کردن توافق هسته‌ای بهترین گزینه است. عربستان و رژیم صهیونیستی تلاش کردند تا توافق هسته‌ای امضا نشود و بعد از امضای آن تلاش کردند تا مانع اجرایی شدن آن شوند. رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته‌ای برای منطقه و جهان است.


تنها امیداصولگرایان برای انتخابات

صادق زیباکلام به روزنامه آرمان گفت: اصولگرایان متوجه شده‌اند که هیچ شانسی در انتخابات پیش‌رو ندارند. دو انتخابات قبل نشان داد که اصولگرایان به‌شدت محبوبیت خود را از دست داده‌اند و در میان جوانان، نسل‌های بعد از انقلاب، تحصیلکرده‌ها، شهرنشینان، طبقه متوسط و... هیچ محبوبیتی ندارند. تنها امیدی که اصولگرایان دارند این است که تلاش کنند آقای روحانی رای کمتری کسب کند. تنها استراتژی آنها این است که روحانی با اختلاف کمتری آنها را شکست دهد. تلاش دارند که روحانی این‌بار ۱۹ میلیون رای کسب نکند و مثلا ۱۸ میلیون رای بیاورد که پس از آن به او بگویند مردم از شما هم ناراضی هستند. تنها دلخوشی اصولگرایان این است که رای آقای روحانی دچار ریزش شود.


حمایت صداوسیما از ناطق عامل شکست وی بود

موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات به اعتماد گفت: مدتی است که شاهد فضاسازی‌های رقبا علیه دولت و اصلاح‌طلبان هستیم. رقیب به دنبال بهره‌گیری از فضایی است که پیروزی خودش را رقم بزند و بر همین اساس آنچه از طرف رقبا اعلام می‌شود جای نگرانی ندارد و یک روند طبیعی است. اما نگراني از جايي شروع مي‌شود كه رسانه ملي وارد اين ماجرا شده و جناحي عمل كند. اين در واقع همان چيزي است كه به دليل نقض قانون مايه تاسف ما است. با اين همه رقباي اصولگراي ما از يك نكته غافل هستند. اينكه اين رويه‌ها نه تنها راي آنها را در ميان مردم افزايش نمي‌دهد كه حتي اثر معكوس هم دارد. جالب است بدانيد از سال ٧٥ تا امروز وقتي رسانه ملي روي مساله‌اي انگشت مي‌گذارد و فعال مي‌شود اتفاقا مردم واكنش ديگري به آن نشان مي‌دهند. به خاطر دارم در انتخابات ٧٦ آقاي ناطق نوري مورد مهر و محبت رسانه ملي بود. اما خود ايشان به من گفت يكي از عوامل شكست من در انتخابات ٧٦ رسانه ملي بود! چون آنقدر روي من كار كرد كه مردم واكنش منفي نشان دادند. علاوه بر اينكه اين رويه صدا و سيما را به نفع اصولگرايان نمي‌دانم، معتقدم شايعاتي كه درباره رد صلاحيت رييس‌جمهور يا درباره دستگيري‌هاي اطرافيان ايشان مطرح مي‌شود هم در راستاي جنگ رواني و تبليغاتي رقباي ايشان است. اما ظاهرا آنها نمي‌دانند كه در هر انتخاباتي مردم يك طرف قصه هستند. مردم در انتخابات ٩٢ و ٩٤ نشان دادند كاملا موضوع را فهميده‌اند و اين قبيل جوسازي‌ها نمي‌تواند بر راي آنها اثر بگذارد. به همين دليل معتقدم با وجود اين قبيل تلاش‌ها نگراني وجود ندارد.


رقیب ضرغامی در انتخابات ریاست جمهوری کیست؟!

عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما که در روز گذشته به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کاندیداتوری کرد، در صفحه شخصی اش نوشت: تمرکز من بر روی آسیب‌ها و نقاط ضعف مدیریت کلان اجرایی کشور است و قاعدتاً منتقد جناب دکتر روحانی و عملکرد فردی و دولت او هستم.ایشان را رقیب اصلی می‌دانم و تلاش می‌کنم از موضع کارشناسی و اخلاق و ادب سیاسی خارج نشوم.


رفتار خصمانه وزارت بهداشت با خبرنگاران منتقد

فارس نوشت: پس از رسانه‌ای شدن توهین‌های وزیر بهداشت و انتقادها از طرح تحول سلامت، این وزارتخانه سیاست بایکوت خبرنگاران را در پیش گرفت و با انتخاب گزینشی رسانه‌ها، اجازه تهیه گزارش‌های مردمی به خبرنگاران بی‌طرف را نمی‌دهد در همین راستا نیز شب گذشته با شکایت وزارت بهداشت، خبرنگار فارس در حین تهیه گزارش از بیمارستان بازداشت شد.


آخرین اظهارات مدرسی درباره «کلاه‌قرمزی»

حمید مدرسی به عنوان تهیه‌کننده مجموعه «کلاه‌قرمزی» درباره حاشیه‌های این مجموعه و همچنین آخرین وضعیت پخش آن در ایام نوروز توضیحاتی را ارائه کرد.مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت «مجموعه کلاه‌قرمزی» در توضیحاتی گفت: متاسفانه با تمام شرایط سخت مالی و ایجاد حاشیه‌های تاسف‌آور رسانه‌ای که هیچ‌گاه از سوی من شروع نشد، بدین وسیله اعلام می‌کنم این پروژه با همت و همراهی گروه سازنده، ۱۵ قسمت ویژه نوروز را آماده نمایش کرده است و بقیه قسمت‌ها برای اعیاد در طول سال، طبق آداب سال‌های گذشته در حال ضبط و فیلمبرداری است. با پیش‌بینی اینجانب و توقف‌های تحمیلی و بلاتکلیفی از سوی شبکه دو و نبود هیچ‌گونه توافق مکتوب تاکنون، ادامه‌ کار در ایام نوروز برای اعیاد فیلم‌برداری می‌شود. قابل ذکر است کلیه هزینه‌های تولید آن به صورت شخصی توسط سازندگان مجموعه تامین شده است.


اعتراف معاون گردشگری به گرانی سفر

معاون گردشگری با ارائه توضیحاتی درباره علت گرانی سفرهای نوروزی، هشدار داد؛ زنگ خطر گرانی سفر به ایران به صدا درآمده است.مرتضی رحمانی‌موحد بر این باور است که گرانی سفرهای داخلی تابع شرایط محدود حال حاضر است، هرچند نبودن مرجعیت واحد در گردشگری و زنجیره از هم گسیخته خدمات سفر را اصلی‌ترین دلایل پدیدآورنده وضع موجود می‌داند. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


دستگیری اعضای یکی از عجیب ترین باندهای سرقت کشور

سردار عبدالرضا آقاخانی، امروز (پنج شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به کشفیات پلیس آگاهی استان در زمینه سرقت، کلاهبرداری و جعل اسناد و مدارک، اظهار کرد: حدود سه ماه است که کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی استان مبادرت به شناسایی و رصد باندی که یکی از عجیب‌ترین باندهای فعال در اصفهان، تهران و کرج بود، کرده است.وی افزود: این باند اقدام به سرقت از خودروهای مدل بالا و منازل و جعل اسناد و مدارک از مراکز دولتی و غیر دولتی می‌کرد که در این زمینه در مجموع 21 نفر سارق و 20 نفر مالخر دستگیر شدند.فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: تعداد 146 دستگاه خودرو از این باند به همراه تجهیزات پیشرفته جعل اسناد و مدارک دولتی کشف شده است. این باند زمین‌هایی را شناسایی و سند جعلی صادر می‌کردند و با همین اسناد جعلی آنها را به فروش می‌رساندند.آقاخانی با بیان اینکه این باند حتی اقدام به تهیه تعدادی از مهرهای سازمان‌های دولتی می‌کرد، افزود: جمع رقم کل سرقت‌هایی که از منزل، کلاهبرداری و... صورت گرفته برابر با پنج میلیارد تومان و جمع کل سرقت خودروها دو میلیارد تومان است، هم چنین بیش از دو کیلو طلا، 9 کیلو نقره برابر با 270 میلیون تومان که از منازل سرقت شده بود، کشف شده است.وی خاطر نشان کرد: 700 برگ از شناسنامه مدارک جعلی کشف شده است و جمع مبلغ سرقتی بالغ بر هشت میلیارد تومان بوده است. در سال جاری بیش از 188 باند سرقت و جرایم در سطح استان توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی، کشف و اعضای آن تحویل مقامات قضایی شدند.


به مرغ‌‌ها هورمون تزریق می‌شود؟

علی غفوری متخصص بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به بعضی اظهارنظر‌ها در زمینه مصرف هورمون در مرغداری‌ها از سوی برخی افراد ناآگاه و حتی برخی افراد تحصیل‌ کرده در شبکه‌های مجازی باید گفت که این مسئله به قدری بی اساس، غیرعلمی و قدیمی است که شاید نیازی به توضیح نداشته نباشد بطوریکه با یک جستجوی اینترنتی ساده مشخص خواهد شد که در سایر نقاط دنیا هم این قضیه سال‌هاست بعنوان افسانه مطرح است و اظهار نظر‌های غیر کارشناسی بویژه از سوی طبقه تحصیلکرده جامعه جای بسی تامل دارد.


راز طول عمر بالا از زبان پیرمرد ۲۵۶ ساله چینی!

براساس تحقیقات محققان آقای li ching yuen در اواخر سال‌های ۱۶۶۷ به دنیا آمده و تا سال‌ ۱۹۲۸ زندگی کرده است.این بازه زمانی برابر ۲۵۶ سال بوده که باعث تعحب و حیرت کارشناسان شده است، همچنین آقای li در طول عمر خود ۲۳ بار ازدواج کرده و حدود ۹۲ فرزند و نوه داشته است.او در طول عمر خود گیاه شناس بوده و از انواع میوه و سبزیجات کوهی از جمله انواع توت، چای سبز و ریشه جنسینگ تغذیه کرده است.او حتی در ۷۰ سالگی به عنوان استاد هنرهای رزمی به ارتش چین پیوسته و خدمت کرده است.علت مرگ او کهولت سن عنوان شده است، در واپسین روزهای عمر از او درباره راز طول عمر بلند و طولانیش سوال پرسیدند، آقای li علت طول عمر بلند خود را در چند نکته می‌داند:آرامش و راحتی، خوشحالی و خودداری از استرس و فشار، انجام تکنیک‌های تنفس برای تمرکز و کاهش فشارهای عصبی، نشستن به طور درست و صحیح گام برداشتن تا کمترین فشار به ستون ققرات وارد بیاید، خوردن مواد غذایی سالم و پیاده روی زیر نور خورشید که تمامی این موارد باعث طول عمر بالای او شده است.


نامزد جدید انتخابات ریاست جمهوری

مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و از چهره‌های اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم، درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری 96، گفت: فعلا پیشنهادی در این باره نداشتم.وی افزود: باید ببینم در آینده چه پیش خواهد آمد. فعلاً قصدی ندارم. شاید کاندیدا شوم و باید ببینم چه می‌شود.


علت پیروزی ترامپ از زبان خودش

رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه خبری فاکس نیوز به گفتگو درباره اتهام‌هایی پرداخت که به تازگی علیه باراک اوباما در خصوص شنود مکالماتش مطرح کرده است. رییس‌جمهور آمریکا در ادامه به دفاع از استفاده خود از شبکه‌های اجتماعی در دوران ریاست‌جمهوری پرداخت و افزود: شاید اگر توئیتر نبود اکنون من اینجا نبودم زیرا رسانه‌ها برخوردی ناعادلانه با من داشتند.ترامپ گفت: این مساله شامل فاکس نیوز نمی‌شود زیرا به اعتقاد من این شبکه برخورد عادلانه‌ای با من داشته است اما اغلب اخباری که منتشر می‌شود صادقانه نیست.در شرایطی که من نزدیک به 100 میلیون کاربر دارم که در یک شبکه اجتماعی مرا رصد می‌کنند در واقع خودم نوعی رسانه را در اختیار دارم.


اطمینانی که دریادار سیاری به مردم ایران داد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم ‌نیروی دریایی ‌بالاترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دار‌د.امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه دریایی خرمشهر اظهار داشت: چهل و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی در هفته اخیر بعد از 150 روز دریانوردی به کشور بازگشت که رکورد دریانوردی را شکست.وی افزود: این ناوگروه با حضور در اقیانوس هند جنوبی و اطلس، توانمندی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت تا تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان "مظهر اقتدار مردم در دریا" را نشان بدهد.


واکنش کدخدایی به انتقادات سخنگوی سابق شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت:ما تا به حال تنشی در شورای نگهبان نداشته‌ایم و از این به بعد هم تلاش می‌کنیم که در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنیم.عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت وگویی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید شورای نگهبان سال آینده چقدر بتواند بدون تنش به وظایف خود بپردازد؟ اظهار کرد: ما تا به حال تنشی در شورای نگهبان نداشته ایم و از این به بعد هم تلاش می کنیم که در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنیم.سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: اگه همه افراد در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنند تنشی نخواهیم داشت.وی اضافه کرد: باید بدانیم که جایگاهمان چیست، در چه مقامی هستیم و چه اختیاراتی داریم و بر اساس آن عمل کنیم.کدخدایی در واکنش به انتقادات اخیر سخنگوی سابق شورای نگهبان از این شورا اظهار کرد: ایشان نظر شخصی خودشان را گفته اند.کدخدایی مجددا در واکنش به این سوال که آیا اختلافی بین شما و آقای ابراهیمیان است، گفت: ایشان نظر شخصی خود را بیان کرده اند.


عضو جامعه روحانیت: پایداری موفق نمی‌شود

محمدتقی رهبر با انتقاد از عملکرد سعید جلیلی برای راه‌اندازی جبهه‌ای جدید در کنار جبهه پایداری گفت: اگر آقایان پایداری که هنوز هم به اتحاد اصولگرایان نپیوسته‌اند یک راهی در کنار اتحاد اصولگرایان ایجاد کنند تجربه گذشته را تکرار می‌کنند.محمدتقی رهبر در واکنش نسبت به تصمیم سعید جلیلی برای راه‌اندازی جبهه جدیدی در کنار جبهه پایداری به‌منظور ورود مستقل به عرصه انتخابات اظهار کرد: به نظر بنده این قبیل افراد موفق نمی‌شوند چراکه اگر به جای اینکه بین ما برای نیل به یک هدف مشترک، وحدت و همدلی وجود داشته باشد و همدیگر را درک کنیم، عده‌ای تصمیم بگیرند که متفرق عمل کنند کمااینکه در گذشته هم این تجربه را داشته‌ایم من جرب المجرب حلت به الندامه.وی با تاکید بر اینکه این گونه شاخه و خط جدید درست‌کردن که تفرقه ایجاد می‌کند به ‌طور قطع جواب نمی‌دهد، افزود: ما باید جامعه را نگاه کنیم و بدانیم که جمعیت جامعه تنها ما چهار نفر نیستیم که گرد یک میز می‌نشینیم بلکه جامعه متشکل از هشتاد میلیون نفر ایرانی است بنابراین باید حرفی بزنیم که ملت بپذیرند و قابل‌اجرا هم باشد.


نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شد

نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا، صبح امروز برگزار شد.نشست «ائتلاف ۱+۲۱ اصلاح طلبان» به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صبح امروز با حضور برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب از جمله مصطفی کواکبیان، رسول منتجب نیا و هادی غفاری و تعدادی از نامزدهای احتمالی لیست شورای شهر اصلاح طلبان برگزار شد.منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، ضمن انتقاد از شورای شهر دوره نخست تهران گفت: شورای اول سیاسی بود و به کشور آسیب زد.وی با اشاره به رویکرد اصلاح طلبان برای لیست شورای شهر دوره پنجم تصریح کرد: البته علاوه بر متخصصین، باید چهره های سیاسی هم در لیست حضور داشته باشند.در ادامه این نشست، هادی غفاری ضمن انتقاد از برخی رفتارها در گذشته جریان اصلاح طلبی گفت: در گذشته مرتکب اشتباهات جدی شدیم که باید آن ها را اصلاح کنیم؛ باید انحصار را شکست.در ادامه این نشست، نامزدهای احتمالی لیست شورای شهر اصلاح طلبان به سخنرانی پرداختند.


بازداشت سه نفر در امارات به اتهام قاچاق سلاح به ایران

یک دادگاه استیناف در امارات عربی متحده، سه نفر را به قاچاق تسلیحات از امارات متحده عربی به ایران متهم و جلسه بررسی پرونده آنها را به 12 آوریل موکول کرد.دادگاه استیناف امارات عربی متحده، روز چهارشنبه (دیروز) 12 پرونده را بررسی و حکم آن را به جلسه 12 آوریل موکول کرد.پایگاه «گلف‌نیوز» امارات گزارش کرد، سه پرونده مربوط به افرادی بود که متهم هستند تسلیحات را به صورت غیرقانونی به امارات عربی متحده آورده‌اند.پرونده چهارم مربوط به سه نفری می‌شود که متهم هستند از امارات به ایران سلاح قاچاق کرده‌اند.طبق این گزارش، 6 پرونده دیگر شامل افرادی با ملیت‌های مختلف است که متهم هستند از مکان‌های حساس امارات عکسبرداری کرده‌اند و دو پرونده دیگر به جرایم سایبری مربوط می‌شود.


خبری محرمانه از اردوگاه انتخاباتی احمدی نژاد

برخی خبرها از برنامه محرمانه انتخاباتی احمدی‌نژاد حکایت می‌کند. آنطور که الف به نقل از سایت «پایش» نقل می‌کند ظاهرا حمیدرضا بقایی نه‌تنها نامزد واقعی مورد حمایت احمدی‌نژاد نیست؛ بلکه وی با اطمینان کامل از ردصلاحیت بقایی به دنبال تکرار تجربه هاشمی- روحانی در انتخابات سال 92 است. به گفته این منبع نزدیک به احمدی‌نژاد، وی به همراه تعداد بسیار اندکی از مشاورانش، طرح انتخاباتی پیچیده‌ای را دنبال می‌کند تا هم اصولگرایان و هم دولتی‌ها را در هفته آخر انتخابات غافلگیر کند. براساس اطلاعات دریافتی، احمدی‌نژاد تصمیم گرفته با طرح نامزدی مساله‌دارترین عضو تیم خود، با رد صلاحیت وی در انتخابات، از خود و بقایی چهره‌ای مظلوم و در عین حال معترض و اپوزیسیون در افکار عمومی ساخته و سپس با انباشت مطالبات مردمی، نامزد اصلی خود را که بی‌سروصدا در انتخابات ثبت‌نام کرده و ازسوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده به مردم معرفی کند.


روایتی از یک برنامه تلویزیونی که رهبر انقلاب به طور اتفاقی دیدند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی شهدای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۵ بیان کردند: «فرض بفرمایید که ما امروز در مورد اسراف، در مورد تعرّض و تجاوز به اموال بیت‌المال، درباره‌ی اَشرافیگری حسّاسیّت نشان میدهیم، یعنی [اینها] چیزهایی است که امروز برای مجموعه‌ی دلسوز جامعه‌ی ما مسائل مهمّی است، مسائل مطرحی است؛ این شهدای عزیز ما آن روزی که زنده بودند و زندگی میکردند در داخل شهرهایشان، در داخل خانواده‌هایشان، نسبت به این قضایا چه‌جوری بودند.تلویزیون یک برنامه‌ای را دیروزپریروزها پخش میکرد از بعضی از شهدا که بنده تصادفاً چند دقیقه‌ای دیدم؛ آنچه درباره‌ی آن شهیدان گفته میشد، یا در وصیّت‌نامه‌ی آن شهیدان درج شده بود، انسان را واقعاً از عظمت روحی این شهید متحیّر میکند. میگوید من درس خواندم و میترسم که این درس خواندن من -که خرجی برایش شده و هزینه‌ای شده- تحمیل بر بیت‌المال بوده و این به گردن من باشد؛ وقتی که من شهید شدم موتور گازیِ من را بفروشید، پولهای بانک من را بگیرید، بروید بدهید به بیت‌المال به‌جای آن! اینها درس است؛ اینها درس است.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار