سفر نوروزی بکر و کم هزینه، برای هموطنانیکه هر سال بر شمار سفرهای نورزی‌شان افزوده می‌شود، دغدغه این روزهای مانده به نوروز 96 است. با مقاصد ارزان ایران همراه کجارو باشید.
کد خبر: ۳۹۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 14 March 2017

به گزارش تابناک : رخداد شگفتی که هر ساله شاهد آن هستیم، رشد سفرهای نوروزی و افزایش شمار گردشگران داخلی در ایام نوروز است، اتفاقی که بدون شک، سایه اقبال بلندی برای رونق گردشگری و تزریق روح زندگی در روان جامعه دارد. با این همه، ظرافت‌هایی در این زمینه نادیده گرفته می‌شود که توجه به آن ها تجربه سفر را برای همگان و به ویژه همراهان کجارویی ما دلپذیرتر  می‌کند. تبلیغات و آگهی‌های آژانس‌های مسافرتی و تمرکز نگاه جامعه تاکنون بر کلان‌شهرها بوده است.

سفر کم هزینه

این تمرکز بی‌اندازه برای گردش در ایام نوروز به حدی است که بیشتر مردم به این باور رسیدند، تنها مکان‌های گردشگرپذیر ایران چهارفصلمان همین شهرها هستند.

بیشتر بخوانید:

سفر کم هزینه

سکه این معامله زمانی بیشتر رنگ ضرر به خود می‌گیرد که غالب مسافران نوروزی با هزینه‌های بسیار  زیاد به این کلان‌شهرها سفر می‌کنند.

سفر کم هزینه

این در حالی است که با کمترین هزینه می‌توان به شهرستان‌های کوچک ولی پرجاذبه و کمتر شناخته‌شده سفر کرد. هر کدام از این شهرها سوغاتی و صنایع‌دستی ویژه خود را دارد. هر گردشگری که قصد سفر به مقصدی را داشته باشد، با توجه به ملاک‌های سفر مانند اقامت، خرید، تفریح و... شهری را برای سفر انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سفر نوروزی

نکته‌ای که باید به آن روی‌کرد این است که از میان این شهرها کدام یک در این ایام کمترین هزینه را برای مسافر رقم می‌زند و چیزی که درخور تأمل است شناخت جاذبه‌هایی بکر با هزینه‌ای بسیار کمتر از سفر به کلان‌شهرها است. 

بیشتر بخوانید:

سفر کم هزینه

ایران چهار فصل با تمدن و فرهنگی چشمگیر، شهرها و دیارهای کوچک و بزرگ بسیاری دارد که هریک جاذبه‌های گردشگری متنوعی را به مسافرانشان ارزانی می‌دارند.

سفر کم هزینه

در این میان بی‌درنگ برگزیده‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که این مقاصد چه هزینه‌ای به حساب مسافران‌شان می‌نویسند، چه عرضه می‌دارند و چقدر هوای تنفس می‌دهند. در ادامه این مطالب را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بوشهر

عمارت ملک بوشهر

بوشهر، شهری که دیدنی‌های بسیاری دارد، از آن  جمله می‌توان به موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه نصوری، رافائل، سحانتیر، گنبد نمکی جا شکف، موزه دریانوردی خلیج‌فارس و ری شهر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازار قدیم بوشهر

سوغاتی‌های زیادی در این شهر است که خرما، ارده، حلوای سنگک، خارک پخته، ماهی از رسته آن‌هاست. هزینه گشت‌وگذار ۳ تا ۴ روزه در این شهرستان پیرامون ۹۰۰ هزار تومان است.

تفرش

تفرش

تفرش شهری زیبا که دارای جاذبه‌های طبیعی و نیز تاریخی بسیاری است. از جاذبه‌های گردشگری تفرش می‌توان به آبشار قطره باران، روستای خانک، روستای طلاد، آب‌انبار بلور، چشمه آب معدنی گرا و، مسجد جامع شش ناو و غار ام جک اشاره کرد. از سوغات این شهرستان، می‌توان  گردو، بادام، نان تندی، شیرینی خانگی و عسل را نام برد. در تفرش افراد نامور و معروفی همچون پروفسور حسابی و پروفسور سحابی زیسته‌اند. برای سفر به این مکان زیبا می‌توان تنها با ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرده و تمام زیباییش را به آغوش بکشید.

بیشتر بخوانید:

بروجرد

بروجرد

بروجرد شهر بکر و کم‌هزینه دیگری است که دارای دیدنی‌هایی همچون پل قلعه حاتم، گل دشت، روستای دره صیدی، کرکیخان و موزه مردم‌شناسی است. کلوچه روغنی، نان گوشه‌ای و خشکبارها از فراز سوغاتی‌های این شهرستان است. برای سفر به این شهرستان تنها ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بسنده است.

بیشتر بخوانید:

کاشان

باغ فین کاشان

شهر گل و گلاب، کاشان شهری که جاذبه‌هایی همچون مسجد جامع، مسجد آقا بزرگ، آتشکده نیاسر، غار تالار، کاروانسرای مرنجاب، باغ و حمام فین را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:

کاشان

از سوغات این شهرستان می‌توان به کلوچه، گلاب و روغن نباتی اشاره کرد. هر گردشگر در ایام نوروز با هزینه ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند از این شهرستان به مدت ۳ تا ۴ روز خاطره برای خود بردارد.

محلات

مجتمع جهانگردی محلات

محلات از دیگر شهرهایی است که به شهر گل معروف است. مردم با هزینه‌ای حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌توانند از این شهرستان دیدن کنند. چشمه آبگرم، ستون‌های خورهه، آتشکده آتش کوه، قلعه آقاخان و غار آزاد خان از جمله جاذبه‌های این شهرستان است. از مراسم‌های دیدن این شهرستان اهواهو است. سوغاتی محلات حلواشکری و حلوا ارده است.

بیشتر بخوانید:

تویسرکان

تویسرکان

تویسرکان در استان همدان، شهرستانی کوهستانی که دارای جاذبه‌های باستانی و نیز طبیعتی شگفت است. در این شهرستان می‌توانید از مکان‌هایی همچون حیقوق نبی، قلعه اشتران، حمام زرمان، به اغوا و سیراب، درخت ۳۰۰۰ ساله چنار و بازارها دیدن کنید. هرکسی که آهنگ سفر به این شهرستان را داشته باشد، با ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند برای زمانی برابر ۳ تا ۴ روز از این شهر دیدن کند.

سرعین

سرعین

سرعین دیگر شهرستان دیدنی است که دارای جاذبه‌هایی همچون آبگرم، سبلان، بش باجی لار و گاومیش گلی، دهکده صخره‌ای باستانی، بندر کل‌خوران و پیست اسکی است. ره‌آورد معروف این شهر عسل و حلوای سیاه است. شما با ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان می‌توانید یک سفر ۳ تا ۴ روزه در ایام نوروز به این شهرستان داشته باشید. بندر خارک از دیگر شهرهای دیدنی و گردشگری کشورمان است.

بندر خارک

جزایر سه گانه

صخره کند و نرده‌های سنگی و آسودن بندر در کنار دریای شاخاب پارس از جاذبه‌های این شهرستان است. یکی از ویژگی‌های بندر خارک وجود آب شیرین فراوانش است. شما با ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان می‌توانید سفری پرخاطره به این شهر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نوش‌آباد

نوش‌آباد

نوش آباد شهری زیبا که در استان اصفهان واقع‌ شده است. شهر زیرزمینی اویی در این شهرستان قرار دارد. معماری بی‌نظیر این شهرستان هر فردی را مجذوب خود می‌کند. جاذبه‌هایی همچون پل اسحاق‌آباد، قلعه خشتی فرزین، بقعه رقیه بانو، آب‌انبار چاله سی، مرکزی، درب ریگ و زیارتگاه فیض‌آباد این شهر را دیدنی‌تر کرده است. صنایع دستی این شهرستان زبانزد خاص و عام است. از این پیشه‌ها می‌توان به جولابافی اشاره کرد. شما تنها با ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌توانید به دیدن این شهرستان بروید.

بیشتر بخوانید:

طارم

طارم

طارم از دیگر شهرستان‌هایی است که در آن جاذبه‌های طبیعی بسیار است. این شهرستان دارای جاذبه‌هایی همچون آتشکده‌های تشویر، سانسیز، پیر چم، قوهیجان، قلعه‌های سمیران، آبشار هشت رخان و باغ‌های سرسبز و زیبا است. سوغاتی‌های این شهرستان شامل برنج، سیر، انار، زیتون، طالبی، انجیر، فندق و.. هستند. شما برای سفر به این شهرستان تنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنید.

طارم



منبع : کجارو

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز ، سفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار