شهردار اصفهان در نشست پایان سال با خبرنگاران:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهری بوده که از قدیم الایام تمام معابری آن طوری طراحی شده که مردم آن با دوچرخه نقل مکان می کردند و امروز باید اصفهان به هویت اصلی خود برگردد.
کد خبر: ۳۸۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 06 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، مهدی جمالی نژاد دوشنبه، در نشست مطبوعاتی آخر سال خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: پویش مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» جزو دغدغه های اصلی شهرداری است و این حرکت امروز ملی شده و در حال جهانی شدن است و جالب است که بسیاری از هیأت‌های خارجی که به اصفهان سفر می‌کنند به موضوع دوچرخه‌سواری شهردار اشاره می‌کنند.
 
وی بیان داشت:  این در حالی است که برای پروژه‌ای مانند میدان استقلال تاکنون 150 میلیارد تومان هزینه شده و میلیاردها تومان نیز در پروژه سالن اجلاس امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و نزدیک به 500 میلیارد تومان هم در شهرک سلامت هزینه شده است، اما هیچ گردشگری این پروژه‌ها را نمی‌شناسد اما از دوچرخه‌‌سواری شهردار مطلع هستند.
 
جمالی‌نژاد افزود: مشخص می‌شود که این حرکت شهرداری اصفهان به تمام کشور‌ها و شهرها تسری پیدا کرده است ولی خود ما اصفهانی‌ها هستیم که باید به این حرکت کمک کنیم و نیاز به همکاری بیشتر شهروندان و رسانه‌ها داریم که اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً پدیده‌ای به نام ماشین‌های تک سرنشین که شهر اصفهان را به آلودگی هوا و ترافیک مبتلا کرده است رفع خواهد شد.
 
 
وی بیان داشت: رسانه ها باید کمک کنند تا همه را تشویق کنند تا از دوچرخه استفاده کنیم البته زیرساخت های آن نیز باید فراهم شود که تاکنون 100 کیلومتر مسیر عبور دوچرخه در اصفهان فراهم شده است.
 
وی در مورد آلایندگی اتوبوس‌ها گفت: در حال خریداری اتوبوس‌های یورو 4 و یورو 5 هستیم که به جای دود، بخار آب تولید می‌کنند. این اتوبوس‌ها به زودی به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه و اتوبوس‌های آلاینده از دور خارج می‌شوند.
 
شهردار اصفهان ادامه داد: لازم است که روی کیفیت اتوبوس‌های تولید داخل بیشتر کار شود چون برخی از این اتوبوس‌ها با وجود صفرکیلومتر بودن، آلاینده هستند.
 
جمالی‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد تسری نیافتن گفتمان جدید شهردار اصفهان در بدنه شهرداری بیان داشت: گفتمان‌سازی چیزی نیست که در طول 6 ماه یا یک سال یا دو سال در بدنه شهرداری نهادینه شود و نیاز به فرصت است و یقین داشته باشید که این گفتمان کم‌کم در بدنه شهرداری هم تسری پیدا می‌کند.
 
 
وی اظهار داشت: وقتی کارکنان شهرداری ببینند تمام سخنان شهردار اصفهان در جلسات نهضت پاسخگویی حول محور تسریع امور، تکریم شهروندان، کم کردن تشریفات اضافه در صدور پروانه‌های ساختمانی و توجه به اقشار ضعیف است، آنها نیز به این سمت خواهند رفت. زیر پوسته پرجریان شهر اصفهان آسیب‌های اجتماعی بسیار فراوان است که از دیدن آنها لرزه بر اندام انسان می‌افتد که همه باید برای رفع این آسیب‌ها همت کنند.
 
شهردار اصفهان افزود: من این نقد را می‌پذیرم ولی باز هم باید این فرصت را به همکاران خود در شهرداری بدهم تا خود را با این گفتمان جدید همراه کنند چون بسیاری از این افراد، شریف، فهیم و زحمتکش هستند و ممکن است چند مورد اندک از عدم همراهی با گفتمان شهردار هم وجود داشته باشد. ما برنامه‌هایی داشته‌ایم تا بتوانیم این افراد را نیز با گفتمان جدید شهرداری اصفهان همراه کرد.
 
وی اصفهان  را از لحاظ تعداد کیوسک های مطبوعاتی فقیر دانست و  اذعان داشت: در این زمینه از دهه های گذشته تاکنون کم کاری شده که امید است در این زمینه حرکت جهادی صورت گیرد.
 
جمالی نژاد با بیان این که اگر در قسمتی در شهرداری کم کاری صورت پذیرفته بنده مسولیت آن را می پذیرم ادامه داد: برخورد لازم با خاطیان صورت می گیرد.
 
وی همچنین  در مورد کاهش دیوار بی اعتمادی عنوان کرد: ارتباطات مردمی مدیریت شهری با مردم نسبت به گذشته بیشتر می شود لذا انتظار می رود این دیوار کاهش یافته است.
 
جمالی نژاد همچنین تصریح کرد: چهره های ناخوشایند شهر آسیب های اجتماعی که در زیر پوست شهر بیداد می کند و از طریق شبکه های اجتماعی این گونه آسیب ها در حال گسترش است.
 
وی با اشاره به انقلاب در ساماندهی مشاغل مزاحم اصفهان خاطرنشان کرد: مطب پزشکان خیابان امادگاه و شمس آبادی با بهره برداری فاز اول شهرک سلامت ساماندهی می شود و  تاکنون وضعیت موتورسیکلت و  گل و گیاه  ساماندهی شده است.
 
شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است گفت: تقاضا شده است ، این اقدامات را به تمام کلانشهرها منتقل کنیم .
 
وی  ادامه داد: بسیاری از این فعالیت ها در این حوزه عملیاتی  و به مصادیق آن عمل شده است و با توجه به اینکه سال اقتصاد مقاومتی است بر الگو شدن آن برای تمام کلانشهرها  تاکید کرد.
 
 
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه اصفهان 1400 گفت:  اصفهان از شهرهای برنامه محور است که از همان اول دارای برنامه بوده مانند اصفهان 85، 90، 95  که در برنامه اصفهان 1400  پروژه های پنج سال آینده پیش بینی شده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به این مهم  شهردار و یا شورای اسلامی دوره بعد این برنامه ها را باید دقیقا اجرا کند.
 
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری متحول شده است، گفت: شهرداری اصفهان با ایجاد ۲مرکز فناوری های نوین و مرکز خلاقیت شهری در ارائه خدمات بر اساس فناوری های نوین ورود پیدا کرده است.
 
جمالی نژاد افزود: به تازگی در کنار فناوری های نرم اقدام به افزایش زیرساختها از جمله ساخت کارخانه هاضم، دستگاه زباله سوز بیمارستانی کرده است.
 
وی در ادامه سخنان خود در خصوص نصب بنرها در مراسم های افتتاحیه گفت: دوره روابط عمومی های بنری و سنتی گذشته است و اکنون انصافا شهرداری اصفهان به این مهم توجه کرده است.
 
 شهردار اصفهان اضافه کرد: اکنون بیشتر اطلاع رسانی ها از طریق شبکه های اجتماعی و عرضه های نوین انجام می شود.
 
وی همچنین به فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: جلسات هماهنگی ستاد از چند ماه آینده آغاز شده چرا که قرار است فعالیت ستاد متفاوت تر و با کیفیت تر از گذشته به مسافران ارائه شود.
 
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تئاتر طنز برند شهر اصفهان محسوب می شود، گفت: شهرداری آمادگی دارد از برگزاری تئاتر طنز در اصفهان حمایت کند.
 
جمالی نژاد ادامه داد: در گذشته اصفهان بازیگران طنز بسیاری داشت می توان از ظرفیت آنان در کنار جوانان این حوزه استفاده کرد.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری دو رویکرد صیانتی و تاسیسی داریم، گفت: در رویکرد صیانتی از مواریث غنی و تاریخی و میراث معنوی حفظ و نگهداری می شود و در رویکرد تاسیسی جاذبه های گردشگری جدید ایجاد می شود.
 
شهردار اصفهان با طرح این سوال که چرا گردشگر خانواده نداریم، افزود: مهمترین دلیل نبود خانواده گردشگر این است که نتوانسته ایم برای ذائقه های گردشگران برنامه ریزی کنیم البته به تازگی در این حوزه ورود پیدا کرده ایم و نمونه آن احداث آکواریوم و باغ خزندگان است.
 
جمالی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به شاخصه های شهر شاد گفت: شهرهای شاد شاخصه های زیادی دارد که می توان به آرامش شهر، نوع دوستی های قدیم امنیتی، مسائل فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری این است که اصفهان را به شهر شاد تبدیل کند، افزود: در این راستا برنامه های فرهنگی متفاوتی پیش بینی کرده است.
 
وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی هفته نکوداشت اصفهان و برگزاری جشنواره کودک در تیرماه از جمله اقداماتی است که برای رسیدن به شهری شاد در سال آینده برنامه ریزی شده است.
 
شهردار اصفهان با اشاره به توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی در محلات شهر یادآور شد: برای اولین بار بعد از 110 سال از تشکیل بلدیه معاونان فرهنگی مناطق فعال شده است تا شادی و برنامه های فرهنگی را در محلات تزریق کند.
 
شهردار اصفهان با اشاره به هوشمند شدن شهر اصفهان گفت: تمام عناوینی که در طول یکسال گذشته در کشور مطرح شده شهرداری اصفهان توانست همه آنها را درو کند که می توان به عنوان برتر شهر هوشمند، نماز، انرژه های نو، صنعت ساختمان و غیره را کسب کرد.
 
جمالی نژاد با بیان اینکه تمام شاخصه های هوشمند را به جد دنبال می کنیم، افزود: خوشبختانه وزیر فناوری نیز عنایت ویژه ای به اصفهان داشته و کمک خوبی در این زمینه به این کلانشهر کرده است.
 
وی با اشاره به فعالیت رصدخانه فرهنگی خاطرنشان کرد: رصدخانه های فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد و قرار است شهرداری اصفهان محور آن شود، هدف از راه اندازی این رصدخانه ها جلوگیری از موازی کاری در حوزه فرهنگی دستگاههای مرتبط است.
 
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحول حوزه عمران در نوسازی و بهسازی اماکن تاریخی اظهارکرد: سنگفرش کردن میدان امام(ره)، خیابان سپه، جنوب میدان، پیاده راه کردن چهارباغ و ساماندهی نرده های چهلستون، احیای پایه های کاخ چهلستون از جمله اقدامات شهرداری در حوزه میراث است.
 
جمالی نژاد با اشاره اعلام کرد: اقداماتی که شهرداری اکنون در حوزه میراث انجام می دهد شاید در دهه های آینده هم بی سابقه باشد.
 
وی عنوان کرد: بنده سنتی و میراث دوست هستم و علاقه زیادی دارم تا اصفهان به هویت و میراث گذشته خود برگردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار