مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه ورزش‌های همگانی براساس آمارهای دقیق موجود در سال 94 نسبت به سال 93 رشد 231 درصدی در سیستان و بلوچستان داشته‌ایم و طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان در این حوزه جزو برترین استان‌های کشور هستیم.
کد خبر: ۳۸۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 01 March 2017

حسین ثوری در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات مجتمع ورزشی "17 شهریور" زاهدان برگزار شد، افزود: کل اعتبارات ورزشی استان کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان است و این مبلغ به هیچ عنوان برای رسیدگی به امور ورزشکاران کافی نیست.

وی بیان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که بحث ورزش متمرکز در مراکز شهرستان‌ها بود، امروز با افتخار اعلام می‌کنم در دو سال اخیر گفتمان ورزش در همه مناطق و حتی نقاط دورافتاده سیستان و بلوچستان جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به بازدیدهای مکرر از مناطق دروافتاده روستایی سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال تاکنون سفرهای متعددی به مناطق روستایی سطح استان داشته‌ام و حدود 2 ماه را در این مناطق سپری کردم تا با نیازها و همچنین ظرفیت‌های مردم مناطق محروم استان در حوزه ورزش و جوانان آشنا شویم و برای توسعه ورزش در این مناطق برنامه‌ریزی کینم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر ورزش‌های همگانی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ورزش‌های همگانی در سطح استان به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود و ما تقویت ورزش‌های همگانی را پیش زمینه تقویت ورزش‌های قهرمانی در استان می‌دانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در اکثر شاخص‌های حوزه ورزش در شش ماهه نخست امسال هم در مقایسه با همه 12 ماه سال گذشته، شاهد رشد چشمگیری در استان هستیم.

وی افزود: از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به افزایش اعزام ورزشکاران استان به رقابت‌های ملی از 38 مورد به 102 مورد، افزایش میزبانی مسابقات قهرمانی کشور رشته‌های ورزشی مختلف از 5 مورد به 18 مورد و اعزام ورزشکاران استان به رقابت‌های بین‌المللی از 11 مورد به 17 مورد اشاره کرد.

ثوری با اشاره به حوزه عمرانی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در این بخش با توجه به وضعیت مالی بدی که دولت در آن قرار گرفته و کاهش اعتباراتی که وجود دارد، همه پروژه‌های عمرانی نیمه کاره ورزش و جوانان استان در حال حاضر در حال ساخت و ساز و پیشروی است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: در همین حوزه از ابتدای سال 94 تاکنون 23 افتتاح پروژه شامل اماکن ورزشی مختلف در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های عمرانی در حال احداث در حوزه ورزش استان، گفت: سالن ورزشی 2500 نفره شهرستان چابهار، استادیوم ورزشی شهرستان‌های کنارک، قصرقند، نیکشهر، سراوان، زهک و خاش، سالن ورزشی 4500 نفره شهرستان زاهدان و خانه کشتی و کبدی زابل از جمله مهمترین این پروژه‌ها است.

ثوری گفت: مجموع اعتبارات پروژه‌های عمرانی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بالای 100 میلیارد است و برای تکمیل این پروژه‌ها 53 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان به ازای هر نفر 42 سانتیمتر است.

وی با اشاره به اعتبارات اندک ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: کل اعتبارات ورزشی استان کمتر از 500 میلیون تومان است و این مبلغ به هیچ عنوان برای رسیدگی به امور ورزشکاران کافی نیست.

ثوری با اشاره به کسب مدال‌های متعدد ورزشکاران سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، خاطرنشان کرد: امروز سطح مدال‌های استان از استانی، بین استانی و منطقه‌ای به ملی ارتقا پیدا کرده است.

وی با انتقاد از احداث برخی اماکن ورزشی در مناطق دورافتاده سیستان و بلوچستان در مکان‌های غیرکارشناسانه، اظهار داشت: در گذشته اماکنی به صورت یک چهاردیواری به اسم سالن ورزشی در فاصله 30 کیلومتری برخی روستاهای استان احداث شده که با توجه به فاصله زیاد تا محل اسکان مردم، قابلیت تکمیل و استفاده ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در مدت 3 سال، 6 میلیارد تومان اعتبار به تیم والیبال شهرداری زاهدان اختصاص یافت که موثر نبود.

وی افزود: این اعتبار می‌توانست بسیاری از حوزه های ورزش و جوانان استان را ارتقا دهد و اگر یک میلیارد تومان از این اعتبار را به ما اختصاص دهند، حاضریم قرارداد ببندیم بعد از 4 سال حداقل 10 بازیکن حرفه‌ای بومی والیبال تربیت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار