دادستان استان کرمانشاه گفت: . بیست چهار هزار فقره قرارداد با متهم بسته شده که یازده هزارو ۳۶۳ نفر شکایت کرده اند هزر چند متاسفانه عده ای به هشدارهای ما توجه نکرده که پس از مصاحبه و بیدا باش رئیس کل دادگستری تا زمان دستگیری باز هم مردم بیش از شصت میلیارد ریال برای سپرده گذاری به متهم پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۳۸۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 01 March 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزا ی تابناک از کرمانشاه، امروز محمد حسین صادقی  اظهار داشت:  متهم  مدیریت امور اقتصادی برای انجام کارتولیدی یا کار آفرینی را نداشته و حتی از تیم مشاوره یا کارشناسی برای شناسایی مختصات بازار اقتصادی کشور برای رسیدن به زمینه های سرمایه گذاری مناسب برخوردار نبوده است.

 دادستان استان با بیان اینکه  متهم بیست میلیاردو ۴۷۰ میلیون ریال از مردم برای سرمایه گذاری پول گرفته است، افزود:  که از این مقدار پول هفتصد میلیاردو ۹۰ میلیون ریال سود حاصل از سرمایه گذاری را بین مردم توزیع کرده که یک سوم سرمایه به مردم سود پول هایشان را داده است.

وی در ادامه گفت: متهم اذعان دارد که در محاسبات خود دچار خطای فاحش شده و می گوید در برنامه ی دراز مدت قصد داشته ام که بازار فرش ایران راه به دست گرفته و در این بازار تعیین  کننده قیمت نهایی باشم که به اذعان متوالیان صنعت فرش کشور در مقاطعی این عرصه را از طریق اقدامات هیجانی خود با چالش جدی روبرو کرده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه متهم کار اقتصادی در کارنامه اش نیست، تصریح کرد:  معرفی او به عنوان کار آفرین برتر، تولید کننده، صادر کننده و اعطای لوح های سپاس از نظر ما خالی از وجه و غیر واقعی است و حتی فرش های دیگر را خریداری کرده وفاقد کیفیت و بدون در نظر گرفتن ذائقه مشتری است که یک عده را به فروش نرسانده است.
 
وی تشریح کرد:  متهم  فرش ها را به  انباری در دبی انتقال داده که بدون شناختن زائقه مردم آنجا  مشتری هم ندارد که برای باز گردانندن آنها هزینه زیادی باید صورت گیرد و به اذعان کارشناسان مرغوبیت نداشته و قیمت تمام شده آن بیش از بهایی است که در قبال آن توسط مشتری باید پرداخت می شده است از همین روی تمامی محصولات تولیدی متهم هم اکنون در انبارها دپو شده و خریداری ندارد.

صادقی بیان کرد:  متهم با بخشش اموال مردم  برای بازاریابی در کشورهای مختلف چهل میلیارد ریال به شخصی از تبع ترکیه  پرداخت کرده است  اقداماتی که مصداق حیف و میل اموال سرمایه گذاران تلقی می شود شامل بذل وبخشش بی حساب و کتاب به حلقه اطرافیان و دوستام مثل پرداخت یک میلیارد و دویست میلیون ریال به یکی تاز دوستانش با هویت ش. ب 

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات متهم پرداخت بدهی به یکی از دوستانش با هویت *ر.س *به مبلغ سه میلیارد ریال ، تشریح کرد: پرداخت پانزده میلیارد ریال به شخصی به هویت* م. ح *به عنوان قرض و پرداخت سه میلیارد ریال به شخصی به نام *سعید* که مقیم آمریکاست از جمله کارهای او بوده است .

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: وی به عنوان اسپانسر به مبلغ ده میلیارد ریال از مسابقات متعدد اسب دوانی حمایت مالی داشته و با پرداخت پانصد میلیون ریال به عنوان اسپانسر در مسابقات کشتی فعالیت داشته هم چنین خرید واحدهای صنعتی که با مشکل نقدینگی روبرو بوده یا ورشکست بوده اند و عملا خط اتولید آن ها متوقف شده و از نظر اقتصادی فعالیت مجددآنها توجیهی ندارد تاخود را نجات بخش اقتصاد نابسامان معرفی کند .

دادستان استان کرمانشاه افزود: متهم چهل میلیارد ریال را برای زندگی شخصی با استفاده از پول مردم صرف خرید خانه باغی با مساحت هشت هزار متر مربع کرده که قیمت واقعی آن یک پنجم بهای پرداختی آن نیست.

صادقی همچنان گفت:  متهم با خریداری چند نفر شتر و نگه داری در کرمانشاه که آب و هوای اینجا سازگار نیست که سبب تلف شدن آن ها شده و با پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال برای اخذ گذرنامه خارجی بی شک از محل سرمایه مردم مسافرت های متعدد خارجی  انجام داده و با خرید ماشین های لوکس، اسب های گران قیمت و سنگ های قیمتی که توجیه اقتصادی ندارد که سود آور هم نبوده  است.

او اظهارداشت:  متهم در نهایت به فریب مردم و سرمایه گذاران اذعان دارد مردمی که بیشتر سرمایه شان پول دریافت کرده اند بدانند که این پول شبهه داشته و پاک و طاهر نیست زمانی که ماهم را دستگیر کردیم موجودی  خودو اطرافیانش صفر بود و موجودی دفترش چند میلیاردی بود که تیم ما شبانه روز اموال را در سراسر کشور مدیریت کردند.

دادستان کرمانشاه گفت: اگر اقدام به موقع دستگاه قضایی استان نبود متهم به همین منوال به کار خود ادامه داده و در پایان سال جاری بی شک حجم نقدینگی گردآوری شده توسط متهم بیش از پنج هزا میلیارد ریال و تعداد مالباختگان بیش از  پنجاه هزارنفر بود.

 دادستان استان کرمانشاه گفت: مردم گوششان به اقدام دستگاه قضا باشد  که ما چه می گوییم و دیگران آنان را به خطا و اشتباه نکشانند چراکه فرآیند کار دقیق و حساب شده است  و ریالی از اموال مردم را بدون حساب و کتاب نه به کسی می دهیم و نه از حساب ماخارج می شود و حفظ سرمایه های مردم که در دست متهم است یک اولویت اساسی برای دستگاه قضا بوده و هست توان دستگاه عمدتا مصروف به ایبن امر شده که اموالی که با پول مردم تهیه شده از بین نرود یا کسر قیمت پیدا نکند

وی اظهار داشت:متهم  گلیم و گبه کرمانشاهان حسب بررسی های به عمل آمده از سابقه ای روشن برخوردار نیست که  کار و الفبای اقتصادی را نمی داند و از سال ۹۰  با جذب حجم وسیع سرمایه به صورت قطره چکانی به مردم سود پرداخت کرده است


وی با اشا ه به اینکه اکثر قراردادها در استان کرمانشاه بوده است که سرمایه گذاران در سراسر کشور کمتر از استان اسا، گفت:  ما اموال متهم را کنترل و زمان پرداخت پول توسط سرمایه گذاران و گرفتن سود شان را بررسی کرده  و رسانه ها باید مردم را به خویشتن داری دعوت کنند و منتظر اطلاع رسانی از طریق دستگاه قضایی باشند .

 صادقی ادامه داد: با توجه به تنوع اقلام و اموالی که متهم خریداری کرده و نیز پراکندگی جغرافیایی محل استقرار اموال در سطح کشور از کرمانشاه تا نیشابور، تبریز، و زابل کاری بسیار دشوار، پرهزینه و زمان بر است.

او گفت: طولانی شدن روند تحقیق و تعقیب که مورد ادعای مالباختگان است در فرضی بتوان قائل به صحت آن شد به واسطه نوع پرونده ناشی موارد گفته شده و فقدان نظم و ترتیب در سیستم بایگانی و حسابرسی و حسابداری ویژه سپرده گذاران و همچنین سخت بودن فروش اموال و به آسانی قابلیت تبدیل به پول را ندارد.

این مسئول با بیان اینکه تیم کارشناسی توان خود را براین گذاشته که در این آشفتگی و اوضاع نابسامان اسنادی که به عنوان سند قبول سرمایه گذاری گرد آوری شده حاکی از سرمایه گذاری واقعی باشد،  افزود: تا افراد سود جو از این فرصت سو استفاده نکنند و خود را به عنوان ذیحق با اسناد ساختگی به ضرر مالباختگان معرفی نکنند.
 
او در خاتمه گفت: در حال حاضر تعداد دقیق سرمایه گذاران ومیزان سود دریافتی توسط آنان ، تعداد قراردادهای فسخ شده و جحریانی همچنین دسته بندی سرمایه گذاران برمبنای میزان سرمایه گذاری به صورت فایل اکسل با نسخه پشتیبان و سیاه دقیقی از اموال و دارایی ها تهیه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار