دوستداران مطبوعات روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از محمود مختاریان در مورد سواد رسانه ای؛ سواد بصری و صفحه آرایی مطالب فراوان آموختند.
کد خبر: ۳۸۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 03 March 2017

محمود مختاریان از مدرسین رشته ی روزنامه نگاری؛ دانشگاه علامه هستند که نزدیک به نیم قرن است که در عرصه ی مطبوعات و خبر فعالیت دارد.

محمود مختاریان همزمان در رشته‌هایی چون فتوژورنالیسم، چاپ و گرافیک و صفحه‌آرایی در دانشگاه علامه‌طباطبایی تدریس می‌کند؛ تدریس که مبتنی بر آموخته های علمی ایشان و سال ها تجربه اندوزی در روزنامه های داخلی و خارجی است.
خانه مطبوعات لرستان در جهت افزایش سطح ارتقاء کیفی کار مطبوعات در استان سه جلسه ی کارگاهی با حضور ایشان برگزار نمود.
چهارشنبه عصر کارگاه اول با عنوان "سواد رسانه ای" در تالار بهمن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد با محوریت شناخت انواع رسانه؛ قدرت رسانه؛ مفهوم سواد رسانه و جایگاه مطبوعات در بین رسانه به پایان رسید.

کارگاه دوم با موضوع" سواد بصری" در صبح پنج شنبه و با تشریح مفهوم پیام؛ نقش فرستنده پیام و گیرنده پیام آغاز شد. در ادامه کارگاه تفاوت ارتباط دیداری با شنیداری مورد نقد قرار گرفت و بر نقش تصویر و چگونگی ترکیب آن با تیتر و... تأکید شد.
 در این کارگاه به نقش کیفیت کاغذ ؛ نوع چاپ؛ نوع رنگ بندی؛ و اندازه کاغذ در شیوه ی انتقال پیام  اشاره گردید.

کارگاه سوم با محوریت" صفحه آرایی"  و انواع آن؛ چگونگی صفحه آرایی مبتنی بر پیام و نقد مطبوعات داخلی و خارجی به پایان رسید. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار