تابناک: حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال گذشته در اصفهان 35 مصدوم به همراه داشت که نسبت به سال 93 حدود 40 درصد کاهش یافت و نشان داد که فرهنگ سازی و آموزش می تواند تا حد زیادی از حوادث و تلفات جانی و مالی بکاهد.
کد خبر: ۳۹۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 12 March 2017
تابناک اصفهان: چندسالیست که کار فرهنگ سازی در حوزه چهارشنبه سوری صورت گرفته است و خوشبختانه یکسال اخیر با کاهش شدید آسیب‌ها ناشی از چهارشنبه سوزی مواجه بودیم به طوری که حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال گذشته در اصفهان 35 مصدوم به همراه داشت که نسبت به سال 93 حدود 40 درصد کاهش یافت و نشان داد که فرهنگ سازی و آموزش می تواند تا حد زیادی از حوادث و تلفات جانی و مالی بکاهد.
 
سال گذشته 35 مصدوم ناشی ازحوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) (سوانح سوختگی ) اصفهان مراجعه کردند که فقط یک نفر از میان آنها با 35 درصد سوختگی بستری شد.
 
سایر مصدومان شامل 34 نفر دچار سوختگی جزئی با آتش یا مواد محترقه شده بودند که بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.
 
بیشترین تعداد مصدومان سال گذشته مربوط به گروه سنی زیر پنج سال بودند که نشان دهنده غفلت والدین آنها بوده است.
 
این در حالی است که حوادث چهارشنبه سوری سال 93 در اصفهان 52 نفر مصدوم بهمراه داشت که یک نفر از آنها جان باخت.
 
به گفته سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته نسبت به سال 93 حدود 40 درصد کاهش یافت در حالیکه در 2 سال قبل از آن با روند صعودی تعداد مصدومان مواجه بودیم.
 
کیانوش جهان پور افزود: کاهش این آمار نشان می دهد که می توان با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی تا حد زیادی از تلفات و حوادث مربوط به این شب، پیشگیری کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار