چیت‌چیان:
وزیر نیرو با بیان اینکه تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر به محیط‌ زیست آسیب نمی‌رساند گفت: ایجاد اشتغال، توسعه محلی و توسعه منطقه‌ای از دیگر مزیت‌های این نوع نیروگاه‌ها است.
کد خبر: ۳۹۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 12 March 2017
به گزارش تابناک قزوین حمید چیت‌چیان وزیر نیرو ظهر امروز در مراسمی که پس از افتتاح توربین نیروگاه بادی کهک در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: تولید برق با استفاده از انرژی تجدیدپذیر سرمایه کمی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه تولید برق با استفاده از انرژی تجدیدپذیر سرمایه کمی نیاز دارد، افزود: هر فردی می تواند با این روش در منزل خود نیز برق تولید کند و از حمایت های دولت نیز بهره مند شود.
وزیر نیرو استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر را یکی دیگر از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: تولید برق از این نوع نیروگاه ها کشور را از سایر انرژی ها که هزینه های متفاوتی نیز برای کشور دارد بی نیاز می کند.
وی تأکید کرد: آنچه در خوزستان رخ داد و باعث شد تا برق در خوزستان قطع شود ناشی از اتصال شبکه برق تنها به یک شبکه است و همین امر باعث خواهد شد تا در موقع اضطراری سایر قسمت ها نیز با مشکل روبرو شود.
چیت‌چیان تأکید کرد: تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدناپذیر ضمن اینکه گامی مهم در حوزه امنیت کشور خواهد بود میتواند در پاکی محیط زیست نیز موثر واقع شود.
وی اشتغال، توسعه محلی و توسعه منطقه‌ای را از دیگر مزیت‌های این نوع نیروگاه‌ها دانست و بیان کرد: باید حرکت به این سمت سرعت پیدا کند تا بتوانیم مشکلات را در آینده کاهش دهیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه هدفگذاری ما در ابتدای امسال تولید 100 مگاوات برق در طول سال بود، ادامه داد: تا به امروز بیش از 98 درصد از این میزان محقق شده و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان باقی مانده بقیه این مقدار را نیز محقق کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هیچ نیروگاه خورشیدی در کشور نداشتیم ، گفت: در سال جاری در اراک برای اولین بار نیروگاه 1 مگاواتی خورشیدی ، در همدان دو نیروگاه 7 مگاواتی به بهره‌برداری رسید ونیروگاه 10 مگاواتی اصفهان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
چیت‌چیان اظهار کرد: نیروگاه کهک بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور است و در آینده نزدیک نیز یک نیروگاه 70 مگاواتی در استان قزوین افتتاح می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه نیروگاه های تجدیدناپذیر امکان سرمایه گذاری افراد با سرمایه های مختلف را فراهم میکند، افزود: در نیروگاه‌های فسیلی بزرگ این امکان فراهم نیست و اجازه مردمی کردن صنعت برق را به ما نمی داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
آفتاب ؟ باد ؟ مرز؟ بزرگترین سرمایه های مردم سیستان و زابل است مدیریت کنترل وبهره برداری از این مزایا در جهت رفاه شهروندان هنر. مسئولین است خداوند هنر و شکوفایی را در مسئولین کشور مان شکوفاتر گرداند. صلوات بفرست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار