کد خبر: ۳۹۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 14 March 2017

در پی شکایت 30 نماینده مجلس که نام عباس گودرزی نماینده بروجرد در بین آنها وجود دارد؛ 
مطهری، وکیلی و نعمتی در نهایت امر تبرئه شدند.


مهرداد بائوج لاهوتی نایب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز هیات رسیدگی به شکایت از برخی اعضای هیات رئیسه مجلس، گفت: نشست این هیأت صبح امروز (سه شنبه 24 اسفند ماه) با هدف بررسی شکایت 30 نفر از نمایندگان مجلس از علی مطهری، محمدعلی وکیلی و بهروز نعمتی به خاطر دیدار با سیدمحمد خاتمی برگزار شد.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نشست امروز این هیأت با حضور اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، تمامی روسای کمیسیون های تخصصی، مطهری، وکیلی و نعمتی  و سه نفر از نمایندگان شکایت کننده از جمله موسوی لارگانی، ذوالنوری و حاجی دلیگانی تشکیل شد و مسائل مطروحه و موضوع شکایت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


روایت نمایندگان از دیدار با رئیس دولت اصلاحات:تاکید رییس جمهور سابق بر این که همه باید پیرو ولایت فقیه باشند


وی افزود: در این نشست مطهری، وکیلی و نعمتی به ترتیب و به صورت جداگانه توضیحاتی را درباره علت دیدار آن ها با رئیس دولت اصلاحات ارائه کردند، این نمایندگان اعلام کردند که هدف ما از دیدار با رئیس جمهور اسبق در هفتم اسفند ماه، افزایش وحدت و صمیمیت میان طیف های مختلف کشور بود و به دنبال آن بودیم که در این عرصه اتصال و یکپارچگی به وجود بیاوریم.


بائوج لاهوتی تصریح کرد: مطهری، وکیلی و نعمتی تأکید کردند که ما در این نشست به خاتمی اعلام کردیم که شما هم باید پیرو ولایت و رهبری حرکت کنید که وی در پاسخ گفته است که قطعا همه ما باید پشتیبان ولایت فقیه بوده و پیرو راه رهبر معظم انقلاب باشیم.


نایب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: پس از توضیحات مطهری، وکیلی و نعمتی و توضیحات نمایندگان شکایت کننده، موضوع شکایت به رأی گذاشته شد که در نهایت 16 نفر از نمایندگان مجلس اعلام کردند که این سه نماینده تخلفی مرتکب نشده اند و سه نفر نیز معتقد بودند که تخلف صورت گرفته است بنابر این پرونده شکایت از این سه عضو هیأت رئیسه مختومه شد.


متن نامه شکایت نامه 30 نفر ازنمایندگان مجلس


به گزارش خانه ملت، لازم به ذکر است که در متن شکایت نامه 30 نفر ازنمایندگان مجلس آمده بود؛ در مورخ 7/12/95 تعدادی از نمایندگان لیست امید که سه تن از آنان از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی می باشند، به دیدار یکی از سران فتنه (سیدمحمد خاتمی) رفتند.


نقش موثر خاتمی در فتنه 88 که مورد حمایت همه جانبه نظام سلطه و همه سران جریانات ضد انقلاب و چیزی کمتر از براندازی نظام اسلامی را هدف گیری نکرده بود، بر کسی پوشیده نیست.


سیدمحمد خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه تا کنون هیچ اقدامی در جبران خسارت مالی، جانی و حیثیتی که در فتنه 88 به کشور، مردم و  نظام اسلامی وارد گردیده نکرده است.


ایشان در شگردی جدید و با هدف القاء قهر، اختلاف و شکاف در بین مردم طرح انحرافی آشتی ملی را برای ایجاد موجی جدید و موج سواری زیرکانه مطرح نمود.


مقام معظم رهبری در دیدار مردم غیور آذربایجان فرمودند مردم با فتنه گران قهرند و آشتی هم نمی کنند.


دیدار تعدادی از نمایندگان لیست امید با خاتمی آن هم بعد از چنین تصریحی از ناحیه مقام معظم رهبری درتقابل با شرایط نمایندگی که یکی از اهم آن «التزام عملی نسبت به ولایت فقیه» می باشد خلاف سوگند نمایندگی و لطمه و آسیب جدی به شأن و جایگاه مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.


ضمن محکوم نمودن اصل این حرکت به ویژه همراهی سه تن از نمایندگان لیست امید که عضو هیأت رئیسه مجلس می باشند (علی مطهری، بهروز نعمتی و محمدعلی وکیلی)؛ خواستار آن هستیم که براساس ماده 26 آیین نامه داخلی مجلس و 4 تبصره آن، سریعاً هیأت رسیدگی به تخلفات هیأت رئیسه تشکیل و نتیجه برای اخذ تصمیم به صحن علنی ارائه شود.


اسامی نمایندگان شکایت کننده


این نامه به امضای 30 نفر از نمایندگان مجلس از جمله قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون، ولی داداشی نماینده مردم آستارا، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات، کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر, برخوار و میمه، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه،  عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد،  جاسمی نماینده مردم کرمانشاه، اسداله عباسی نماینده مردم رودسر و املش، ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، عبادی نماینده مردم بیرجند، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان، خادم نماینده مردم سپیدان، حاجی بابایی نماینده مردم همدان، محمدحسینی نماینده مردم تفرش و آشتیان، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و خنداب، احمد سالک نماینده مردم اصفهان، اعزازی نماینده مردم بناب، افضلی نماینده مردم نهبندان، شکری نماینده مردم تالش و رضوانشهر، ناصری نژاد نماینده مردم شادگان، حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات رسیده است.



منبع: خبرگزاری خانه ملت


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار