قاچاق به هنرهای اصیل هم رسید؛
تابناک: صنایع دستی اصفهان که روزی تنها بدست هنرمندان اصفهان به نگارش در می آمد و آوازه اش در کل دنیا پیچیده بود امروز به دست چینی‌ها، هندی ها، پاکستان و اندونزی ها کشیده و به نام صنایع دستی اصفهان فروخته می شود.
کد خبر: ۳۹۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 11 March 2017
تابناک اصفهان: صنایع دستی اصفهان که روزی تنها بدست هنرمندان اصفهان به نگارش در می آمد و آوازه اش در کل دنیا پیچیده بود امروز به دست چینی‌ها، هندی ها، پاکستان و اندونزی ها کشیده و به نام صنایع دستی اصفهان فروخته می شود.

مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان در این رابطه گفت: واردات صنایع دستی از آسیای جنوب شرقی ضربه به تولید کنندگان داخلی است.
 
محمدی فشارکی در این ارتباط اظهار داشت: كالاهاي قاچاق صنايع‌ دستي به خصوص از كشورهاي آسياي جنوب شرقي از جمله هند، پاكستان، اندونزي و چين، اشتغال مولد داخلي را تحت تاثير قرار مي‌دهند و ضربات جبران ناپذيري را به توليد كنندگان داخلي در همه حوزه ها، به ويژه صنايع دستي وارد مي‎كنند.
 
وی بیان داشت: تعدادي از متصديان عرضه كننده و فروشنده صنايع دستي قاچاق، در دفتر مدير بازرسي و نظارت اصناف استان، پس از توجيه، ارشاد و اخذ تعهد، موارد قانوني ماده 62 قانون نظام صنفي و ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز براي آنان تشريح و به آنان متذكر شدند كه حداكثر تا تاريخ هفت اسفند همین امسال جهت جمع آوري هرگونه كالاي قاچاق در واحدهاي صنفي خود اقدام نموده و صنايع دستي داخلي را جهت عرضه به شهروندان، جايگزين اقلام قاچاق خود کنید.
 
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: با اجراي طرح ويژه بازرسي و نظارت براصناف، در صورت مشاهده عرضه و فروش هرگونه كالاي صنايع دستي خارجي و قاچاق، نسبت به جمع آوري آنها اقدام و برخورد قانوني لازم با خاطيان انجام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه فقر فرهنگي، مادي و بيكاري از عوامل زمينه ساز تشديد قاچاق كالا در كشور است، اعلام کرد: در حالي كه واردات صنايع‌دستي به كشور با تعرفه بالايي است، سودجويان با قاچاق اين كالاها در پي كسب منافع خود است كه بعضا شاهد ورود كالاهاي بي كيفيت و حتي تقلبي و قاچاق توسط آنان هستيم، كه اين امر صنايع دستي ايران را فلج كرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار