در ده ماهه سال ۹۵؛
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به توزیع ۱۴۷ هزار صندوق صدقات خانگی در قم از پرداخت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۹ 28 February 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر رشیدی با اشاره به کمک‌های مردمی در ۱۰ ماهه سال ۹۵، اظهار کرد: در این زمان شهروندان قمی ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه به نیازمندان اهدا کرده‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم از جمع‌آوری ۷۰۰ میلیون تومان زکات هم در همین زمان خبر داد و افزود: ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام بوده است که مستقیماً به حساب هزار و ۸۹۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم واریز شده است و کمیته امداد در این رابطه تنها نقش واسطه را ایفا می‌کند.

وجود ۲۲ هزار حامی ایتام در قم

وی از وجود ۲۲ هزار حامی ایتام در استان قم خبر داد و گفت: همه هزار و ۸۹۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) حامی دارند و به طور متوسط هر یتیم توسط ۹ خیر حمایت می‌شود که ماهانه حدود ۲۶۸ هزار تومان به حساب هر یتیم واریز می‌شود.

رشیدی از اعتبار ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۳۱ میلیارد تومان اعتبار دولتی بوده است که بخشی اعظم آن محقق شده است.

وی به توزیع ۱۴۷ هزار صندوق خانگی در میان شهروندان قمی هم خبر داد و تأکید کرد: ۱۶ هزار و ۱۳۱ خانوار شامل ۳۷ هزار و ۲۸۷ نفر در استان قم از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده و معشیت بگیر هستند.

اختصاص عیدی ۱۰۰ هزار تومانی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم از اختصاص عیدی ۱۰۰ هزار تومانی برای شب عید این خانواده‌ها خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند در تأمین عیدی خانواده‌های نیازمند همراهی داشته باشند.

رشیدی در رابطه با کمک‌های درمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) به خانواده‌های تحت پوشش اظهار داشت: ۲۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بیمه امداد هستند که تقریباً ۹۵ درصد هزینه‌های درمان رابیمه پرداخت می‌کند که در سال ۹۵، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان مددجویان هزینه شده است و ۳ هزار و ۷۳۶ خانواده نیز بیمه تأمین اجتماعی هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با اشاره به کمک هزینه‌های تحصیلی و ازدواج نیز اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۲۸ دانش آموز و ۱۵۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند و از کمک هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ۶۹۶ کمک هزینه ازدواج هم در ۱۰ ماه سال ۹۵ به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد اهدا شده است که در کشور رقم خوبی بود و از میانگین کشوری بالاتر است و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای جهیزیه دراین زمان هزینه شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار