پزشکان متخصص جراحی قلب همدان با انتشار نامه‌ای تهدیدآمیز اعلام کردند که در صورت کارانه آنها پرداخت نشود از ۱۴ اسفند ماه نسبت به انجام ویزیت‌های سرپایی و جراحی قلب اعتصاب می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 28 February 2017
پزشکان متخصص جراحی قلب همدان با انتشار نامه‌ای تهدیدآمیز اعلام کردند که در صورت کارانه آنها پرداخت نشود از ۱۴ اسفند ماه نسبت به انجام ویزیت‌های سرپایی و جراحی قلب اعتصاب می‌کنند.

به گزارش تسنیم، جمعی از پزشکان متخصص بیمارستان قلب فرشچیان همدان با انتشار نامه‌ای تهدیدآمیز نسبت به عدم پرداخت کارانه اعتراض خود را به گوش مسئولان استان و کشور رساندند.

در متن این نامه که حاوی امضا و مهر چندین پزشک متخصص قلب است، خطاب به دکتر جلالوند رئیس بیمارستان قلب فرشچیان همدان آمده است: «هماهنگونه که مستحضرید تاخیر بیش از اندازه در پرداخت کارانه منجر به مشکلات متعددی برای پزشکان شاغل در این مرکز شده است. لذا پزشکان متخصص و فوق متخصص شاغل در این مرکز درخواست رسیدگی فوری به مشکلات فوق را داریم.

در ادامه این نامه اعتراض‌آمیز آمده است: تا رفع مشکلات فوق ناچار به تعلیق ویزیت‌های سرپایی و اقدامات تهاجمی و غیرتهاجمی الکتیو بخش قلب و جراحی قلب از تاریخ 95.12.14 می‌باشیم. بدیهی است که برای رعایت اخلاق پزشکی انجام اقدامات اورژانس طبق روال قبل صورت خواهد گرفت.

خبرنگار حوره سلامت خبرگزاری تسنیم دفتر همدان ضمن مصاحبه تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از وعده‌ها و اقدامات جدید برای ساماندهی وضعیت کارانه پزشکان جویا شد.

دکتر سید حبیب موسوی‌بهار در ارتباط با نامه اعتصاب پزشکان متخصص بیمارستان قلب فرشچیان اظهار داشت: امروز به این پزشکان اعلام کردیم که رقم کارانه دو ماه تأمین شده است که به زودی پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: کارانه پزشکان به دلیل مطالبات زیاد دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر که یکسال در پراخت معوق دارند، به تأخیر افتاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: ما برای سازمان‌های بیمه‌گر کار می‌‌کنیم و بیمار چیزی پرداخت نمی‌کند و در مقابل سازمان‌های بیمه‌گر نیز پرداختی ندارند که ما هم حق و حقوق پزشکان را پرداخت و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را تأمین کنیم.

وی افزود: تاکنون از منابع مختلف کمک کردیم تا کارانه پزشکان پرداخت شود اما همچنان بین 10 تا 11 ماه در پرداخت کارانه بیمارستان‌ها تأخیر وجود دارد که به دلیل بدقولی بیمه‌ها است.

موسوی‌بهار گفت: با پیگیری انجام شده در چهار ماه اخیر در دو هفته گذشته اعتبارات خوبی رسیده است و امروز اطلاع دادیم که بخش قابل توجهی از کارانه‌ها پرداخت می‌شود البته نیازمند خوش قولی بیمه‌ها نیز هستیم.

وی با قدردانی از پزشکان بیمارستان‌های دولتی که ماه‌ها بدون ایجاد تعهدی نسبت به ارائه خدمات به بیماران کوتاهی نکردند، بیان کرد: از استاندار همدان و نمایندگان مجلس درخواست داریم تا از منابع بیمه مرکز مطالبات را بگیرند تا وصول کارانه‌ها نیز به روز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود پرداخت کارانه دو ماه پزشکان قطعی است و امیدواریم تا پایان امسال نیز کارانه دو ماه دیگر نیز پرداخت شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان از سازمان تأمین اجتماعی 85 میلیارد تومان و از سازمان بیمه سلامت 140 میلیارد تومان در ازای ارائه خدمات مطالبه دارد که امیدواریم هر چه سریعتر سازمان‌های بیمه‌گر این منابع را در اختیار ما قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار