تابناک: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر از معدوم سازی ۴ درصد از طیور بومی و صنعتی در سطح استان بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داد.
کد خبر: ۳۹۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 09 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، تا به امروز کمتر از یک درصد از طیور بومی و 3 درصد از طیور صنعتی معدوم شده و به عبارت دیگر با تلاش شبانه روزی دامپزشکی سلامت بیش از 99 درصد طیور بومی و 97 درصد طیور صنعتی تامین شده است.
 
 در حال حاضر استان اصفهان از ۲.۵ میلیون طیور بومی استان، حدود 17 هزار طیور روستائی و در حوزه طیور صنعتی از حدود 25 میلیون طیور صنعتی حدود 3 میلیون قطعه طیور  معدوم شدند.
 
وی با بیان اینکه با پیگیری های مداوم دامپزشکی تمامی اعتبارات مورد نیاز جهت پرداخت غرامت از طرف سازمان دامپزشکی تامین شده است و مشکلی در پرداخت غرامت در هیچ یک از حوزه های روستایی و صنعتی نداریم گفت: میزان غرامت بر آورد شده قابل پرداخت بر اساس دستور العمل موجود حدود 2 میلیارد تومان است که از این میزان، حدود 1 میلیارد و600 میلیون تومان به حوزه طیور صنعتی و 400 میلیون مربوط به طیور بومی اختصاص می یابد.
 
وی با اشاره به اینکه پرداخت غرامت ها در تعدادی از روستاها آغاز شده است تاکید کرد: تلاش می کنیم نسبت پرداختی را افزایش و کار پرداخت ها تا اواخر فروردین ماه به پایان رسیده باشد.
 
موحدی در خصوص نگرانی های مردمی یادآورد شد: تمام گوشت طیور دارای کد بهداشتی دامپزشکی در بازار و فرآورده های جانبی، تحت نظارت مستقیم و سخت گیرانه دامپزشکی است.
 
وی با بیان اینکه در چندین مرحله مسئولین بهداشتی دامپزشکی نظارت کافی را اعمال می کنند، سلامت گوشت تمام طیور (شترمرغ بلدرچین و کبک) که به صورت صنعتی در کشتارگاه های مجاز کشتار می شوند و گوشتشان دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی است را تضمین کرد و افزود: اما به شدت تاکید می کنم مردم از خرید هرگونه تخم پرندگان بعنوان تخم مرغ بومی ‌(فاقد کد بهداشتی دامپزشکی) حتی در بسته بندی های شکیل خودداری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار