مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: ۲ هزار هکتار نهال کاری در شرق اصفهان به منظور رفع بیابانزایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۸۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 06 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، محمد حسین شاملی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سالها بود که تلاش می کردیم که مشکل بیابان زایی شرق اصفهان را حل کنیم و خوشبختانه موفق شده ایم با استفاده از 200 لیتر از پساب درسال گذشته 1 هزار و 600 هکتار از دشت سگزی را نهالکاری کنیم ودرسال جاری این عدد به 2 هزار هکتار می رسد.
 
وی نقش اصحاب رسانه را درگسترش فرهنگ منابع طبیعی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز در اثر تلاش اصحاب رسانه چالش های زیست محیطی به مطالبه عمومی تبدیل شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به پروژه های بخش بیابان زدایی این اداره کل اشاره و تصریح کرد: آغاز پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شمال اصفهان به دشت سگزی به طول ۱۲ کیلومتر و قلمه کاری با استفاده از پساب به مساحت ۴۰۰ هکتار و آغاز پروژه نهال کاری مناطق بیابانی پایگاه هوایی شهید بابایی، آبیاری و مراقبت سنواتی در شهرستان های اصفهان و آران و بیدگل به مساحت یک هزار و ۱۱۴ هکتار با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۲۴ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و همچنین اتمام پروژه های بذرکاری در شهرستان های نایین، آران و بیدگل، خور و بیابانک و کاشان به مساحت ۵۹۳ هکتار از جمله اقدامات بیابان‌زدایی در این سال بوده است.
 
وی از توزیع ۵۴۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در این استان خبر داد و گفت: ۳۴۰ هزار اصله از این نهال ها به منظور بیابان زدایی کانون های فرسایش بادی کاشت شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالانه بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در اثر فرسایش خاک و تخریب منابع زیست محیطی، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در اثر وقوع سیل  و بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در اثر افت محسوس منابع زیرزمینی به منابع پایدار کشورمان خسارت وارد می شود.
 
وی بیان داشت: بدنبال رفع ریزگردها از سطح استان اصفهان، ۴۰ کوره و معدن گچ در اصفهان تعطیل شد .
 
شاملی گفت:‌ 90 کوره فعال گچ در اصفهان داشتیم که ۳۸ کوره و ۲ معدن گچ در سطح استان اصفهان تعطیل شد.
 
وی بیان داشت: در سال ۱۳۴۵ شرایط اصفهان از خوزستان کنونی بسیار وخیم تر بود و اگر امروز در اصفهان مشکل ریزگرد وجود ندارد حاصل ۵۰ سال تلاش بی وقفه در این عرصه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل‌کاری برای مبارزه با گسترش بیابان انجام شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، با بیان اینکه در سال جاری ۱۲۳ طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۴۲.۵ میلیارد تومان اجرا شده است، اضافه کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری، مرتع، بهره‌برداری، ممیزی و مهندسی، یگان حفاظت بوده است.
 
وی ادامه داد: در بخش یگان حفاظت و حقوقی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان نیز اقداماتی همچون تشکیل تعداد ۵۲۶ فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت یک هزار و ۱۷ هکتار، تعداد ۴۳ فقره پیشگیری از تصرف به مساحت ۱۹۸ هکتار، تعداد ۱۳۹ فقره اجرای احکام قضایی به میزان ۶۰۴ هکتار، تشکیل ۸۰۲ فقره چرای دام غیرمجاز به میزان ۱۳۷ هزار واحد دامی و تشکیل ۱۰۸ فقره پرونده کشفیات قاچاق محصولات جنگلی و مراتعی انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار