رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:استان یزد نیازمند طرح پدافند زیستی در حوزه انسان و دام است بنابراین ضروری است پیامدهای صنعت شیمیایی و هسته‌ای این استان مطالعه ‌سنجی شود.
کد خبر: ۳۹۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 10 March 2017
به گزارش تابناک یزد،غلامرضا جلالی در شورای پدافند غیرعامل و نخستین شورای پدافند زیستی استان یزد ، مردم یزد را مردمی آشنا با حوزۀ پدافند غیرعامل دانست که به دلیل همجواری با کویر، کم آبی و دیگر آسیب های مناطق خشک، از گذشته تهدیدها را شناخته‌اند و برای حفظ ایمنی، امنیت و دفاع در قبال تهدیدها فعال بوده‌اند.
وی افزود: شهرسازی یزد و بافت تاریخی آن نوعی دفاع غیرعامل بوده است که مردم یزد از گذشته تاکنون از این طریق تهدیدها را کنترل می‌کرده‌اند.
این مسئول ، تهدیدها را به دو بخش طبیعی و انسان‌ساز تقسیم کرد و درباره تهدیدات انسان‌ساز گفت: وقتی شکل تهدید تغییر کند، شکل مقابله با آن نیز تغییر خواهد کرد.
جلالی درباره وضعیت کشور در حوزه پدافند غیرعامل افزود: قدرت دفاعی ایجاد شده در کشور برای دشمنان بازدارنده بوده و استحکامات، تأسیسات و بخش‌های دفاعی بسیاری برای مقابله با تهدیدها در کشور ساخته شده است.
وی ادامه داد: تهدیداتی که کشور با آن روبه رو است بیشتر به سه حوزه طبیعی، نظامی و انسان‌ساز تقسیم می‌شود که برای مقابله با این سه تهدید سه لایه ایمنی، امنیتی و دفاعی ایجاد شده که همۀ حوزه ها نیز در این سه لایه درگیر هستند.
رئیس پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد: دست کاری در دام و انسان نمونه‌ای از این تهدیدات است که به دلیل حملات زیستی، شیمیایی و انسانی اتفاق می‌افتد و انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 22 استان کشور نیز ممکن است در همین رابطه باشد.
جلالی گفت: چگونگی رخداد اتفاقاتی که امنیت کشور را تحت الشعاع قرار می دهد، مورد تردید است و باید همه استان‌ها به روش‌ها و ابزارهای مقابله اعم از واکسن ها تجهیز شوند.
وی با اشاره به وجود مرکز آموزشی و مهارتی پدافند غیرعامل در استان یزد، بیان کرد: این مرکز نویددهنده مشارکت همه جانبه مردم در پیشگیری و کنترل تهدیدها است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار امیدواری کرد: با آموزش همگانی مردم استان از تهدیدها و روش‌های دفاعی در قبال آنها آگاه شوند.
جلالی ادامه داد: توسعه صنعتی نباید مسئولان را از توجه به تهدیدات صنعتی غافل کند زیرا هر مرکز شیمیایی تهدیداتی دارد که باید با آنها مقابله کرد.
همچنین محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز به اقدامات استان در حوزۀ پدافند غیرعامل، پدافند زیستی و شیمیایی اشاره کرد و در خصوص بیماری آنفلوآنزا گفت: با تدبیر مسئولان ارشد استان ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مهار شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
در پایان نشست شورای پدافند غیرعامل استان احکام رؤسا و اعضای کارگروه های قرارگاه پدافند زیستی استان اعطا شد.
رئیس پدافند غیرعامل در سفر خود به یزد ضمن حضور در جلسه های مختلف نخستین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل کشور را در این استان افتتاح کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار