مدیرعامل شرکت سامان نور کوثر در مورد طرح تکاک گفت: طرح تکاک مخفف «توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور» است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و به دستور نماینده محترم ولی فقیه حجت‌السلام شهیدی معاون محترم ریاست جمهور، به سازمان اقتصادی کوثر محول شد.
کد خبر: ۳۹۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 13 March 2017

به گزارش تابناک : حجت السلام حسینعلی حسین زاده دکترای کارآفرینی، مدیرعامل شرکت سامان نور کوثر از شرکتهای  سازمان اقتصادی کوثر در مورد طرح تکاک در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: طرح تکاک مخفف "توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور" است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و به دستور نماینده محترم ولی فقیه حجت السلام شهیدی معاون محترم ریاست جمهور، به سازمان اقتصادی کوثر محول شد تا این سازمان به عنوان تدوینگر و یا صاحب اصلی طرح بتواند با مدیریت جهادی اجرا کند.

 

دکتر حسین زاده درباره نحوه اجرای طرح تکاک توسط شرکت سامان نور گفت: دلیل اینکه این طرح به سازمان اقتصادی کوثر واگذار شد این است که سازمان از یک جامعیت و توسعه یافتگی در اقتصاد برخوردار است و این سازمان در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی و دامی و نیز بورس بسیار خوب عمل کرده و فعالیت آن خصوصا در زمینه کشاورزی زبان زد است. لذا این وظیفه خطیر به این سازمان محول شد تا بتواند از پتانسیل و امکانات موجود استفاده کند. در این میان وظیفه اصلی اجرای کارآفرینی به عهده شرکت سامان نور کوثر است تا بتواند از امکانات، به صورت بین نهادی و فرانهادی در جهت ایجاد اشتغال برای ایثارگران عزیز استفاده کند.

 

مدیرعامل شرکت سامان نور کوثر ادامه داد: این شرکت علاوه بر هلدینگ های سازمان اقتصادی کوثر، پتانسیلی را ایجاد کرده تا زمینه مشارکت کارآفرینان برتر ایثارگر و یا غیر ایثارگر فراهم شود تا بتوانند نسبت به قبل زمینه بیشتر و یا بهتری را برای کارآفرینی ایثارگران ایجاد کنند. ایجاد اشتغال پایدار، توسعه فعالیت اقتصادی در رسته فعالیت های تخصصی، استفاده از ظرفیت و ایجاد توانمندی جامعه ایثارگری، تکمیل و ارتقا ارزش زنجیره های تامین در یکپاچه سازی فعالیت های سازمان اقتصادی کوثر و افزایش سهم محصولات تولیدی شرکتها و واحد های تولید در بازار و در نهایت ترویج فرهنگ کارآفرینی با محوریت جامعه ایثارگران عزیز و نخبگان از اهداف این طرح است.

 

دکتر حسین زاده دباره چگونگی مشارکت ایثارگران در طرح تکاک توضیح داد: ما ایثارگرانی را داریم که اینها دارای طرحهای صنعتی، علمی و دانش بنیان و کشاورزی هستند که این طرحها بعضا در بخشهای کمی به اجرا درآمده است که برای توسعه طرحها و یا انجام آن به ما مراجعه می کنند و ما مشارکت می کنیم. عده ای از ایثارگران هم طرح ندارند ولی آورده دارند و ما با این عزیزان هم مشارکت 49-51 درصد داریم؛ که سهم کم برای سازمان و سهم بیشتر برای ایثارگر است. به این دلیل که ما باید به استقلال این جوانان و حمایت این جوانان بپردازیم، نه به انبوه و یا فربه کردن سازمان. با این کار مدیریت با خود آنها است و ما نیز از سال سوم به بعد می توانیم کلا شرکت را به شریک واگذار کنیم و سرمایه سازمان را برداریم و خود ایثارگر نیز روی پای خودش می ایستد.

 

حسین زاده درباره مجموعه طرحهایی که تا کنونی اجرایی شده گفت: معمولا بر اساس طرحهای موجود ایثارگران به بنیاد شهید مراجعه می کنند و یا صاحبان طرحها به ما معرفی می شوند. در شرکت سامان نور کوثر بررسی های امکان سنجی صورت می گیرد و طرحها پس از تکمیل به کمیته سرمایه گذاری رفته و در آنجا بعد از بررسی فنی و علمی برای تصویب یا رد در هیئت مدیره سامان نور مطرح می شود و بعد از آن وارد مراحل اجرایی می شود.

 

وی ادامه داد: ما در 24 زمینه این طرحها را در 12 استان اجرایی کردیم؛ برای نمونه می توان به استان گلستان و ایلام در زمینه صنایع خانگی، دستی و چرم و در استان تهران و ایلام در زمینه جواهرسازی اشاره کرد. در استان فارس و خراسان رضوی و اصفهان و تهران صنعت گوهر تراشی اجرایی شده است که حدود هزار نفر تربیت شده و اکنون این افراد در حد استادی هستند و آموزش ورودی های جدید توسط آنها صورت می گیرد.

 

مدیرعامل شرکت سامان نور کوثر در پایان به طرح های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برخی از طرحهای ما طرحهای دانش بنیان است. مثلا در اصفهان فرزند عزیز شهیدی هست که طرح لامپهای LED را داشت. ما او را فراخواندیم و ایده ایشان ارزشگذاری شد. آورده ایشان زمین بود و ما بعد از محاسبه وارد سازه شدیم و به اندازه ایشان ما آورده وارد طرح کردیم و طرح دانش بنیانی را در زمینه تولید لامپهای فوق کم مصرف، که واردات زیادی به کشور دارد، از سال 94 شروع کردیم. طرح سازه های نوین در ساختمان را داریم که دو تن از فرزندان عزیز شهید وارد این بخش شدند که طرحی دانش بنیان است که با شرکت گام آبی فردا کار را شروع کردند. فرزند عزیز شهید دیگری نیز در شهرستان مهاباد است که کندوهای مقاوم در برابر 30 درجه سرما را اختراع کرده بود و این طرح را در قالب طرح دانش بنیان مورد حمایت قرار دادیم.




منبع : دانشجو

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار