فرماندار محمودآباد با اشاره به آمار نگران‌کننده طلاق در مازندران گفت: 90 درصد کودکان متکدی در این استان، فرزند طلاق هستند.
کد خبر: ۳۸۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 01 March 2017
 آوای شمال، یحیی یوسف‌پور صبح امروز در همایش کنترل و کاهش طلاق که با موضوع محله‌محوری در مصلی موقت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران جزء استان‌های در معرض تهدید طلاق است و باید برای کاهش این معضل تلاش کرد و به نسبت ۱۰ سال گذشته دو درصد کاهش نرخ طلاق در استان داشتیم.
وی افزود: تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر اولویت نظام بوده و در این راستا مقام معظم رهبری به صورت مستقیم نظارت دارند و این نشانگر اهمیت موضوع است.
 
فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه به ازای هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته ۳ هزار و ۹۶۲ ازدواج در شهرستان محمودآباد صورت گرفته که ۶۷۷ مورد آن منجر به طلاق شد.
این مسؤول با بیان اینکه نرخ طلاق در مازندران ۲٫۵ درصدی است، گفت: این میزان نسبت به متوسط کشوری سه دهم بالاتر است.
یوسف‌پور بیان کرد: ۹۰ درصد از کودکان متکدی شهرهای مازندران فرزند طلاق هستند که پس از طلاق والدین به این کار روی آورده‌اند.
 
وی تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در کاهش معضل طلاق و آسیب‌های اجتماعی توجه به مباحث فرهنگی است که این چالش‌ها فقط با فرهنگ‌سازی حل می‌شود و در این بخش معتمدین محلی و ریش‌سفیدان محلات می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.
فرماندار محمودآباد افزود: در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی رسانه‌ها، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند و باید به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.
این مسؤول یادآور شد: در برنامه ششم توسعه براساس زمان‌بندی باید نرخ طلاق در هر سال پنج درصد کاهش یافته و پس از پایان برنامه ششم تک رقمی شود.
یوسف‌پور در پایان گفت: آینده‌سازان کشور و انسان‌های بزرگ از دامان خانواده به جامعه معرفی می‌شوند و لغزش در بنیان خانواده ساختار و توسعه یک کشور را به خطر می‌اندازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار