تابناک: کشاورزان فریدن با اعتراض به عملکرد آب منطقه ای خواستار شدند که این شرکت به جای نصف کردن حقابه کشاورزان، چاه‌های غیر مجاز را شناسایی و آنها را پلمب کند.
کد خبر: ۳۹۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 15 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، کشاورزان معتقد بودند آب منطقه‌ای بهتر است به جای اینکه حق‌آبه کشاورزان را نصف کنند، چاه‌های غیرمجاز را شناسایی و آن‌ها را پلمپ کند این فشار در ابتدا نباید به منطقه محروم فریدن وارد شود چراکه کشاورزان این شهرستان با مسائل و مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و این باعث نابودی کشاورزی و بیکاری کشاورزان فریدن می‌شود.
 
معترضان معتقد بودند قانونی که اخیراً در این باره در مجلس مصوب شده است باید برای مناطقی مانند شهرستان فریدن تعدیل شود چراکه کشاورزان این شهرستان تنها چهار ماه در سال بنا بر شرایط خاص جوی امکان کشاورزی دارند و این در حالی است که در بیشتر مناطق کشور امکان کشاورزی در چهار فصل وجود دارد و مجلس باید این قانون را تعدیل کند.
 
شنیده‌ها حاکی است که این مصوبه دارای 15 بند است که بند آخر نصف کردن حق‌آبه کشاورزان است و این در حالی است که شرکت آب منطقه‌ای استان بدون توجه به 14 مورد دیگر، دستور به اجرای آخرین راهکار داده است و بر اجرای این طرح در منطقه فریدن تأکید داشته است.
 
در همین راستا پس از حضور کشاورزان در مقابل فرمانداری فریدن، معاون فرماندار این شهرستان آن‌ها را به خویشتن‌داری دعوت و از آن‌ها برای برگزاری یک جلسه در سالن اجتماعات فرمانداری فریدن دعوت کرد.
 
بدیع زمانی پس از استماع کامل موارد مطرح شده از سوی کشاورزان، به آن‌ها وعده داد تمامی موارد به مسئولان مربوطه در استان انتقال داده شود و از مسئولان آب منطقه‌ای در شهرستان خواست تا پس از بررسی کامل جزئیات مشکلات کشاورزان شهرستان در استان، نصف کردن حق‌آبه را به حالت تعلیق در آورند.
 
این در حالی است که امام جمعه داران طی چند هفته اخیر از تریبون نماز جمعه نسبت به بی‌تفاوتی مسئولان استان در قبال مسأله آب شهرستان فریدن هشدار داده بود.
 
کشاورزان فریدنی در پی مصوبه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان مبنی بر نصف شدن حق‌آبه آن‌ها در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
 
80 نفر از کشاورزان فریدنی در پی نصف شدن حق‌آبه خود توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مقابل فرمانداری فریدن تجمع اعتراضی برگزار کردند.
 
کشاورزان در این تجمع نصف کردن این حق‌آبه را نابودی بخش کشاورزی فریدن دانستند و معتقد بودند نصف کردن آب مصرفی کشاورزان در منطقه فریدن زمانی رخ می‌دهد که اکثریت مردم این شهرستان از طریق این بخش امرار معاش می‌کنند و این امر موجب خواهد شد تا بسیاری از مردم این شهرستان دچار مشکل شده و مشکلات بسیاری برای منطقه رخ دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار