آسوشیتدپرس مدعی شد،
خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری گزارش داد در دستور اجرایی جدید ترامپ نام کشور عراق از فهرست کشورهایی که ورود اتباع آنها به آمریکا ممنوع می‌شود حذف شده است.
کد خبر: ۳۸۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 01 March 2017

در حالی رسانه ها از چند روز پیش اعلام کرده بودند که علی رغم امضای فرمان جدید مهاجرتی ترامپ در هفته های گذشته اما به خاطر برخی حساسیت ها و بررسی های بیشتر احتمالا این فرمان جدید امروز چهارشنبه امضا خواهد شد.

به گزارش«تابناک»، در همین زمینه خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری  گزارش داد در دستور اجرایی جدید ترامپ نام کشور عراق از فهرست کشورهایی که ورود اتباع آنها به آمریکا ممنوع می‌شود حذف شده است.

چهار مقام امریکایی که نخواسته اند نامشان منشر شود در گفت و گو با این خبرگزاری اظهار کرده اند که امریکا این موضوع کع عراق در جنگ جدی با داعش است را مدنظر قرار داده اند.

این در حالی است که برخی کارشناسان مدعی هستند که واکنش پارلمان عراق به تصمیم دولت جدید آمریکا برای منع ورود اتباع عراقی به آمریکا اعلام کرد که این کمیته روش «مقابله به مثل» را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و احتمالا همین برخورد جدی باعث شده که آمریکا نام عراق را از فهرست مذکور حذف نماید.

عراق از دستور اجرایی جدید منع مهاجرتی ترامپ حذف شد
 

به هرحال در حالی که انتظار می رفت رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه فرمان اجرایی جدید مهاجرتی خود را امضا و آن را جایگزین فرمان پیشین ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران کند؛ دولت ترامپ عراق را از لیست هفت کشور حذف کرده است.

طبق فرمان اولیه مهاجرتی ترامپ، او ورود اتباع هفت کشور اسلامی شامل ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی را ممنوع کرده بود.بخش دیگری از فرمان مهاجرتی سابق رئیس جمهور آمریکا این بوده که برنامه پذیرش پناهجو برای 120 روز به تعلیق درآمده و پذیرش پناهجویان سوری هم برای مدتی نامعلوم متوقف شود.

به دنبال حکم دادگاه های آمریکا و شکست دونالد ترامپ در دادگاه تجدید نظر در قبال فرمان ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور به آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا چند بار تاکید کرده است که فرمان اجرایی جدیدی در این باره صادر خواهد کرد.

تاکنون چندین ایالت، فرمان اجرایی قبلی ترامپ در خصوص ممنوعیت مسافرت به آمریکا از ۷ کشور عمدتا مسلمان را به آمریکا نقض کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار